Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Sigurnost, otpornost i rast: kako cloud rješenja oblikuju budućnost poslovanja

Autor: Promo
31. listopad 2025. u 11:40
Podijeli članak —
Telemachov Sigurnosni operativni centar (SOC) omogućuje pravovremenu detekciju i reakciju na prijetnje

U eri sve sofisticiranijih kibernetičkih prijetnji, dodatno potaknutih razvojem AI tehnologija, sigurnost poslovanja u oblaku postaje pitanje opstanka.

Digitalne tehnologije danas oblikuju sve aspekte života – od komunikacije i kupovine do poslovanja i javnih usluga. Europska unija digitalnu transformaciju postavlja kao strateški prioritet, uz cilj da do 2030. većina malih i srednjih tvrtki koristi cloud te big data ili AI rješenja. Cloud omogućuje učinkovitije, sigurnije i skalabilnije poslovanje te postaje temelj otpornosti i personaliziranih usluga. U takvom okruženju, poslovanje u oblaku više nije trend, nego strateška nužnost.

Upravljanje poslovanjem kroz cloud infrastrukturu (IaaS) tvrtkama donosi veću fleksibilnost, kontrolu troškova i bržu prilagodbu tržištu uz najviše sigurnosne standarde. „Cloud mora biti dizajniran s naglaskom na dostupnost, sigurnost i skalabilnost, uz jednostavno upravljanje i model plaćanja prema potrošnji koji omogućuje bolju iskoristivost resursa“, ističe Marina Blažević, direktorica poslovne prodaje u Telemachu te dodaje kako je personalizirana podrška ključ uspješne implementacije: „Svaka kompanija ima specifične potrebe, stoga su naša ICT rješenja modularna i prilagođena sigurnom rastu korisnika.“

Višeslojna obrana kao imperativ za sigurnost poslovanja

U eri sve sofisticiranijih kibernetičkih prijetnji, dodatno potaknutih razvojem AI tehnologija, sigurnost poslovanja u oblaku postaje pitanje opstanka. Prema Eurostatu, u 2024. godini, 22 % kompanija u Europskoj uniji doživjelo je sigurnosne kibernetičke incidente koji su, primjerice, uzrokovali nedostupnost ICT usluga, uništenje ili oštećenje podataka ili otkrivanje povjerljivih informacija. S novom Direktivom NIS2, kibernetička otpornost više nije samo preporuka, već zakonska obveza za velik broj kompanija.

Marina Blažević, direktorica poslovne prodaje u Telemachu

„Višeslojna obrana podrazumijeva kombinaciju tehničkih rješenja, poput neprekidnog nadzora kao što je Telemachov Sigurnosni operativni centar (SOC) i kontinuirane edukacije korisnika. Upravo SOC, kao zapovjedni centar digitalne sigurnosti, omogućuje pravovremenu detekciju i reakciju na prijetnje, što često čini razliku između uspješne obrane i milijunske štete“, ističe Blažević.

Važnu ulogu u otpornosti sustava igra i strategija oporavka od katastrofa. Telemach u tom kontekstu nudi Disaster Recovery as a Service (DRaaS) koji omogućuje brzo repliciranje i hosting ključnih IT servisa u oblaku, s ciljem da poslovanje može biti ponovno uspostavljeno gotovo trenutačno nakon incidenta. Uz to, usluga Backup as a Service (BaaS) osigurava redovitu izradu sigurnosnih kopija na više lokacija unutar Europe, s automatiziranim nadzorom i prilagodbom prema korisnikovim pravilima.

Personalizirana usluga jamstvo je uspješne digitalne transformacije

Maksimalna učinkovitost, sigurnost i fleksibilnost temelj su uspješnog poslovanja u digitalnom okruženju, no mnoge kompanije i dalje se susreću s izazovima koje ono donosi. U sklopu usluge IT savjetovanja poslovnih korisnika, Telemachov tim stručnjaka na raspolaganju je za detaljnu procjenu njihovog postojećeg IT sustava, izradu strategije prelaska u oblak i konkretne preporuke za optimizaciju infrastrukture i operacija.

„Uspješna transformacija poslovanja u oblak zahtijeva partnera koji ne nudi samo tehnologiju, već i strateško razumijevanje dugoročnih poslovnih ciljeva. Naš pristup temelji se na individualno prilagođenim planovima koji reflektiraju potrebe i ambicije svakog našeg korisnika. Personalizacija naših usluga na razini je na kojoj to tradicionalna infrastruktura jednostavno ne može pratiti i upravo u tome vidimo našu najveću snagu”, zaključuje Blažević.

Autor: Promo
31. listopad 2025. u 11:40
Podijeli članak —

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close