Gorivo poskupjelo u svim državama regije

Autor: Saša Vejnović , 09. siječanj 2008. u 06:30

Hrvati i dalje kupuju najskuplje gorivo u odnosu na države okruženja

Posvećanje cijena goriva u pravilu se dogodilo u svim zemljama regije, no i nakon njih u Hrvatskoj se prodaje najskuplje gorivo. Tako posljednjim poskupljenjem litru eurosupera Ina naplaćuje 8,25 kuna, odnosno 1,12 eura. Litru istog tog goriva u Sloveniji ćete platiti 1,05 eura, Naftna industrija Srbije za nju traži 1,09 eura, makedonski Makpetrol cijeni je 1,08 eura, crnogorski Jugopetrol naplaćuje 1,09 eura, a u Bosni i Hercegovini litra ovog goriva najskuplja je u Sarajevu i okolici gdje stoji nešto manje od 1,04 eura. U drugim dijelovima Federacije nešto je jeftinija, kao i u Republici Srpskoj. I kada se uspoređuju cijene dizela rezultat je isti. U Hrvatskoj na Ininim crpkama litra eurodizela stojia 8,20 kuna, odnosno 1,15 eura. U Sloveniji se dizel plaća 1,07 eura, u Federaciji BiH najskuplja litra dizela stoji 1,06 eura, u Srbiji 1,01 euro, Crnoj Gori 0,98 eura, a u Makedoniji 0,97 eura.

Kako je cijena goriva na crpkama koje su u vlasništvu drugih kompanija u Hrvatskoj veća od Ininih, Hrvati definitivno plaćaju najskuplje gorivo. A ono nije poskupljivalo samo u Hrvatskoj. U susjednoj BiH cijene goriva su porasle prije nekoliko dana, a one se razlikuju od crpke do crpke, budući da se određuju na tržištu. “Najskuplje je gorivo u Sarajevskom kantonu, dok je u drugim dijelovima Federacije cijena za litru niža i do deset feninga”, rekao je za Poslovni dnevnik Izudin Ahmetić, predsjednik Sekcije naftnih distributera F BiH dodajući da su cijene u Republici Srpskoj niže za oko dva feninga od onih u Federaciji. No dok se u Hrvatskoj zbog poskupljenja goriva i lančane reakcije koju ono izaziva, poziva na prosvjede, građani drugih zemalja izgleda prihvaćaju to kao činjenicu koju je nemoguće izbjeći. Tako Savez za zaštitu potrošača BiH ima razumijevanja za rast cijena, jer cijene goriva rastu i u svijetu. No brine ih što distributeri u takvim situacijama ne smanjuju svoju maržu. “Njihova marža se ne smanjuje, a odobreno im je niveliranje cijene u skladu sa svjetskima. Mi nemamo strategiju na području energenata, nemamo državne rezerve, a imamo monopol u opskrbi, jer svi mali distributeri gorivo kupuju od jednog ili dva dobavljača, iz Hrvatske, Slovenije i Srbije”, rekao je Mesud Lakota za banjolučke Nezavisne novine.

Komentirajte prvi

New Report

Close