Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

YouTube i MySpace i dalje zaostaju u oglašavanju

Autor: Teuta Franjković
17. siječanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Oba su sitea često na udaru izdavačkih kuća i filmskih korporacija čije uratke korisnici neovlašteno stavljaju rascjepkane na Internet te omogućuju besplatno ‘skidanje’

Internetske stranice koje kreiraju korisnici poput YouTubea ili MySpacea zaradit će samo mali dio budžeta namijenjenog oglašavanju. Prema nedavnoj studiji, utvrđeno je kako najveće kompanije preferiraju oglašavanje na “profesionalnim” internetskim stranicama. Iako su obje internetske stranice vrlo optimistične kad je riječ o zaradi od oglašavanja, stručnjaci smatraju da je sve to marketinški trik.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Marketinški trik
Arash Amel, stariji analitičar u Screen Digestu, izjavio je kako je nedavna izjava pristigla iz YouTubea o 875 milijuna dolara prihoda od oglašavanja u 2010. godini sa sadašnjih 200 milijuna čisti trik da se privuku ulagači. “Nijedna striktno korisnički stvorena internetska stranica nema tipičan poslovni model zarađivanja jer su one ionako stvorene samo kako bi privukle što veći broj korisnika, stvorile što veći promet i određeno ime na tom sektoru, te zatim bile prodane po što višoj cijeni”, izjavio je Amel. Da ova tvrdnja drži vodu dokazuje i nedavno preuzimanje YouTubea od medijskog giganta Googlea za 1,65 milijardi dolara te Murdochova kupnja MySpacea. Uz ova dva konkurentska diva, i ostale su manje web-tvrtke krenule preuzeti što je još ostalo u tom dijelu tržišnog sektora. Međutim, koliko su spomenute akvizicije bile zapravo isplative za ove internetske stranice nije sigurno. Naime, nedavna izjava pristigla iz News Corpa da će više novca biti uloženo u Fox filmski i televizijski studio pomalo je uzdrmala čelnike MySpacea koji su od 1,1 milijarde namjeravali postići porast prihoda od oglašavanja na 6,2 milijarde dolara do 2010. godine. Te je nade vrlo brzo ušutkao Peter Chernin, predsjednik News Corpa, koji je izjavio kako u njihovoj kompaniji ne vide velike oglašivače kako se oglašavaju na YouTubeu, što zbog sadržaja, što zbog moralnih stavova koje neke od kompanija imaju.

Internetske stranice koje kreiraju korisnici poput YouTubea ili MySpacea zaradit će samo mali dio budžeta namijenjenog oglašavanju. Prema nedavnoj studiji, utvrđeno je kako najveće kompanije preferiraju oglašavanje na “profesionalnim” internetskim stranicama. Iako su obje internetske stranice vrlo optimistične kad je riječ o zaradi od oglašavanja, stručnjaci smatraju da je sve to marketinški trik.

Marketinški trik
Arash Amel, stariji analitičar u Screen Digestu, izjavio je kako je nedavna izjava pristigla iz YouTubea o 875 milijuna dolara prihoda od oglašavanja u 2010. godini sa sadašnjih 200 milijuna čisti trik da se privuku ulagači. “Nijedna striktno korisnički stvorena internetska stranica nema tipičan poslovni model zarađivanja jer su one ionako stvorene samo kako bi privukle što veći broj korisnika, stvorile što veći promet i određeno ime na tom sektoru, te zatim bile prodane po što višoj cijeni”, izjavio je Amel. Da ova tvrdnja drži vodu dokazuje i nedavno preuzimanje YouTubea od medijskog giganta Googlea za 1,65 milijardi dolara te Murdochova kupnja MySpacea. Uz ova dva konkurentska diva, i ostale su manje web-tvrtke krenule preuzeti što je još ostalo u tom dijelu tržišnog sektora. Međutim, koliko su spomenute akvizicije bile zapravo isplative za ove internetske stranice nije sigurno. Naime, nedavna izjava pristigla iz News Corpa da će više novca biti uloženo u Fox filmski i televizijski studio pomalo je uzdrmala čelnike MySpacea koji su od 1,1 milijarde namjeravali postići porast prihoda od oglašavanja na 6,2 milijarde dolara do 2010. godine. Te je nade vrlo brzo ušutkao Peter Chernin, predsjednik News Corpa, koji je izjavio kako u njihovoj kompaniji ne vide velike oglašivače kako se oglašavaju na YouTubeu, što zbog sadržaja, što zbog moralnih stavova koje neke od kompanija imaju.

Mogući sporazum
Upravo zato velike filmske kompanije poput NBC Universala, Warner Bros Entertaimenta te 20th Century Foxa pokušavaju sklopiti sporazumni dogovor s YouTubeom o licenciranim dogovorima koji bi spomenuti sadržaj učinili legalnim za skidanje. Do tada jedini način sprječavanja stavljanja materijala eksplicitnog ili neovlaštenog sadržaja je spomenuto uskraćivanje sredstava i oglašivača što će, nadaju se mnogi, potaknuti vlasnike tih stranica da porade na filtriranju i spriječe nelegalne radnje.




Autor: Teuta Franjković
17. siječanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close