Mit je da u IT-ju nedostaje samo developera

Autor: PD VL native tim , 25. srpanj 2022. u 08:22
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL

Zagrebačka softverska kompanija SysKit, kao i ostatak IT sektora, suočava se s nedostatkom programera, ali i drugih stručnjaka različitih profila. Kako bi smanjili utjecaj ovih negativnih trendova, osmislili su šestomjesečni onboarding program s ciljem što boljeg uklapanja novih zaposlenika i njihovog duljeg zadržavanja.

Gotovo da nema branše koja trenutno u Hrvatskoj nema problema s pronalaženjem radne snage, a taj je problem posebno izražen u IT sektoru. No, upozoravaju iz branše, više im nisu boljka samo developeri, odnosno programeri, već i stručnjaci raznih drugih profila. Poseban je to izazov onima koji rade specifičan nišni proizvod, kao što je softverska kompanija SysKit.

Među najznačajnijim je njihovim proizvodima SysKit Point, platforma za jednostavno upravljanje Microsoft 365 okolinom.”Naša platforma olakšava IT odjelima upravljanje složenim sustavom. Riječ je o jednostavnom proizvodu za kompleksne okoline”, objašnjava Toni Frankola, suosnivač i direktor SysKita. A takva softverska proizvodnja, koju plasiraju na najzahtjevnija tržišta sjeverne Amerike i zapadne Europe i to u industrije iz raznih sektora i svih veličina, zahtijeva stručnjake raznih profila.

“Mi moramo proizvod osmisliti, moramo ga isprogramirati te promovirati tako da klijent do njega može lako doći. Dakle, osim developera, nama su potrebni product manageri koji osmišljavaju osnovne funkcionalnosti proizvoda, dizajneri koji će napraviti rješenje koje je jednostavno i intuitivno za korištenje, kontrolori kvalitete. Potom, proizvod treba plasirati na tržište, pa nam je potreban i veliki i vješti tim za prodaju i marketing te customer success tim, zadužen za blisku suradnju s klijentima”, nabraja Frankola.

Foto:  Toni Frankola, direktor Syskita / Luka Stanzl/PIXSELL

Pronašli rješenje za nedostatak stručnog kadra

No, ovoj je kompaniji stručnjake teško pronaći jer se specifična znanja koja im trebaju ne uče na fakultetima. Primjerice, objašnjava direktor Frankola, ako im treba osoba zadužena za marketinšku automatizaciju, ona mora osim automatizacije, imati znanja iz IT-ja te dobro poznavati proizvode SysKita. “To je jako puno kriterija koje treba ispuniti”, priznaje i sam suosnivač kompanije osnovane 2009. godine.

Kako bi taj proces zaposlenicima olakšali, u tvrtki su osmislili onboarding program, odnosno šestomjesečni program uvođenja u posao.
“Onboarding uključuje edukacije o našim proizvodima, o tehnologijama, o prodajno marketinškom komuniciranju, o klijentima, među kojima su i kompanije čiji broj zaposlenika prelazi broj stanovnika pojedinih hrvatskih gradova. Također, učimo ih koristiti razne IT alate. Veliku pažnju posvećujemo i feedbackovima, odnosno povratnim informacijama jer nam je važno da se svaki zaposlenik dobro uklopi i poveže s timom. Cilj nam je da zaposlenici budu što zadovoljniji i uspješniji”, objašnjava direktor Frankola. Usto, dodaje kako je svakom novom zaposleniku dodijeljen mentor koji prati njegov razvoj i uspjeh.

Za globalne klijente, globalno konkurentni zaposlenici

U SysKitu, u čije se klijente ubrajaju uspješne globalne kompanije poput Loackera, Volva, Lega, Microsofta, Coca-Cole te Rimac Grupe, niti jedan zaposlenik nije prepušten sam sebi i svatko tko ima volje može steći zavidna znanja i vještine zahvaljujući kojima postaje konkurentan na svjetskom tržištu. Kako onda zadržati takve zaposlenike?

“Važno nam je da na posao ne dolaze s knedlom u grlu te pokušavamo maksimalno stvoriti otvorenu klimu u kojoj se zaposlenici ne boje reći ako ih nešto smeta ili ako neki procesi ne funkcioniraju. Ne stvaramo pritiske s rokovima, koji naravno postoje, ali važnija nam je kvaliteta od kvantitete. U konačnici, ljudi to cijene”, ističe Frankola. Također, navodi, velika je stavka u privlačenju ljudi konkurentna plaća i ostali benefiti.

Ulaganja u ljude

Zaposlenici SysKita tako mogu računati na različite benefite i bonuse. Svako ulaganje u njih, kažu u SysKitu, je ulaganje u uspjeh tvrtke. “Ulaganja u ljude moraju biti redovna, usklađena s potrebama zaposlenika, tržišta i tvrtke. Mora postojati duboko ukorijenjeno razumijevanje da je bez takvih ulaganja teško ostvariti rast, napredak i ostvariti puni tržišni potencijal.”, zaključuje Frankola, koji je s partnerom Franom Borozanom sav početni kapital uložio u dva računala i to u vrijeme financijske krize te pokrenuo poslovanje.

Danas zapošljavaju 65 ljudi, a do kraja godine planiraju zaposliti njih još desetak. Svoj doprinos daju i kroz studentske prakse. Tako svake godine desetak studenata, uglavnom s tehničkih fakulteta, može odraditi praksu u kompaniji čije je poslovanje globalno te se iz prve ruke uvjeriti kako industrija funkcionira u praksi. Na taj način dobivaju priliku raditi s i za najveće svjetske korporacije iz male Hrvatske.

Sadržaj omogućio Syskit

New Report

Close