Stručnjak dao kupcima najvažniji savjet prilikom kupovine namirnica

Autor: Poslovni.hr , 08. lipanj 2022. u 13:00
foto: Unsplash

Je li to prevara? Mnogi potrošači misle da jest

Na prvi pogled ništa nećete primijetiti: Pakiranje čokoladica izgleda isto, cijena je ista. Tek kod kuće ćete primijetiti: U paketu je jedna čokoladica manje.

Zbog povećanja cijena energenata i mnogih sirovina, mnogi proizvođači žele i misle da moraju povećati cijenu. Ali odlično znaju kako kupci znaju cijenu koju su plaćali i kako će ih poskupljenje lako natjerati posegnuti za proizvodom konkurenta. Zato i trgovci i proizvođači svakako žele da cijena, naoko, ostane ista i kupcima poznata, ali Armin Valet iz Centrale za zaštitu potrošača Hamburga za postaju ARD upozorava kako je sve više proizvoda s promijenjenim i onda manjim pakiranjima. Drugim riječima, poskupjelo je, piše Deutsche Welle.

Sasvim teoretski, prema smjernicama Europske unije u trgovinama mora pisati i cijena izračunata po količini – na primjer po kilogramu. No ta cijena je sitno pisana i malo tko je pamti: Ono što se zna jest novac koji ćete ostaviti na blagajni – pa onda i za manje sadržaja.

Nismo mi krivi!

Je li to prevara? Mnogi potrošači misle da jest: U tu Centralu za zaštitu potrošača je protekle godine stiglo oko 3.000 žalbi zbog takvog poskupljenja kojeg proizvođači zapravo ne žele priznati. Centrala u takvim slučajevima zahtjeva od proizvođača objašnjenje, ali ono obično glasi kako konačnu cijenu proizvoda određuje trgovina, a ne proizvođač.

To u osnovi nije netočno, priznaje Valet, ali je isto tako činjenica kako su i proizvođači i trgovci na istoj strani bojišnice kad treba navesti kupca na kupnju. Hamburški zaštitnici potrošača tu jedino mogu objavljivati svoju “Prijevaru mjeseca”: Trenutno je pobjednik hrana za mačke koncerna Mars, Sheba “prirodni fileti piletine”.

Jer tu je proizvođač posegnuo za baš svim trikovima u metodi, kako povećati cijenu: Još jedna omiljena metoda je “novi proizvod” s nešto drugačijim pakovanjem, makar je zapravo sadržaj identičan. Tako i ta “nova” piletina za mačke koncerna Mars zapravo košta 69 posto više nego što je koštala prije, piše Deutsche Welle..

“Novi” proizvodi tek stižu

Zaštitnici potrošača isto tako primjećuju kako se cijene ipak povećavaju – jer su građani već na benzinskim crpkama navikli na uvijek nove i veće cijene, ali istovremeno se i količina smanjuje. No zapravo, zaštitnici potrošača tek očekuju poplavu takvih navlačenja mušterija: Proizvođačima treba neko vrijeme da promjene svoje strojeve za pakiranje, a onda traje i dok ta “nova” roba ne stigne u trgovinu. “Mislimo da će manje količine u pakiranju koje se sad planiraju biti u trgovinama negdje do kraja godine”, smatra Valet.

Njegov jedini savjet glasi: Dobro gledajte što kupujete, a ako je nešto u pakiranju od “385 grama”, vrlo je moguće da je to donedavno bilo 400. Ali u samoposluzi kad u žurbi i stresu ubacujete u kolica što vam treba – tko to čini? Baš na to se i računa…

Komentirajte prvi

New Report

Close