Nagomilana štednja rezultirat će rastom svjetskog BDP-a, jedna stvar predstavlja veliki rizik

Autor: Poslovni.hr/Hina , 15. prosinac 2021. u 10:25
Foto: Unsplash

Očekuje se i da će gospodarski rast usporiti u 2022. nakon povratnog rasta u 2021. jer vladini poticaji blijede, a inflacija raste, osobito u naprednim gospodarstvima, dodali su iz Mastercarda.

Nagomilana štednja rezultirat će rastom svjetskog BDP-a, a najveći rizik su nove varijante virusa, istaknuto je u globalnom izvještaju Mastercard Economics Institutea za 2022. godinu objavljenom u srijedu.

Taj institut objavio je Economy 2022, globalni izvještaj s gospodarskim očekivanjima i projekcijama za nadolazeću godinu koji se temelji na trendovima promotrenima kroz prizmu potrošača. Izvještaj tako pokazuje kako će pet temeljnih faktora – štednja i potrošnja, oporavak lanaca opskrbe, ubrzavanje digitalizacije, rast putovanja i sve veći broj ekonomskih rizika – oblikovati svjetsku ekonomiju tijekom sljedeće godine.

Kako su istaknuli iz Mastercarda, najveća promjena dogodit će se u štednji kućanstava i potencijalnom utjecaju tog novca na potrošnju.

Naime, kućanstva su štedjela gotovo dvostruko više nego prije. Pritom su neka vratila dugove, neka su uložila u posao, a neka novac drže u banci.

Kako će se i koliko brzo taj novac trošiti, odrediti će i dinamiku svjetske ekonomije u sljedećoj godini, a Mastercard Economics Institute predviđa da će potrošnja nagomilane ušteđevine rezultirati rastom svjetskog BDP-a od dodatna tri postotna boda, dok, ako se ušteđevine kućanstava budu trošile brže, rast globalnog BDP-a mogao bi dosegnuti 4,5 postotnih bodova.

Očekuje se i da će gospodarski rast usporiti u 2022. nakon povratnog rasta u 2021. jer vladini poticaji blijede, a inflacija raste, osobito u naprednim gospodarstvima, dodali su iz Mastercarda.

Spremnost na digitalizaciju poslovanja presudna za uspjeh tvrtki

Analiza je provedena na 32 tržišta diljem svijeta, a pokazala je da je pandemija značajno utjecala na porast potrošnje robe u odnosu na korištenje usluga. Potrošnja dobara je tako narasla s 39 posto na 47 posto, uzdrmavši sektor usluga i opteretivši lance opskrbe.

Kako se tijekom sljedeće godine granice budu više otvarale, potrošnja na robu i potrošnja na usluge će se uravnotežiti, ocijenili su.

Istovremeno, predviđa se da će 20 posto pomaka prema internetskoj trgovini u maloprodaji ostati kao trajan trend te nastaviti oblikovati način kupnje.

Uz to, u 88 posto zemalja obuhvaćenih izvještajem se dogodio rast na godišnjoj razini u uslugama pretplate putem interneta, poput tjedne dostave namirnica.

Taksiji, virtualni partneri za tjelovježbu, iznajmljivanje bicikala i usluge vezane uz kućne ljubimce su među subjektima koji koriste ovaj model, dodali su iz Mastercarda.

Nastavak rasta ovisit će o novim varijantama virusa

Napomenuli su da je povratak putovanjima u 2021. bio u potpunosti vidljiv, ali da će nastavak rasta ovisiti o novim varijantama virusa koje mogu dovesti do zabrane putovanja.

Vidljiv je oporavak u domaćim i kratkim putovanjima, dok putovanja na srednjim udaljenostima podliježu strožim ograničenjima, kao i daleka putovanja. U 2022., s obzirom da će rizik od novih varijanti virusa covid-19 ostati visok, predviđa se da će vlade odgovoriti mjerama kao što su obavezno cijepljenje, umjesto zatvaranja putnih koridora, smatraju iz Mastercarda.

Tako, iz Mastercarda su aposotrofirali da i dalje postoje rizici koji mogu poremetiti globalnu ekonomiju, a da nove varijante virusa poput omikrona predstavljaju najveći neposredni rizik.

Ali tu su i drugi rizici koje treba držati pod kontrolom kako ne bi poremetili oporavak, kao što su porast cijena stanova, skok cijene nafte i međunarodni tarifni ratovi, napomenuto je.

“Ova nas godina nije vratila u normalu, no ipak, ostvaren je napredak. Rast gospodarstava, sve veća dostupnost cjepiva i posvemašnja digitalizacija doprinijeli su oporavku poslovanja. Bez obzira na jasne i očite rizike, upravo u tom kontekstu očekuje se da će digitalna poduzeća procvjetati, potražnja potrošača i potrošačka moć rasti, a ekonomija iskustva ponovno se pojaviti”, zaključak je istraživanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close