Vipnet prvi uvodi big data tehnologiju, Agrokor se u to tek planira upustiti

Autor: Bernard Ivezić , 29. studeni 2013. u 12:22
Ivica Todorić, vlasnik Agrokora. Photo: Slavko Midzor/PIXSELL

Big data projekt za Vipnet radi domaća softverska tvrtka Poslovna inteligencija. HT navodno radi na nekoliko pilot projekata.

Vipnet je prva tvrtka koja je počela s primjenom big data tehnologije u Hrvatskoj, doznaje Poslovni dnevnik na konferenciji IDC Big Data&Business Analytics Forum 2013. Hrvatski telekom (HT) navodno radi na nekoliko pilot projekata u tom području. Agrokor se u to tek planira upustiti.

Boris Žitnik, direktor IDC Adriaticsa, kaže da u Hrvatskoj još nema podataka o tom tržištu, no očekivanja su velika. IDC je procijenio da će globalno tržište big data do 2016. narasti na 23,8 milijardi dolara uz prosječan godišnji rast od 31,7 posto. Dražen Oreščanin, direktor domaće softverske tvrtke Poslovna inteligencija, potvrdio je da rade big data projekt za Vipnet. "To je prva primjena te tehnologije u Hrvatskoj, u početnoj fazi cilj je sve podatke koji su se procesirali klasično prebaciti u big data okruženje, a zatim će se početi koristiti i nestrukturirani podaci", kaže Oreščanin.Big data je trenutačno najvažniji novi trend u poslovnom primjeni IT-a.

Riječ je o tehnologiji koja omogućuje obradu velikih količina podataka iz različitih izvora, tzv. nestrukturiranih podataka, pomoću kojih se radi optimizacija troškova, ulaganja, ali i efikasnije planiraju novi proizvodi te marketinške i prodajne kampanje. Žitnik kaže da se u poslove big data uključuje dosta domaćih IT tvrtki, ali mahom na istraživačkim projektima. Mario Mrljić, suosnivač tvrtke Neos, kaže da oni upravo rade jedan takav projekt za Heineken u Hrvatskoj, Španjolskoj i Austriji. "Za Heineken pratimo preference korisnika i pozicioniranje brendova zahvaljujući alatima koji prikupljaju te podatke s Facebooka, Twittera…", kaže Mrljić. Napominje da je riječ o tehnologiji koja, primjerice, samo u poljoprivredi može ostvariti znatne uštede.

Davorin Javor, izvršni direktor Ernst&Younga za Hrvatsku, kaže da već imamo i odličnu priliku za primjenu big data u javnoj upravi. To je fiskalizacija, gdje Ministarstvo financija svake sekunde dobiva more vrlo vrijednih podataka koje samo treba analizirati. "Da uronite u te podatke, vjerojatno biste mogli pronaći anomalije od kojih bi neke ukazivale na pokušaj porezne prijevare, ali iz tih podataka mogli biste i učiti o možda najvećem gospodarskom problemu danas, a to je potražnja", Kaže Javor. U tim se podacima kriju i pokazatelji o turističkoj potrošnji. Stjepan Pavlek, direktor konzultantske kuće Koios, kaže da hrvatske softverske tvrtke već na big dati mogu raditi izvozne poslove. Ističe prilike u Londonu. "Tamo nedostaje stručnjaka za tu tehnologiju, a mi još ne razmišljamo o tome da bi primjerice Vlada s big data tehnologijom i tri statističara mogla naučiti o tome kako se vara u javnoj nabavi više nego smo to svi zajedno saznali unazad sto godina", kaže Pavlek.

Komentirajte prvi

New Report

Close