Od srpnja nova pravila za vozače: Vožnja automobilom će se potpuno promijeniti

Autor: Poslovni.hr , 24. svibanj 2024. u 09:24
Foto: Matija Habljak/PIXSELL

Pravila kažu da se ISA mora vratiti u normalan rad svaki put kada se aktivira glavni upravljački prekidač vozila.

Nova uredba EU nalaže da svi novi automobili od 7. srpnja 2024. moraju biti opremljeni brojnim novim sustavima pomoći, uključujući upozorenje na prekoračenu brzinu i crnu kutiju

Riječ je o Intelligent Speed Assistance (ISA), pametnom sustavu pomoći koji prati brzinu u automobilima. Novoregistrirani automobili moraju biti opremljeni ISA-om od 7. srpnja 2024., prenosi Fenix magazin.

Ukratko, sustav koristi zvučne ili vizualne signale kako bi upozorio vozače kada se prekorači ograničenje brzine. Sustav također može izvršiti automatsko lagano otpuštanje gasa, pri čemu papučica gasa daje lagani otpor prilikom pritiska ili vibrira, u odgovarajućim situacijama u vožnji.

Novi propisi predviđaju i dodatne obvezne sustave pomoći, poput crne kutije koja bi trebala dati podatke u slučaju nesreće i pripreme za tzv. alcolock. To bi trebalo omogućiti naknadnu ugradnju imobilizatora osjetljivih na alkohol.

Ideja iza ISA-e je dobra i naznake prevelike brzine su korisne, ali na kraju vozač odlučuje. Pomoćnik ne ograničava brzinu i ne koči aktivno automobil. Vozači su i dalje odgovorni i mogu upravljati.

Važno je naglasiti da se ISA ne može trajno isključiti. To je neugodno kada sustav ne prepozna ispravno prometne znakove putem kamera. Ipak, ISA se može deaktivirati svaki put kada se vozilo ponovno pokrene. Međutim, čim ponovno upalite automobil ona je upaljena.

Pravila kažu da se ISA mora vratiti u normalan rad svaki put kada se aktivira glavni upravljački prekidač vozila. Automatsko ponovno aktiviranje ISA može ovisiti o otvaranju vozačevih vrata.

Obavezni sustavi u novim automobilima

Od 7. srpnja 2024. dodatni sustavi pomoći bit će obvezni za novo registrirana vozila:

Blackbox (crna kutija): Izraz je prvenstveno poznat za zrakoplove, ali sada i automobili dobivaju snimač podataka o nesrećama ili snimač podataka o događajima (EDR), kako se to zove u tehničkom žargonu. Kontinuirano bilježi informacije o brzini, kočenju ili aktiviranju zračnog jastuka, ali ih redovito i izbriše. Samo u slučaju nesreće podaci se spremaju nekoliko sekundi prije i nakon sudara kako bi se što bolje rekonstruirao tijek nesreće. Podaci o nezgodama pohranjuju se lokalno u vozilu u zatvorenom i anonimiziranom sustavu. Budući da je ova inovacija obvezna za sva novorazvijena vozila od prošlog srpnja, dotična crna kutija već je danas ugrađena u brojne nove automobile.

Pomoć pri kočenju u nuždi: Ovo se odnosi na automatski operativni sustav koji može samostalno prepoznati opasne situacije i zatim automatski zakočiti vozilo kako bi se izbjegle ili ublažile nesreće.

Svjetlo za automatsko kočenje u nuždi: Kako bi odgovaralo pomoćniku za kočenje u nuždi, mora postojati i svjetlo kočenja u nuždi na stražnjem dijelu vozila koje pokazuje da je započelo snažno kočenje.

Upozorenje na umor: Ovaj sustav je namijenjen za praćenje budnosti vozača i izdavanje upozorenja. To može biti, na primjer, akustična ili vizualna poruka koja od vas traži da napravite pauzu od vožnje.

Asistent za vožnju unatrag: Kako bi se osiguralo da ne dođe do nezgoda pri vožnji unatrag, također su potrebni pomoćnici koji detektiraju osobe ili predmete iza vozila.

Upozorenje o napuštanju prometne trake (lane assist): Sustav potpore također je potreban kako bi vam pomogao da ostanete u svojoj traci.

Alcolock u pripremi: Novo sučelje za imobilizatore osjetljive na alkohol, takozvane “Alcolocks”, također je obavezno. U budućnosti će se jednostostavno morati naknadno ugraditi.

Komentirajte prvi

New Report

Close