Dionice kineskog lidera u proizvodnji električnih vozila, BYD-a, dosegnule su rekordnu vrijednost u utorak nakon što je osnivač Wang Chuanfu izjavio da ovaj konkurent Tesle sada može puniti svoja električna vozila jednako brzo koliko je potrebno za točenje goriva u automobil s benzinskim motorom.
Cijena dionica skočila mu je za 4 posto na 401,40 hongkonških dolara, što predstavlja rast od 85 posto u posljednjih 12 mjeseci.
Od travnja u vozilima
Wang, milijarder i glavni izvršni direktor kompanije, rekao je u ponedjeljak da novi sustav punjenja za BYD-ove baterije može omogućiti domet od oko 470 kilometara u samo pet minuta. Ova tvrdnja sugerira da je BYD pretekao konkurente poput Tesle i Mercedes-Benza u tehnologiji brzog punjenja, iako novi sustav ovisi o nekoliko uvjeta, uključujući dovoljnu voltažu na punionicama.
Sve veća konkurencija među proizvođačima električnih vozila i baterija u razvoju brže infrastrukture za punjenje, potaknuta je zabrinutosti potrošača u vezi s dosegom i brzinom punjenja u usporedbi s tradicionalnim automobilima s unutarnjim izgaranjem.
BYD u početnoj fazi planira postaviti oko 4000 punionica kako bi podržao novu tehnologiju ultrabrzog punjenja. Očekuje se da će Kina ove godine instalirati oko 460.000 novih javnih punionica za električna vozila, što čini otprilike dvije trećine svih punionica na svijetu, čime bi se njihov ukupan broj povećao na oko 2,1 milijun, prema Chrisu Liuu, višem analitičaru iz konzultantske tvrtke Omdia sa sjedištem u Šangaju.
BYD je dodao da će dva njegova popularna SUV modela, oba s cijenom ispod 40.000 dolara u Kini, od travnja biti opremljena novim ultrabrzim sustavom punjenja.
Najnoviji rast cijene dionica BYD-a, u kojem značajan udio ima Berkshire Hathaway Warrena Buffetta, dolazi mjesec dana nakon što je tvrtka šokirala globalnu automobilsku industriju lansiranjem besplatnog naprednog sustava samostalne vožnje pod nazivom God’s Eye, koji planira ugraditi u cijelu svoju novu liniju vozila.
Ovi potezi dodatno pojačavaju pritisak na niz domaćih konkurenata, kao i na Teslu Elona Muska te njemački Volkswagen, koji su izgubili tržišni udio uslijed snažnog rasta prodaje električnih vozila u Kini posljednjih godina. U prva dva mjeseca 2025.
Osvajaju svijet
BYD je činio oko 27 posto kineske proizvodnje električnih vozila, s prodajom od više od 405.000 automobila, prema podacima konzultantske kuće Automobility iz Šangaja.
Tvrtka drži 18 posto tržišnog udjela u segmentu električnih vozila na baterije te 56 posto u segmentu plug-in hibrida. BYD, koji se brzo globalno širi putem novih tvornica u jugoistočnoj i središnjoj Aziji, Europi i Južnoj Americi, također je u siječnju i veljači činio oko 16 posto od više od 900.000 automobila izvezenih iz Kine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu