Prvi puta u povijesti dugoj 97 godina plaće zaposlenima u tvornici autobusa kasne tri mjeseca

Autor: Poslovni dnevnik , 07. siječanj 2020. u 14:13
Prema najavama, Kinezi bi u Ikarbusu proizvodili električne autobuse

Još u ožujku prošle godine Večernje novosti su pisale da su Kinezi otkupili 9,5 milijuna eura dugova Ikarbusa i tako stekli pravo da preuzmu 51% kompanije.

Prvi put u svojoj povijesti dugoj 97 godina plaće zaposlenima u srpskoj tvornici autobusa Ikarbus kasne tri mjeseca.

"Jednostavno, iako smo sposobni napraviti kvalitetan proizvod, posve odgovarajući našem srpskom tržištu, ne dobivamo poslove, pa čak niti one koji su nam obećani", kaže Aleksandar Vićentić, glavni direktor Ikarbusa, za Večernje novosti.  Za poslednjih godinu i pol Ikarbus nije proizveo niti jedan autobus, pa tvrtka opstaje samo zahvaljujući remontima, navodi TV N1. 

Prema Vincetićevim riječima, zemunska tvornica jedna je od rijetkih u svijetu koja je ovlaštena za nadogradnju Mercedesa i MAN-a, vodećih proizvođača autobusa. "Izgleda da to, nažalost, nije dovoljno da dobijemo i posao od naših prijevozničkih kompanija", dodaje Vićentić. Na pitanje je li cijena možda presudna kod nabave autobusa iz inozemstva, prije svega iz Kine i Turske, za koje je Grad Beograd lani platio 45 mil. eura, Vićentić kaže da je Ikarbus daleko jeftiniji, "ali ne zato što štedimo na kvaliteti, već što radimo s minimalnom zaradom, upravo da bismo održali kompaniju".

"Nama su, na primjer, iz Grada Beograda početkom prošle godine obećali kupovinu 130 autobusa – 100 gradskih, zglobnih dizel i 30 solo-elektro autobusa. Međutim, do danas do tog posla nije došlo", tvrdi direktor Ikarbusa.

Velika kineska obećanja
"Svatko može sudjelovati na natječajima koje raspisuje Grad Beograd, pa i Ikarbus, a Grad Beograd će kupovati najbolju kvalitetu za najmanju moguću cijenu", kaže Goran Vesić, zamjenik gradonačelnika Beograda. Svjetlo na kraju tunela u Ikarbusu vide u provođenju Unaprijed pripremljenog plana reorganizacije. "U toku je i privatizacija koja zbog složenosti procedure traje dugo, ali se nadamo da će konačno biti završena u sljedeća dva-tri mjeseca, kada će većinski vlasnik Ikarbusa postati kineska kompanija Lanzhou Guangdong New Energy Automobile (LGNEA)", kaže Vićentić.

Još u ožujku prošle godine Večernje novosti su pisale da su Kinezi otkupili 9,5 milijuna eura dugova  Ikarbusa i tako stekli pravo da preuzmu 51% kompanije. Tada se tvrdilo da u pogonima Ikarbusa namjeravaju zadržati postojeće modele, ali i početi proizvodnju električnih autobusa i kombija. Ikarbus bi, kako se tada objašnjavalo, trebao biti jedna od prvih kompanija u Europi koja će, tvrdilo se još 2019. godine, izaći na tržište s električnim autobusima.  Očekivalo se da će novi većinski vlasnik uložiti sredstva u kupovinu nove opreme, obuku zaposlenih i obnovu proizvodnih kapaciteta, i uvesti najsuvremeniju tehnologiju proizvodnje autobusa, ali od toga zasad nema ništa.

Ništa od novih modela
Preuzimanje posrnulog Ikarbusa, u kojem je ostalo 120 radnika, očito se već predugo čeka.  Kinezi su do sada, navode Večernje novosti uložili 3,5 milijuna eura, a najavljena je investicija od tri milijuna u osuvremenjivanje proizvodnje.

U planu je proizvodnja četiri nova modela autobusa, dva dizela s Euro 6 motorom i dva elektromodela. "Naše najjače oružje je znanje, jer imamo iskusnih majstora, imamo vrhunske inženjere koji se godinama obrazuju o svim najsuvremenijim tehnologijama u ovom području", ističe prvi čovjek zemunske tvornice. Goran Vesić za N1 kaže kako vjeruje da će tvornicu preuzeti kineska kompanija, a ako se to ne dogodi, novi vlasnik mogao bi postati grad. 

Komentirajte prvi

New Report

Close