I dok europski proizvođači automobila, pogotovo oni iz Njemačke, bilježe povijesne rekorde u broju prodanih vozila i dobiti, japanska Toyota se i dalje suočava s troškovima tehničke pogreške na sustavu kočenja od prije nekoliko godina.
Kako piše Bloomberg, Toyota je ovih dana pristala isplatiti 1,1 milijardu dolara oštete američkim kupcima koji su imali problema sa nekontroliranim ubrzavanjem svojih Toyota. Tijekom 2009. i 2010. godine taj najveći japanski proizvođač automobila je morao opozvati više od 10 milijuna primjeraka svojih raznih modela, a od kojih većinu na tržištu SAD-a. Analitičari upozoravaju da bi troškovi za Toyotu mogli biti i veći jer se vodi još niz sudskih sporova u kojima se utvrđuje krivanja japanskog proizvođače u nizu prometnih nesreća u kojima je bilo mrtvih i ozlijeđenih. Usprkos tome, Toyota je zadnjih danjih dvije godine uspjela povratiti povjerenje potrošača te će ove godine ostvariti rekordnu prodaju od 9,7 milijuna automobila, a što je rast od 22 posto. Isto tako, očekivanja za 2013. su povećanje za daljnijh dva posto. I njemački BMW izvještava o rekordnoj prodaji od 1,8 milijuna automobila u 2012. Za prvih 11 mjeseci podaci govore o 1,66 milijuna prodanih BMW-a, a što je bio rast od 10,1 posto, pojasnio je Friedrich Eichiner, glavni financijski direktor CFO BMW-a u intervju njemačkom Die Weltu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu