Musku ruže ne cvatu niti u njegovom temeljnom biznisu: ‘Treba pauzirati zapošljavanje diljem svijeta’

Autor: Darko Bičak , 26. lipanj 2022. u 09:09
Elon Musk, prvi čovjek Tesle, početkom mjeseca je rekao da tvrtka treba smanjiti broj zaposlenih za oko 10 posto/Reuters

Prvi čovjek proizvođača električnih vozila ukazao na niz problema u pogonima u Teksasu i Njemačkoj.

Nakon što sve više zapinje njegov plan, ili barem najava, o preuzimanju Twittera, izvršni direktor Tesle Elon Musk sada se žali da mu ruže ne cvatu niti u njegovom temeljnom biznisu – proizvodnji električnih automobila.

“Nove tvornice tvrtke u Teksasu i Njemačkoj su “divovske spalionice novca”, kazao je Musk. Pojasnio je da ta dva proizvodna pogona ove tvrtke gube “milijarde dolara”, navodeći visoke troškove, nisku proizvodnju i probleme u lancu opskrbe.

Oba pogona otvorena su početkom ove godine te su ključna za ambicije rasta najvećeg proizvođača električnih automobila.

Trebat će puno pažnje
“Naša velika briga je kako održati rad tvornica kako bismo mogli plaćati ljudima i ne bankrotirati?” rekao je poduzetnik rođen u Južnoafričkoj Republici. Što se tiče tvornice u Teksasu, pogon proizvodi “mali” broj automobila zbog prepreka u jačanju proizvodnje svojih novih “4680” baterija.

Konvencionalne baterije “2170” mogle bi se umjesto toga koristiti u vozilima u Teksasu, ali alati korišteni za izradu te ćelije zapeli su u Kini. “Sve će se to vrlo brzo popraviti, ali zahtijeva puno pažnje”, rekao je Musk. Njemačka tvornica, koja se nalazi u Grünheideu u blizini Berlina, suočena je s sindikalnim i ekološkim izazovima od svog početka.

Nedavno je njemački sindikat IG Metall osporio Muskov stav da se radnici trebaju vratiti u ured i prestati raditi od kuće. Sindikat je također rekao da se Tesla bori sa zapošljavanjem radnika u Njemačkoj zbog neadekvatnih ili nejednakih plaća, objavio je Bloomberg.

Tijekom izgradnje tvornice, ekološke skupine kritizirale su Teslinu sječu stabala u Grünheideu, što je dovelo do sudskog postupka. Osim toga, Teslina tvornica u Šangaju je paralizirana usred strogih ograničenja oko COVID-19 koje provodi kineska vlada. “Zatvaranja u Šangaju su bila vrlo, vrlo teška.

Zaustavljanje je utjecalo na proizvodnju automobila ne samo u Teslinoj tvornici u Šangaju, već i u tvornici u Kaliforniji, koja koristi neke dijelove za vozila proizvedena u Kini”, rekao je Musk. Tesla planira obustaviti većinu proizvodnje u tvornici u Šangaju u prva dva tjedna srpnja kako bi radila nadogradnja za povećanje kapaciteta, navodi se u internom dopisu koji je vidio Reuters.

Apsolutna noćna mora
“Protekle dvije godine bile su apsolutna noćna mora prekida lanca opskrbe, jedna za drugom, a još nismo izašli iz toga”, kazao je Musk. Prvi čovjek Tesle je početkom ovog mjeseca rekao da ima “super loš predosjećaj” o gospodarstvu i da tvrtka treba smanjiti broj zaposlenih za oko 10 posto i “pauzirati sve zapošljavanje diljem svijeta”.

Početkom 2022. tvrtka je imala nešto manje od 100.000 zaposlenih. Očekuje se da će Tesla sredinom 2023. pokrenuti i proizvodnju svojih električnih kamioneta Cybertruck.

Prema jučer objavljenoj analizi nezavisne konzultantske kuće Horvath, sve skuplja motorna goriva dodatno će ubrzati elektrifikaciju voznog parka osobnih vozila u Europskoj uniji, pa će prodaja električnih automobila već do 2030. činiti više od pola ukupne prodaje automobila u EU. Za pokretanje procijenjene flote od preko 60 milijuna električnih vozila 2030., bit će potrebno osigurati preko 180 TWh električne energije.

Horváth procjenjuje da će 2030. godine trećina ukupnog voznog parka osobnih vozila u EU činiti električna vozila, čime će EU biti globalni lider, s više električnih vozila od SAD-a – procjenjuje se da će do 2030. u SAD-u biti oko 20 milijuna električnih vozila koja čine 10-tak posto voznog parka. U Kini će do 2030. biti oko 40 milijuna električnih vozila odnosno 15-tak posto voznog parka. 

Komentirajte prvi

New Report

Close