Grupacija Gorenje je u prvom polugodištu ove godine ostvarila konsolidirane prihode od prodaje u visini od 620 milijuna eura, što je trideset posto više od prihoda ostvarenih u usporedivom razdoblju prošle godine. Inače, ostvareni prihodi u prvih šest mjeseci predstavljaju 51,7 posto ukupno planiranih prihoda za ovu godinu. Znatan rast prihoda dobrim se dijelom može pripisati uključivanju prihoda Istrabenz Gorenje energetskih sustava i tvrtke Surovina d.d. u grupu Gorenje. Ako se ti prihodi ne uključe, rast prihoda iznosio je 10,8 posto. EBITDA je porasla 15 posto u odnosu na prvo polugodište prošle godine i dosegnula 40,6 milijuna eura. Dobit iz poslovanja dosegla je 14,2 milijuna eura i bila je u odnosu na isto razdoblje prošle godine veća za čak 32 posto, dok je neto dobit grupe na kraju iznosila 5,2 milijuna eura i 17 posto je niža od ostvarenog u prvih šest mjeseci prošle godine. Gorenje d.d. je pak ostvarilo prihode od prodaje u visini 401,6 milijuna eura, što su za 22,6 posto bolji rezultati od ostvarenih u istom razdoblju prošle godine i predstavljaju 47,7 posto prihoda koje kompanija očekuje ostvariti na cjelogodišnjoj razini. EBITDA je porasla za 1,4 posto i iznosila je 23,3 milijuna eura, dok je dobit iz poslovanja iznosila 6,3 milijuna eura i porasla je 6,4 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Neto dobit je iznosila 3,5 milijuna eura i 2,7 posto je viša od čiste dobiti ostvarene u prvom polugodištu prošle godine, a predstavlja tek 23, 1 posto planiranog za ovu godinu. Čista dobit po dionici u razdoblju od prvih šest mjeseci ove godine iznosila je 0,64 eura.
Rast troškova
U strukturi prihoda grupe čak 7,12 posto prihoda odnosi se na prodaju velikih kućanskih aparata, što je u odnosu na prošlogodišnje prvo polugodište rast udjela od 4,8 posto. Ukupni troškovi poslovanja su u prvih šest mjeseci ove godine iznosili 407,9 milijuna eura i u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine porasli su za 3,6 posto. Povećanje troškova sirovina i materijala za 10,5 posto posljedica je osim rasta samih cijena nabave tih sirovina i promjene u asortimanju kompanije. Naime, veći je naglasak na proizvodnji skupljih kućanskih aparata, a ukupno je iznosila nešto više od 336 milijuna eura. Troškovi usluga porasli su čak 43 posto a bilanca stanja kompanije je na kraju lipnja ove godine iznosila 651,8 milijuna eura. Geografski, Gorenje je najveći dio svoje prodaje plasirao u regiji središnje i sjeverne Europe, 33,9 posto, slijedi zapadna Europa sa 22,4 posto, jugoistočna Europa i Slovenija sa 22,4 posto te ostatak svijeta sa 20,8 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu