Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Indijske kompanije kupuju kinodvorane u SAD-u

Autor: Poslovni.hr
17. travanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Za kompaniju koja se širi putem objavljivanja vijesti posljednji potez Reliance Entertainmenta bio je posebno niskog intenziteta. Tijekom protekla tri mjeseca ova je indijska kompanija, dio Reliance ADA grupacije u vlasništvu Anila Ambanija, potiho kupovala kinodvorane u Sjedinjenim Državama. Konglomerat vrijedan 29 milijardi dolara – sa zanimanjem za električnu energiju, telekomunikacije i financijske usluge, kao i glazbu, emitiranje programa, internetsko socijaliziranje i igranje igara putem interneta – kupio je više od 200 kinodvorana u 28 američkih gradova. Reliance kaže kako se nada da će putem američkih kinodvorana doprijeti do poklonika Bollywooda u Americi. “Priroda američkih lanaca kinematografa pruža značajan poticaj distribuciji indijskog filma, radi direktnog i efikasnog privlačenja velike baze indijskih potrošača”, kaže Anil Arjun, potpredsjednik Reliance Entertainmenta. Grupacija je kupila dvorane od malih obiteljskih operatora te će ih opremiti boljom akustikom i klima-uređajima. Reliance ne želi otkriti troškove svoje investicije, kao ni imena onih od kojih su dvorane kupili. Kompanija planira poslovanje usmjeriti na američka područja gdje je koncentracija indijske dijaspore najgušća, te Indijcima pristupnima učiniti Bollywoodske filmove, regionalne indijske filmove na jezicima poput Tamila ili Telegua, kao i filmove na drugim indijskim jezicima, poput kineskog, korejskog i japanskog.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Ovaj plan lako je odbaciti kao nešto više od tašte akvizicije koja čelnim ljudima Reliancea omogućuje druženje s filmskim zvijezdama. No nikada se ne isplati podcjenjivati braću Ambani. Od kada se Anil Ambani 2005. godine udružio sa svojim starijim bratom Mukeshom i kada se Reliance Industries razdvojio između dva brata, mlađi Ambani se našao na rubu. Ostavljen s uspješnom kompanijom za pružanje financijskih usluga, slabom telekomunikacijskom tvrtkom i malim biznisom namijenjenim zabavnim sadržajima, Anil je naporno radio kako bi si utro put. Ušao je u mnoge akvizicije i poduzeo nekoliko ambicioznih i kontroverznih poslova na kojima je povećao svoj kapital. Kupnja kinodvorana njegov je posljednji potez, dio njegove velike vizije da Reliance Enterntainment učini potpuno integriranim indijskim konglomeratom zabave. S interesom za filmsku produkciju i distribuciju, upravljanje televizijskim postajama, glazbenom industrijom i stvaranjem sadržaja namijenjenih mobilnoj telekomunikaciji, Ambani želi postati kralj medija i zabave. U veljači je otkriveno da je financijer George Soros za 100 milijuna dolara kupio tri posto udjela u kompaniji. Reliance je kazao kako će taj novac upotrijebiti za širenje svog zabavnog sadržaja u Indiji. Soroseva kupnja udjela u Relianceu dio je rastućeg trenda američkih kompanija koje investiraju u poslove vezane uz indijsku industriju zabave. NBC Universal je u siječnju za 26-postotni udio u New Delhi Televisionu platio 150 milijuna dolara. Walt Disney ima udio u UTV Software Communicationsu, dok se Viacom udružio s grupom Network 18. S druge strane, Reliance kupuje nekretnine i u Indiji i izvan nje. Kompanija je prošle godine investirala u Phoenix Theatres, kompaniju iz Knoxvillea, koja gradi i upravlja kinodvoranama. Iznos akvizicije nije objavljen. Kompanija je za 18 milijuna dolara kupila i DTS Digital Images, tvrtku za poboljšanje slike za televiziju, kina i video. Reliance u Indiji putem podružnice Adlabs Filmsa posjeduje 120 kinodvorana, a udio također ima i u postprodukcijskoj kući Prime Focus.
(BusinessWeek)

Za kompaniju koja se širi putem objavljivanja vijesti posljednji potez Reliance Entertainmenta bio je posebno niskog intenziteta. Tijekom protekla tri mjeseca ova je indijska kompanija, dio Reliance ADA grupacije u vlasništvu Anila Ambanija, potiho kupovala kinodvorane u Sjedinjenim Državama. Konglomerat vrijedan 29 milijardi dolara – sa zanimanjem za električnu energiju, telekomunikacije i financijske usluge, kao i glazbu, emitiranje programa, internetsko socijaliziranje i igranje igara putem interneta – kupio je više od 200 kinodvorana u 28 američkih gradova. Reliance kaže kako se nada da će putem američkih kinodvorana doprijeti do poklonika Bollywooda u Americi. “Priroda američkih lanaca kinematografa pruža značajan poticaj distribuciji indijskog filma, radi direktnog i efikasnog privlačenja velike baze indijskih potrošača”, kaže Anil Arjun, potpredsjednik Reliance Entertainmenta. Grupacija je kupila dvorane od malih obiteljskih operatora te će ih opremiti boljom akustikom i klima-uređajima. Reliance ne želi otkriti troškove svoje investicije, kao ni imena onih od kojih su dvorane kupili. Kompanija planira poslovanje usmjeriti na američka područja gdje je koncentracija indijske dijaspore najgušća, te Indijcima pristupnima učiniti Bollywoodske filmove, regionalne indijske filmove na jezicima poput Tamila ili Telegua, kao i filmove na drugim indijskim jezicima, poput kineskog, korejskog i japanskog.

Ovaj plan lako je odbaciti kao nešto više od tašte akvizicije koja čelnim ljudima Reliancea omogućuje druženje s filmskim zvijezdama. No nikada se ne isplati podcjenjivati braću Ambani. Od kada se Anil Ambani 2005. godine udružio sa svojim starijim bratom Mukeshom i kada se Reliance Industries razdvojio između dva brata, mlađi Ambani se našao na rubu. Ostavljen s uspješnom kompanijom za pružanje financijskih usluga, slabom telekomunikacijskom tvrtkom i malim biznisom namijenjenim zabavnim sadržajima, Anil je naporno radio kako bi si utro put. Ušao je u mnoge akvizicije i poduzeo nekoliko ambicioznih i kontroverznih poslova na kojima je povećao svoj kapital. Kupnja kinodvorana njegov je posljednji potez, dio njegove velike vizije da Reliance Enterntainment učini potpuno integriranim indijskim konglomeratom zabave. S interesom za filmsku produkciju i distribuciju, upravljanje televizijskim postajama, glazbenom industrijom i stvaranjem sadržaja namijenjenih mobilnoj telekomunikaciji, Ambani želi postati kralj medija i zabave. U veljači je otkriveno da je financijer George Soros za 100 milijuna dolara kupio tri posto udjela u kompaniji. Reliance je kazao kako će taj novac upotrijebiti za širenje svog zabavnog sadržaja u Indiji. Soroseva kupnja udjela u Relianceu dio je rastućeg trenda američkih kompanija koje investiraju u poslove vezane uz indijsku industriju zabave. NBC Universal je u siječnju za 26-postotni udio u New Delhi Televisionu platio 150 milijuna dolara. Walt Disney ima udio u UTV Software Communicationsu, dok se Viacom udružio s grupom Network 18. S druge strane, Reliance kupuje nekretnine i u Indiji i izvan nje. Kompanija je prošle godine investirala u Phoenix Theatres, kompaniju iz Knoxvillea, koja gradi i upravlja kinodvoranama. Iznos akvizicije nije objavljen. Kompanija je za 18 milijuna dolara kupila i DTS Digital Images, tvrtku za poboljšanje slike za televiziju, kina i video. Reliance u Indiji putem podružnice Adlabs Filmsa posjeduje 120 kinodvorana, a udio također ima i u postprodukcijskoj kući Prime Focus.
(BusinessWeek)

Autor: Poslovni.hr
17. travanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close