U drugom kvartalu zaradili 40 posto više nego lani

Autor: Josipa Ban , 07. prosinac 2023. u 07:02
Foto: Shutterstock

Objavljeni podaci o poslovanju jedne od najbrže rastućih kineskih kompanija.

ByteDance, kineska kompanija koja je vlasnik svjetski poznate društvene mreže TikTok te njegove kineske verzije Douyin, ostvario je 29 milijardi dolara prihoda u drugom kvartalu ove godine, 40 posto više nego u istom periodu lani. Zarada prije kamata i poreza pak iznosila je 9 milijardi.

Ukupno je, prema brojkama o kojima je, piše Financial Times brifirano tek četvero ljudi, u prvoj polovici godine ByteDance zaradio 51 milijardu dolara. Od toga je pak 7 milijardi ograničeno i ne može se koristiti pa kompanija i dalje pleše na rubu održivosti s gubitkom koji iznosi 12 milijardi dolara.

Transparentnost na kineski način

O poslovnim brojevima za drugi kvartal tvrkta je brifirala tek, navodno, četiri ljudi. ByteDance, inače, javno ne objavljuje rezultate poslovanja.

Konkurencija Meti
Riječ je o jednoj od najbrže rastućih kineskih kompanija koju je 2012. osnovao Zhang Yiming, no njezin su rast i razvoj usporile i kineska i zapadnjačka politika. Javnu ponudu dionica (IPO) ByteDancea, naime, spriječilo je kinesko regulatorno gušenje internetskog sektora te politički nadzor u SAD-u i Europi.

Početkom ove godine, primjerice, tijela Europske unije zaprijetila su TikTok-u dalekosežnim posljedicama zato što dopuštaju širenje štetnog sadržaja.

Kompanija, tvrde određeni izvori, planira otkup dionice od investitora u vrijednosti od otprilike 260 milijardi dolara, što je čak 40 milijardi niže do vrijednosti na koju je bila procijenjena prošlog ljeta kada je provela otkup dionica od zaposlenika.

Regulatorni pritisak, kao i medijski zbog raznih, čak i opasnih trendova koji se šire mrežom koju podržavaju General Atlantic i SoftBank, doveli su do toga da je ByteDance već više puta odgodio izlazak na burzu u Hong Kongu.

12

milijardi dolara iznosi gubitak ByteDance

Širenje na etrgovinu
Inače, ByteDance ima više do tri milijarde aktivnih korisnik na svojim raznim platformama, uključujući Douyin i TikTok. Od toga dvije su milijarde korisnika, tijekom drugog kvartala ove društvene mreže koristile svakodnevno. Usporedbe radi, Meta, vlasnik Facebooka, Instagrama i WhatsAppa, ima nešto manje od četiri milijarde aktivnih mjesečnih korisnika, od čega tri milijarde njih ove društvene mreže koriste svakodnevno.

No kineski ByteDance, zahvaljujući popularnosti Douyina, agresivno kreće u još jedan segment poslovanja, onaj online trgovine, a čime trenutno predstavlja prijetnju Alibabi, najpoznatijem kineskom online trgovcu. Ovaj model poslovanja planiraju proširiti i izvan granica Kine.

No, kako za Financial Times upozorava jedan od investitora brojevi neće značiti mnogo ako im država ne dopusti izlazak na tržište kapitala. Inače, ova kineska kompanija ne objavljuje javno rezultate poslovanja i svoju profitabilnost. Ono što javno postane dostupno, pak, iz kompanije redovito odbijaju komentirati.

Inače, zapadnjačke vlade nisu oduševljene TikTokom, pa je tako Europska komisija početkom ove godine, s obrazloženjem povećanja razine kibernetičke sigurnosti, zabranila njegovo korištenje na korporativnim uređajima i privatnim uređajima svojih službenika. Također, društvenom mrežom posebno popularnom među mladima, svako se malo šire opasni izazovi, a koji znaju završiti i smrtnim ishodima. 

Komentirajte prvi

New Report

Close