Sa 59 premijera Detroitski sajam najavio kraj krize

Autor: Darko Bičak , 17. siječanj 2013. u 22:01
Ford je predstavio koncept F 150 Atlas, novu verziju svoje pick-up ikone/EPA

Analitičari procjenjuju da situacija na ovogodišnjem sajmu automobila u Detroitu pokazuje da je kriza u automobilskoj industriji, barem što se tiče američkog tržišta, definitivno završila.

Sjevernoamerički međunarodni autosajam (NAIAS) u Detroitu koji je otvoren ovog tjedna, a traje do 27. siječnja, pokazuje da je američka autoindustrija napokon izašla iz krize. U tome se slažu svi analitirači automobilskog tržišta, a svoj optimizam temelje na velikom broju premijernih predstavljanja novih modela te koncepata tvrtki iz čitavog svijeta. U 13 dana trajanja sajma biti će ćak 59 premijera, a što je za 17 njih više nego u godini prije.

Redizajnirana Corvette
Iako je si većina od oko 800 tisuća očekivanih posjetitelja neće moći priuštiti, među najposjećenijih štandova ovogodišnjeg NAIAS-a će zasigurno biti Chevrloetov, na kojem se predstavlja sedma verzija američke sprortske ikone i već destljećima najprodavanijeg sportskog automobila u SAD-u – Corvette. Lakša, brža i snažnija, a vjerojatno i skuplja u najkraćim crtama bi se mogla opisati ova jurilica koju su nazvali imenom Stingray. Corvette se proizvodi već 60 godina, a ukupno je prodano 1,36 milijuna primjeraka ovih automobila. Najviše ih je na tžište bilo plasirano 1979. godine, čak 53.807 komada, dok je prošle godine produkcija iznosila skromnih 11.647 vozila. Kako piše portal presretač.com, snagu će joj osiguravati novi 6,2-litreni V8 motor kojeg karakterizira izravno ubrizgavanje, kontinuirano promjenjivo vrijeme otvaranja ventila, Active Fuel Management i omjer kompresije 11,5:1. To će omogućiti 450 KS (336 kW) i 609 Nm okretnog momenta. Snaga će se slati na stražnje kotače putem sedam-stupanjskog Tremec ručnog mjenjača, te šest-stupanjskog automatskog mjenjača. Zahvaljujući smanjenju težine i povećanju performansi, Corvette bi trebao biti u mogućnosti da ubrza do 100 km/h za manje od četiri sekunde. Ono što je još više zanimljivo jest činjenica kako deklarirana potrošnja Corvette iznosi samo 9,1 litara na 100 km/h. To znači da je novi Stingray (2014) najučinkovitija Corvette ikada napravljena. Osim nevjerojatno agresivnog dizajna, Corvette Stingray je napravljen od raznih laganih materijala. Njegova hauba i izmjenjiva krovna ploča izrađeni su od karbonskih vlakana. Tu su i kompozitni branici, vrata, stražnji bočni elementi karoserije i zaštita poda automobila. Chevrolet je izgradio novu Corvettu na novom aluminijskom okviru koji daje automobilu 50/50 raspodjele težine. U unutrašnjosti se mogu naći razni elementi od karbonskih vlakana, aluminija i ručno presvučeni kožni dijelovi. Sjedala su ponuđena u različitim verzijama i izgrađena na laganom magnezijskom okviru.

Njemačka konkurencija
Audi je iskoristio Detroit Auto Show kako bi predstavio benzinsku verziju SQ5, koji je već dostupan u Europi kao dizelska varijanta. Novi Audi SQ5 3,0 TFSI pokreće V6 motor koji razvija 260 kW (354 KS) između 6000 i 6500 o/min i 470 Nm okretnog momenta između 4000 i 4500 o/min. S ovim motorom, Audi SQ5 TFSI je u mogućnosti da ubrza od nula do 100 km/h za 5,3 sekunde. Mali crossover je u stanju postići maksimalnu brzinu od 250 km/h. Audi je naveo i prosječnu potrošnju koja iznosi samo 8,5 litara goriva na 100 km. Motor je uparen sa 8-stupanjskim Tiptronic mjenjačem i priznatim quattro stalnim pogonom na sve kotače. U odnosu na standardni Q5, SQ5 TFSI "sjedi" 30 milimetara bliže tlu. Dolazi s tvrđim oprugama i amortizerima, 20 colnim felgama (opcionalno 21 colne felge), elektromehaničkim upravljačem i branded čeljustima. Kako bi se razlikovao od standardne inačice, Audi SQ5 TFSI će karakterizirati platinasto siva prednja rešetka, re-styled branik, krovni spojler, V6 T bedževi na prednjim blatobranima, vanjski retrovizori u drugačijoj boji, sportska sjedala presvučena u kombinaciju Pearl Nappa kože i Alcantare, te razni styling elementi izrađeni od aluminija, karbona i drva. Audi će cijenu i ostale detalje o prodaji ovog automobila objaviti naknadno. Mercedes se predstavio s CLA modelom elegantne limuzine koja ima istaknutu prednju rešetku, kosi krov i sportski stražnji kraj s dvostrukim ispušnim sustavom. Mercedes CLA mjeri 4630 mm u dužinu, 1777 mm u širinu i 1432 mm u visinu, dok međuosovinski razmak mjeri 2699 mm. Kabina je pod velikim utjecajem A klase i dolazi opremljena s piano crnim obrubima, srebrnim akcentima i 5,8-inčnim zaslonom. Model također ima mbrace2 sustav povezivanja koji omogućuje korisnicima pristup širokoj paleti online usluga i aplikacija.  Ako vam to nije dovoljno impresivno, Mercedes nudi dodatni panoramski stakleni krov, kao i Multimedia paket koji dolazi sa COMMAND infotainment sustavom i GPS navigacijom.

Kupci ovog Mercedesa također mogu naručiti Premium paket koji ima grijanje prednjih sjedala, dual-zone klimatizacijsku kontrolu i Harman/Kardon audio sustav. U početku će u ponudi biti samo modeli s prednjim pogonom u kombinaciji sa šest-brzinskim ručnim ili sedam brzinskim mjenjačem s dvije spojke. U ponudi će se kasnije naći i opcionalni 4MATIC pogonski sustav na sva četiri kotača. Razvijen u suradnji s Renaultom, 1,6-litarski četverocilindrični benzinski motor pokretat će CLA180 gdje će razvijati 122 KS. Osim toga, tvrtka iz Stuttgarta predstavila je sluužbeno svoju E63 AMG limuzinsku i karavansku inačicu.BMW je odabrao Detorit za prezentaciju koncepta svoje nove 4. serije o kojoj se nagađa već duže vrijeme. Radi se o automobilima koji će nadopuniti 3. seriju po pitanju sportskih limuzina. Naime, najavljeno je kako se coupe i kabriolet neće više isporučivati u 3. seriji već u novouspostavljenoj četvorki. Inspiraciju za ovu novu seriju dizajeneri BMW-a su našli u svojoj 6. seriji. Novi BMW nudit će više sportskog ugođaja kroz veću ekskluzivnost, a naravno, biti će i veći od postojće trojke. Volkswagen je predstavio novu verziju svojeg SUV konceptnog automobila Cross Blue, a koji bi trebao činiti trolist s manjim Tiguanom i većim i skupljim Touaregom. Automobil je opremljen hibridnim pogonom koji se sastoji od dizelskog agregata i dva električna motora. Sa ugrađenih sedam sjedala u kabini, VW s ovim modelom cilja prvenstveno na Sjevernoameričko tržište.

Pumpanje interesa za Ford
U Detroitu se prezentirala još jedna ikona motorizirane Amerike, Fordov koncept pick-upa F150 Atlas. Radi se o 13. generaciji modela koji je već 30 godina u Sjevernoj Americi najprodavaniji automobil u svojem segmentu. Prvi model ovog legendarnog kamioneta predstavljen je 1948. godine, a od 2009. aktualna je njegova 12. generacija. Ono što je za njemački Volkswagen brend Golf, to je za Ford njegov model F150 kojeg se godišnje, ovisi o receciji i konjukturi, proda i više od milijun primjeraka. Zanimljivo je da je ovaj Fordov koncept izazvao ogroman interes na autošouu iako se o njemu zapravo ne zna još ništa. Nagađa se da bi njegova serijska proizvodnja trebala započeti 2014. ili 2015. godine, a za sada se ne zna niti koji će materijali prevladavati. Američki mediji tvrde da je sigurno da će nova generacija F150 biti lakša i brža od dvanaeste, a očekuje se da će slijediti trend po pitanju manje potrošnje goriva. Procjenjuje se da se Ford upustio u ovu malo preuranjenu prezentaciju kako bi nagnao potencijalne kupce da pričekaju još neko vrijeme s nabavkom svojeg novog vozila, umjesto da se okrenu njihovoj konkurenciji – Chevroletu Silverado ili GMC-u Sierra. Jedno od upečatljivijih vozila izloženih na ovogodišnjem auto sajmu u Detroitu svakako je Nissan Resonance concept, crossover koji najavljuje budući dizajnerski izričaj kompanije, a time i novih generacija Murana, Juke-a i moguće Qashqaija. Resonance zaokuplja pozornost coupeovskim profilom i ogromnim kotačima, a upravo je vrhunski stil ono što kupci crossovera najviše traže. Nissanov Murano čak i u svom osvježenom izdanju ne uspijeva postići dobre prodajne rezultate, pa je temeljita promjena ono što je itekako potrebno japanskom proizvođaču. Hrabar dizajn isplatio se u slučaju futurističkog Jukea, pa je za očekivati da će kompanija tu formulu primijeniti i na ostale modele poput Murana i Pathfindera. Svojim konceptom Nissan predstavlja i buduću hibridnu tehnologiju što se može vidjeti i po jasno istaknutom znaku na prednjim vratima.

Štedljivi Grand Cherokee
Energetska kriza i sve viša cijena goriva prisilila je i Jeep na razvoj modela s manjom potrošnjom, a prvi od njih Grand Cherokee Ecodiesel prikazan je u Detroitu. Uz manje promejen na interijeru i unutarnjem uređenju, njegova glavna prednost je što će s jednim punjenjem spremnika moći preći više od 700 kilometara. Detroit je za svoj dolazak na američko tržište iskoristila i Kia  sa svojim moderniziranim modelom Cadenca, koji je u Koreji predstavljen 2009. Nije poznato kada će se Cadenca početi prodavati i u Europi.

Detroit u brojkama

Akreditirani novinari iz 62 zemlje

Sjevernoamerički sajam automobila u Detroitu je jedan od najznačajnijih poslovnih događanja u svijetu. To pokazuje i veliki interes američkih, ali i medija iz drugih zemalja. Ove je godine je akretitiran 5271 novinar iz 62 zemlje. U 13 dana trajanja sajma bit će premijerno predstavljeno 59 modela automobila, a puno je koncepta koji najavljuju povratak luksuznom stilu. 

Komentirajte prvi

New Report

Close