Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Jačanje potrošnje otkupom olupina

Autor: Poslovni.hr
28. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Ekonomisti i članovi Kongresa na putu su uvođenja novih stimulacija kako bi se povećala potrošnja otužne američke ekonomije. Evo jednog prijedloga: “Gotovina za olupine”.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

To bi mogla biti najbolja stimulativna ideja za koju ste ikad čuli. Gotovina za olupine izvorno je ime za razne programe u sklopu kojih vlada otkupljuje najstarije automobile koji i najviše troše te ih baca na otpad. Ako se to pokaže uspješnim, mogao bi se postići trostruki učinak – stimulacija ekonomije, poboljšanje očuvanja okoliša i smanjenje nejednakosti prihoda. Evo kako. Čišći okoliš – najstariji automobili, posebice oni u katastrofalnom stanju, mnogo više zagađuju okoliš nego nova vozila s boljom kontrolom emisija. Studija provedena u Kaliforniji procjenjuje da na automobile stare 13 godina i one još starije otpada 25 posto automobila na cestama, ali i 75 posto emisija štetnih plinova. Uklanjanjem takvih vozla s ceste smanjit će se zagađenje. Nekoliko pilot programa otkrilo je da takav jeftin postupak pridonosi smanjenju emisija CO2. Jednakija podjela prihoda – neće vas iznenaditi da imućniji uglavnom ne voze stare automobile. Većina zakvih vozila nalazi se u posjedu siromašnijih slojeva društva. Ako bi vlada otkupila takve automobile po nešto višoj cijeni od tržišne, siromašnima bi malo povećala kupovnu moć. Stimulacija ekonomije – u vrijeme slabe ekonomije “gotovina za olupine” bila bi stumulans za sljedeću godinu. A najbrži i najsigurniji način da potrošači povećaju potrošnju jest da se u ruke siromašnijih građana stavi više gotova novca.
(The NY Times)

Ekonomisti i članovi Kongresa na putu su uvođenja novih stimulacija kako bi se povećala potrošnja otužne američke ekonomije. Evo jednog prijedloga: “Gotovina za olupine”.

To bi mogla biti najbolja stimulativna ideja za koju ste ikad čuli. Gotovina za olupine izvorno je ime za razne programe u sklopu kojih vlada otkupljuje najstarije automobile koji i najviše troše te ih baca na otpad. Ako se to pokaže uspješnim, mogao bi se postići trostruki učinak – stimulacija ekonomije, poboljšanje očuvanja okoliša i smanjenje nejednakosti prihoda. Evo kako. Čišći okoliš – najstariji automobili, posebice oni u katastrofalnom stanju, mnogo više zagađuju okoliš nego nova vozila s boljom kontrolom emisija. Studija provedena u Kaliforniji procjenjuje da na automobile stare 13 godina i one još starije otpada 25 posto automobila na cestama, ali i 75 posto emisija štetnih plinova. Uklanjanjem takvih vozla s ceste smanjit će se zagađenje. Nekoliko pilot programa otkrilo je da takav jeftin postupak pridonosi smanjenju emisija CO2. Jednakija podjela prihoda – neće vas iznenaditi da imućniji uglavnom ne voze stare automobile. Većina zakvih vozila nalazi se u posjedu siromašnijih slojeva društva. Ako bi vlada otkupila takve automobile po nešto višoj cijeni od tržišne, siromašnima bi malo povećala kupovnu moć. Stimulacija ekonomije – u vrijeme slabe ekonomije “gotovina za olupine” bila bi stumulans za sljedeću godinu. A najbrži i najsigurniji način da potrošači povećaju potrošnju jest da se u ruke siromašnijih građana stavi više gotova novca.
(The NY Times)

Autor: Poslovni.hr
28. srpanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close