Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Maleni automobil za indijske vozače rikši

Autor: The New York Times
15. siječanj 2012. u 22:00
Podijeli članak —

Tvrtka Bajaj Auto, najpoznatija po izradi motocikala i motoriziranih rikši na tri kotača čak ni ne naziva svoj najnoviji proizvod RE60 automobilom. Bajaju je draži termin rikša na četiri kotača. Menadžeri ove tvrtke kažu da nemaju namjeru ponuditi to vozilo prosječnim potrošačima, već da ciljaju na vozače rikši, prijevoznih sredstava koja pogone motori za motocikle i imaju svrhu taksija za kratke razdaljine.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

RE60 ima značajke koje ne nalazimo kod modela rikši trenutno prisutnih na tržištu, a među njima su pojas, vrata i krov. Imat će i prozore koji se otvaraju prema vani. Tvrtka Bajaj još nije otkrila koliko će RE60 stajati. Međutim, obična rikša stoji oko 120 tisuća rupija, odnosno 2200 dolara, pa je jedan analitičar automobilske industrije procijenio da će RE60 stajati 25 posto više od toga, to jest oko 2750 dolara. No od modela RE60 očekuje se da će postati mnogo više od otmjene rikše. Naime, spominju ga kao odgovor tvrtke Bajaj na Tata Nano. Nano, kojega je proizvođač Tata Motors predstavio 2009. godine, reklamiran je kao automobil za narod koji će Indijcima omogućiti pokretljivost. Prodaje se po cijeni od 2600 dolara. Vozači rikši zarađuju oko sto dolara mjesečno. Međutim, spomenuti analitičar Hormazd Sorabjee smatra da RE60 neće biti nikakav izazov za Nano, koji je i sam privukao tek djelić očekivanih kupaca, ponajviše zbog proizvodnih zastoja i nedoumica vezanih uz sigurnost.“Tek nakon što vidite RE60, shvatite koliko je Nano fenomenalno postignuće”, kaže Sorabjee, urednik automoto časopisa Autocar India. RE60 “nije ni približno nalik pravom automobilu poput Nana”. No menadžeri tvrtke Bajaj tvrde da im je upravo to bio cilj: izraditi najbolje moguće vozilo, a ne neko strojarsko čudo koje ne odgovara uvjetima u stvarnom životu. “Mi u Bajaju vjerujemo da stanovnici ovog planeta zaslužuju puno bolje i puno brže vozilo”, izjavio je Rajiv Bajaj, izvršni direktor te tvrtke, što se doima kao namjerni i izravni napad na Nano. Bajaj tvrdi da RE60, s jednocilindričnim motorom zapremine 200 kubnih centimetara, prelazi 35 kilometara s jednom litrom goriva i postiže maksimalnu brzinu od 70 kilometara na sat. Na konferenciji za novinstvo održanoj uoči najvećeg auto sajma u zemlji Delhi AutoExpoa, Bajaj je izjavio da s veseljem iščekuje početak prodaje ciljanoj skupini kupaca, vozačima rikši.U New Delhiju nekoliko je vozača rikši već izrazilo sumnju prema modelu RE60, rekavši da ne vide korist od nadogradnje na četiri umjesto tri kotača. Četrdesetogodišnji Suran Singh, koji rikšu vozi 26 godina, kaže da će vrata i krov predstavljati dobrodošlu zaštitu tijekom zime, ali će mu biti prevruće ljeti. “Ljeti je ovo bolje jer je riječ o tkanini”, pokazuje platneni krov svoje zelenožute rikše.

Tvrtka Bajaj Auto, najpoznatija po izradi motocikala i motoriziranih rikši na tri kotača čak ni ne naziva svoj najnoviji proizvod RE60 automobilom. Bajaju je draži termin rikša na četiri kotača. Menadžeri ove tvrtke kažu da nemaju namjeru ponuditi to vozilo prosječnim potrošačima, već da ciljaju na vozače rikši, prijevoznih sredstava koja pogone motori za motocikle i imaju svrhu taksija za kratke razdaljine.

RE60 ima značajke koje ne nalazimo kod modela rikši trenutno prisutnih na tržištu, a među njima su pojas, vrata i krov. Imat će i prozore koji se otvaraju prema vani. Tvrtka Bajaj još nije otkrila koliko će RE60 stajati. Međutim, obična rikša stoji oko 120 tisuća rupija, odnosno 2200 dolara, pa je jedan analitičar automobilske industrije procijenio da će RE60 stajati 25 posto više od toga, to jest oko 2750 dolara. No od modela RE60 očekuje se da će postati mnogo više od otmjene rikše. Naime, spominju ga kao odgovor tvrtke Bajaj na Tata Nano. Nano, kojega je proizvođač Tata Motors predstavio 2009. godine, reklamiran je kao automobil za narod koji će Indijcima omogućiti pokretljivost. Prodaje se po cijeni od 2600 dolara. Vozači rikši zarađuju oko sto dolara mjesečno. Međutim, spomenuti analitičar Hormazd Sorabjee smatra da RE60 neće biti nikakav izazov za Nano, koji je i sam privukao tek djelić očekivanih kupaca, ponajviše zbog proizvodnih zastoja i nedoumica vezanih uz sigurnost.“Tek nakon što vidite RE60, shvatite koliko je Nano fenomenalno postignuće”, kaže Sorabjee, urednik automoto časopisa Autocar India. RE60 “nije ni približno nalik pravom automobilu poput Nana”. No menadžeri tvrtke Bajaj tvrde da im je upravo to bio cilj: izraditi najbolje moguće vozilo, a ne neko strojarsko čudo koje ne odgovara uvjetima u stvarnom životu. “Mi u Bajaju vjerujemo da stanovnici ovog planeta zaslužuju puno bolje i puno brže vozilo”, izjavio je Rajiv Bajaj, izvršni direktor te tvrtke, što se doima kao namjerni i izravni napad na Nano. Bajaj tvrdi da RE60, s jednocilindričnim motorom zapremine 200 kubnih centimetara, prelazi 35 kilometara s jednom litrom goriva i postiže maksimalnu brzinu od 70 kilometara na sat. Na konferenciji za novinstvo održanoj uoči najvećeg auto sajma u zemlji Delhi AutoExpoa, Bajaj je izjavio da s veseljem iščekuje početak prodaje ciljanoj skupini kupaca, vozačima rikši.U New Delhiju nekoliko je vozača rikši već izrazilo sumnju prema modelu RE60, rekavši da ne vide korist od nadogradnje na četiri umjesto tri kotača. Četrdesetogodišnji Suran Singh, koji rikšu vozi 26 godina, kaže da će vrata i krov predstavljati dobrodošlu zaštitu tijekom zime, ali će mu biti prevruće ljeti. “Ljeti je ovo bolje jer je riječ o tkanini”, pokazuje platneni krov svoje zelenožute rikše.

Vikas Bajaj izvještava iz Mumbaija, a Sruthi Gottipati iz New Delhija

Autor: The New York Times
15. siječanj 2012. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close