Kreativnost najveće društvene mreže izazvala podsmijeh

Autor: Lidija Šeatović , 25. listopad 2012. u 22:00
Pokušaj da poruku prenesu pomoću stolica nije baš dobro prošao kod kritičara; najsmjeliji su se grubo našalili s glavnim motivom originalne reklame

Videouradak ‘Stvari koje nas povezuju’ (The Things That Connect Us) nije baš naišao na veliko oduševljenje medija i struke. Upravo obrnuto, Facebookova reklama izazvala je opću sprdnju.

Nešto prije nego je odlučila izaći na tržište, društvena mreža Facebook zadala si je cilj postati što otvorenija kako bi privukla što više korisnika, a time naravno i interes kompanija da se oglašavaju  na njezinoj platformi. Dotada Facebook i nije puno činio na marketinškom planu. Jedan od koraka koji je tada poduzeo  odnosio se i na nova kadrovska rješenja, pa je Mark Zuckerberg na čelo marketinškog odjela doveo Rebeccu Van Dyck, ženu koja je već dotada dobrano ispekla zanat u kompanijama kao što su Levi's i Apple. Na početku karijere, učinila je Nikeov moto "Just do it" školskim primjerom kako doroosmišljeni logo može popularizirati neki brend. Zajedno sa Stevom Jobsom osmišljavala je kampanje za Appleova najveća dostignuća kao što su  Mac, iTunes, iPod, iPhone i iPad. Prošle godine promovilrala je prvu globalnu Levi'sovu kampanju "Go Forth".  Zasluge za milijarditog korisnika najveće svjetske društvene mreže može upisati kao sljedeću uspješnicu u svome životopisu. No, može li se isto reći i za prvu reklamnu kampanju koju je Facebook lansirao početkom ovog mjeseca, veliko je pitanje.

Prvi se mačići u vodu bacaju

Naime, kako bi proslavio dostizanje brojke od milijardu korisnika, Facebook je objavio svoju prvu službenu videoreklamu. No, videouradak "Stvari koje nas povezuju" i nije baš naišao na veliko oduševljenje medija i struke. Glavni motiv spota su stolice, što očigledno najviše smeta kritičare.  "Stolice. Svatko može sjesti na stolicu. Ako je stolica dovoljno velika, više ljudi može sjesti na nju zajedno", poručuju kreatori iz reklamne agencije Wieder+Kennedy koju je Facebook angažirao da osmisli 90 sekundni filmić. Što i ne čudi, budući je Van Dyck svoju karijeru upravo započela u spomenutoj agenciji kao direktor za ključnog kupca Nike. "Ono što smo željeli izraziti je da ljudi postoje da bi se zbližavali, a mi im na Facebooku pokušavamo olakšati taj proces. Mi osiguravamo alat i uslugu što omogućava ljudima da se osjećaju ljudski, da se druže i otvaraju jedni drugima", objasnila je Van Dyck. No, prenošenje poruke putem simbola kao što su, prije svega, stolice, zatim mostovi, lopte i ostali predmeti nije baš prihvaćeno kao vrlo kreativno. Mnogi smatraju da je nabrajanje raznoraznih predmeta suhoparno, besmisleno i ne prenosi konkretnu (korektnu) poruku.  "Facebook-ov prvi oglas je ujedno i Facebookov najgori oglas", smatra Sam Biddle, urednik jednog od najpoznatijih blogova na svijetu Gizmodoa.

Imamo dovoljno stolica!?

"Facebook kao stolica koju voli milijarda ljudi zvuči zbunjujuće i glupo. Naime, zašto potrošiti gomilu novaca na oglas poput ovoga, ako ga se neće prikazivati ljudima koji dosada nisu bili korisnici vašeg proizvoda", pita se u nastavku Biddle. Motherboardov kolumnist Adam Clark Estes slikovito objašnjava:"Kada se posljednji put pozvali svoje prijatelje da se okupe na način 'hej, dođite, imamo stolice za vas'". Facebook očigledno i nije previše uzbuđen ovakvim kritikama. Na sve njih, hladnokrvno su odgovorili da dosada imaju milijardu aktivnih korisnika, te nemaju razloga za brigu o tome hoće li ova reklama privući nove korisnike. Rebecca Van Dyck također ne bi trebala biti previše zabrinuta. Portal   FastCompany uvrstio je ja na ljestvicu top 100 najkreativnijh biznismena u svijetu za 2012. godinu.

Riskantno poduzetništvo

Student iza WC parodije

Uočavajući svoju priliku, Andrew Zenn, apsolvent marketinga na sveučilištu Northeastern, snimio je parodiju na Facebook-ovu reklamu  pod nazivom "WC-i su kao Facebook". Video spot ruga se na račun originalnog uratka pokazujući kako se Facebook može usporediti s bilo čime: s WC školjkom, toalet papirom, časopisom i cigaretama. "Svi se želimo povezati. Ponekada ne znamo kako, zato imamo WC-e i … Facebook", govori sarkastični glas Zennovog naratora u spotu.  Parodiju je dosada na YouTubeu vidjelo blizu 150.000 posjetitelja, a na pitanje kako je zadovoljan s popularnošću svog filmića, Zenn odgovora:" Ljudi vole gledati ljude koji rade smješne stvari".  Iako se čini da Zenn ima smisla za humor, njegova nezavisna produkcijska kuća  Andrew Zenn Films bavi se produciranjem svega i svačega – od propagandnih spotova za Tide i Old Spice do intervjua s glazbenim zvijezdama kao što su Avicii i Mac Miller. Iako se iz Facebooka nisu očitovali na Zennovu "šalu", on bi, kaže, vrlo rado znao što oni misle o tome. "Ne znam je li se Zuckerberg nasmijao ili naljutio kada je vidio spot, ", kaže Zenn, " jedino što se nadam da moj profil na Faceu neće biti zatvoren".

Komentirajte prvi

New Report

Close