Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nafta ide gore, a i narudžbe za privatne avione

Autor: Poslovni.hr
21. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Posjetitelji britanskog zrakopovnog sajma Farnborough lako mogu previdjeti niz poslovnih zrakoplova smještenih na kraju piste i iza seksi borbenih letjelica te velikih Boeingovih i Airbusovih zrakoplova. No poslovni zrakoplovi – luksuzne letjelice namjenjene visokopozicioniranim menadžerima i superbogatima – najtraženija su roba u aeronautičkom biznisu.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Čak i uz visoke cijene goriva koje su narušile narudžbe velikih putničkih zrakoplova, prodaja poslovnih aviona cvate. Očekuje se kako će isporuke ove godine dostići 1200 zrakoplova, što je treći uzastopni godišnji rekord u toj industriji, a mnogi analitičari predviđaju da će taj broj najmanje rasti do 2010. godine. Prodaja tijekom idućih deset godina vjerojatno će premašiti 220 milijardi dolara, što je dvostruko više nego u prijašnjem desetljeću. Tko kupuje takve zrakoplove, čija je početna cijena oko tri milijuna dolara, a krajnja može dostići i 40 milijuna? Mnogi kupci dolaze iz sloja superbogatih stanovnika Azije, Bliskog istoka i Rusije. Ove će godine prvi put više od 50 posto poslovnih letjelica biti prodano izvan Sjedinjenih Država. “Kada se vratimo unazad, u 2001. godinu, naše su narudžbe bile podijeljene 70 prema 30 posto u korist Sjeverne Amerike, no sada je taj isti omjer preokrenut u korist drugih”, kaže Steven Ridolfi, predsjednik divizije za izradu poslovnih zrakoplova pri kanadskom proiozvođaču Bombardieru. “Diljem tržišta u razvoju svjedočimo dvoznamenkastom rastu”, dodaje Ridolfi. Zahtjevi poslovnih putnika također su u porastu budući da menadžeri koji su uvijek u stisci s vremenom žele izbjeći “gnjavažu i sigurnosne provjere u zračnim lukama”, kaže Colin Steven, potpredsjednik za prodaju i marketing za Europu, Bliski istok i Afriku pri diviziji poslovnih zrakoplova iz brazilskog proizvođača Embraera. “Oni žele letjeti direktno, obaviti posao i vratiti se”, kaže Steven. Širenje se osjeti i kod proizvođača zrakoplova. Honeywell Aerospace je, primjerice, nedavno potpisao 23 milijarde dolara vrijedan ugovor s Embraerom za narudžbu motora za novu generaciju svojih poslovnih letjelica. “Ovo su vrlo uzbudljiva vremena i vidimo da se rast nastavlja”, kaže Paolo Carmassi, predsjednik Honeywellova odjela za Europu, Bliski istok, Afriku i Indiju. Ovaj boom također pozitivno utječe na privatne tvrtke za iznajmljivanje zrakoplova i time-share kompanije. Londonska tvrtka za unajmljivanje zrakoplova Ocean Sky Aviation, primjerice, posluje s flotom od 11 zrakoplova, a naručila je još dva za 30 milijuna dolara pojedinačno. Predsjednik uprave Kurosh Tehranchian predviđa da će se profit Ocean Skya gotovo udvostručiti. Velika prednost najmodernijih poslovnih zrakoplova leži u tome što im nijedan komercijalni zrakoplov ne može parirati komforom. Embraer je u Farnboroughu izložio svoj novi avion Lineage 1000, čija je cijena 42,9 milijuna dolara, a krase ga detalji poput tuš-kabine, široki krevet i privatna soba za objed. Kompanija je objavila kako je prodala primjerak Al habtoor Groupu, poslovnom konglomeratu iz Dubaija.
(BusinessWeek)

Posjetitelji britanskog zrakopovnog sajma Farnborough lako mogu previdjeti niz poslovnih zrakoplova smještenih na kraju piste i iza seksi borbenih letjelica te velikih Boeingovih i Airbusovih zrakoplova. No poslovni zrakoplovi – luksuzne letjelice namjenjene visokopozicioniranim menadžerima i superbogatima – najtraženija su roba u aeronautičkom biznisu.

Čak i uz visoke cijene goriva koje su narušile narudžbe velikih putničkih zrakoplova, prodaja poslovnih aviona cvate. Očekuje se kako će isporuke ove godine dostići 1200 zrakoplova, što je treći uzastopni godišnji rekord u toj industriji, a mnogi analitičari predviđaju da će taj broj najmanje rasti do 2010. godine. Prodaja tijekom idućih deset godina vjerojatno će premašiti 220 milijardi dolara, što je dvostruko više nego u prijašnjem desetljeću. Tko kupuje takve zrakoplove, čija je početna cijena oko tri milijuna dolara, a krajnja može dostići i 40 milijuna? Mnogi kupci dolaze iz sloja superbogatih stanovnika Azije, Bliskog istoka i Rusije. Ove će godine prvi put više od 50 posto poslovnih letjelica biti prodano izvan Sjedinjenih Država. “Kada se vratimo unazad, u 2001. godinu, naše su narudžbe bile podijeljene 70 prema 30 posto u korist Sjeverne Amerike, no sada je taj isti omjer preokrenut u korist drugih”, kaže Steven Ridolfi, predsjednik divizije za izradu poslovnih zrakoplova pri kanadskom proiozvođaču Bombardieru. “Diljem tržišta u razvoju svjedočimo dvoznamenkastom rastu”, dodaje Ridolfi. Zahtjevi poslovnih putnika također su u porastu budući da menadžeri koji su uvijek u stisci s vremenom žele izbjeći “gnjavažu i sigurnosne provjere u zračnim lukama”, kaže Colin Steven, potpredsjednik za prodaju i marketing za Europu, Bliski istok i Afriku pri diviziji poslovnih zrakoplova iz brazilskog proizvođača Embraera. “Oni žele letjeti direktno, obaviti posao i vratiti se”, kaže Steven. Širenje se osjeti i kod proizvođača zrakoplova. Honeywell Aerospace je, primjerice, nedavno potpisao 23 milijarde dolara vrijedan ugovor s Embraerom za narudžbu motora za novu generaciju svojih poslovnih letjelica. “Ovo su vrlo uzbudljiva vremena i vidimo da se rast nastavlja”, kaže Paolo Carmassi, predsjednik Honeywellova odjela za Europu, Bliski istok, Afriku i Indiju. Ovaj boom također pozitivno utječe na privatne tvrtke za iznajmljivanje zrakoplova i time-share kompanije. Londonska tvrtka za unajmljivanje zrakoplova Ocean Sky Aviation, primjerice, posluje s flotom od 11 zrakoplova, a naručila je još dva za 30 milijuna dolara pojedinačno. Predsjednik uprave Kurosh Tehranchian predviđa da će se profit Ocean Skya gotovo udvostručiti. Velika prednost najmodernijih poslovnih zrakoplova leži u tome što im nijedan komercijalni zrakoplov ne može parirati komforom. Embraer je u Farnboroughu izložio svoj novi avion Lineage 1000, čija je cijena 42,9 milijuna dolara, a krase ga detalji poput tuš-kabine, široki krevet i privatna soba za objed. Kompanija je objavila kako je prodala primjerak Al habtoor Groupu, poslovnom konglomeratu iz Dubaija.
(BusinessWeek)

Autor: Poslovni.hr
21. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close