Appleov najnoviji filmski projekt “F1: The Movie” postao je najuspješniji kinonaslov u povijesti kompanije, potvrdivši stratešku isplativost ulaganja u premium zabavni sadržaj. Film, koji je još uvijek u distribuciji, tijekom proteklog vikenda premašio je 293 milijuna dolara globalne zarade, čime je prestigao prethodnog nositelja rekorda, povijesnu dramu “Napoleon” s 221 milijunom dolara, izvijestio je CNBC. Iako “F1: The Movie” još nije završio prikazivanje u kinima, već je postao najuspješniji filmski naslov koji je tehnološki div dosad lansirao na veliko platno.
Apple se relativno nedavno ozbiljnije uključio u medijski i zabavni sektor, a broj njihovih filmova s velikom kino-distribucijom još je uvijek ograničen. Među najpoznatijima su “Killers of the Flower Moon” s ukupnom zaradom od 158 milijuna dolara, “Fly Me to the Moon” s tek 42 milijuna i “Argylle” sa skromnih 96 milijuna dolara na svjetskoj razini.
“‘F1’ je iznimno važan film ne samo za Apple, već i za cijelu industriju,” rekao je Paul Dergarabedian, glavni analitičar medija u Comscoreu. “To je savršen primjer kako jedan streaming servis može razviti film osmišljen za veliko platno, a istovremeno ga promovirati putem milijuna malih ekrana koje njegova tehnološka infrastruktura donosi do korisnika.” Ključnu ulogu u uspjehu filma imao je i dogovor s IMAX-om. Još prije početka produkcije, Apple i ključni članovi autorskog tima osigurali su pristup IMAX-ovoj kameri i trottjedno prikazivanje u njihovim kinima.
Ovaj dogovor s IMAX-om imao je i šire posljedice na raspored velikih blockbustera. Zbog “F1”, Universalova “Jurassic World Rebirth” ostala je bez prikazivanja u američkim IMAX dvoranama i dobila je mjesto samo u Kini. U Japanu će film igrati u IMAX-u idući mjesec.
“F1” je dosad uprihodio 60 milijuna dolara u IMAX dvoranama, što čini nešto više od petine ukupne zarade. U Sjedinjenim Državama i Kanadi IMAX projekcije donijele su 27,4 milijuna dolara, što čini oko četvrtine lokalne zarade. Unatoč gotovo 300 milijuna dolara prihoda, Apple još uvijek nije u potpunosti pokrio ulaganja u film. Trošak same produkcije procjenjuje se na između 200 i 300 milijuna dolara, dok je za marketing izdvojeno dodatnih 100 milijuna. Zaradu Apple dijeli s Warner Brosom i kinima, što usporava put prema profitabilnosti.
“Veliki budžeti znače i duži put do zarade, osobito uz podjelu prihoda s distributerima i kinima, no Apple ima dovoljno resursa i likvidnosti da preuzme takav rizik,” naglašava Dergarabedian. Za razliku od klasičnih filmskih studija, Appleov poslovni model izgleda drukčije. Zabavni sadržaji nisu glavni izvor prihoda kompanije, dapače, Apple najveći dio svojih prihoda i dalje ostvaruje kroz prodaju uređaja i tehnoloških usluga. Tržišna vrijednost tvrtke iznosi oko 3 bilijuna dolara.
Ipak, Apple ne ulaže u filmove i serije samo kako bi pogurao prodaju smartphonea, računala, satova. “Ušli smo u ovaj posao jer smo vjerovali da se radi o dobrom poslovnom potezu,” rekao je Eddy Cue, šef Appleovih servisa, u nedavnom intervjuu za Bloomberg. “A ako želiš dugoročno raditi kvalitetne stvari, moraš imati i profitabilne poslove.” Apple je posljednjih godina sve prisutniji u pop-kulturi, osobito zahvaljujući serijama poput “Ted Lasso”, “Severance” i “The Studio”, a bio je i prvi streaming servis koji je osvojio Oscara za najbolji film – “Coda” 2021. godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu