Pri odabiru operatora brzina interneta važnija od cijene

Autor: Tanja Ivančić , 25. siječanj 2024. u 22:00
Foto: Shutterstock

Agencija 4 Market Research provela istraživanje za HAKOM, raste svijest o potrebi zaštite.

Kakva su iskustva hrvatskih građana na internetu, kako se najčešće povezuju i kako odabiru operatora, te što rade u online svijetu, istražila je i ove godine regulatorna agencija Hakom. Navike korištenja internetom iz prethodnih godina nisu se značajnije mijenjale.

Stoga ne iznenađuje, da se najveći broj korisnika, njih 88 posto, internetom najčešće koriste za čitanje elektroničke pošte, 85 posto za praćenje društvenih mreža, a glasovne i video pozive putem interneta ostvaruje 83 posto korisnika.

Gotovo 60 posto ispitanika vrlo rijetko ili nikad ne koristi tradicionalne glasovne pozive, a najčešće korištena aplikacija za glasovne i video pozive je WhatsApp (86 posto).

46

posto korisnika dobilo je od operatora informaciju o minimalnoj brzini interneta

Kada se radi o odabiru operatora, ispitanicima je, pokazuju podaci, na prvom mjestu brzina interneta (78 posto), dok im je cijena nešto manje važna (74 posto).

Ipak, čak 62 posto ispitanika promijenilo je operatora jednom ili više puta, a njih 54 posto kao najčešći razlog promjene navodi nižu cijenu konkurencije. S druge strane, tek povećanje cijene između 10 do 20 posto utjecalo bi na promjenu operatora.

Zovi korisničku
Iako im je, kažu brzina važna, njih gotovo trećina ili 29 posto, nikada nije provjerila brzinu interneta, dok 36 posto anketiranih s brzinama interneta manjim od 100 Mbit/s navodi da nemaju potrebu za većom brzinom ili pak, da nisu spremni platiti više za brži internet (32 posto). Više od 50 posto korisnika izjavilo je da su od operatora dobili informacije o maksimalnoj i uobičajenoj brzini, a dok je njih manje od polovice (46%) dobilo informaciju o minimalnoj brzini interneta.

Korisnici ne znaju za “mjerač”

HAKOMetar i HAKOMetar Plus, aplikacije koje je izradio regulator, mjere brzinu interneta. Koristila ih je tek petina korisnika, dok 57% ispitanih ne zna da postoje.

Istraživanje je pokazalo da je HAKOMetar i HAKOMetar Plus, aplikacije koje je izradio regulator, mjere brzinu interneta, i bitan su dokaz u eventualnoj pritužbi na operatore, koristila je tek petina korisnika, dok 57 posto ispitanika još ne zna za ove aplikacije.

Kada se radi o zadovoljstvu funkcioniranja interneta, podaci ukazuju na relativno visoku razinu zadovoljstva uslugama. Ipak, više od polovice korisnika, njih 55 posto kontaktiralo je korisničku službu više puta. U pravilu su korisnici bili zadovoljni, više kvalitetom negoli brzinom. Najčešće poteškoće koje su korisnici imali tijekom 2023. godine su loša brzina interneta i problemi s WiFi mrežom i opremom.

32

posto ispitanih izjavilo je da nije spremno platiti za brži internet

Svijest o sigurnosti
Kada se radi o sigurnosti, čini se da korisnici uče što nije uputno raditi online, te gotovo svi poduzimaju neke aktivnosti. Najčešće izbjegavaju preuzimanje aplikacija iz nepoznatih izvora, koriste se sigurnim lozinkama, štite osobne podatke i ne stupaju u kontakt s nepoznatim osobama. Unatoč tome, njih 17 posto imali su iskustvo kibernetičkog napada ili cyber bullyinga, što je povećanje od tri posto u odnosu na raniju godinu.

Anketa je provedena krajem studenog na reprezentativnom uzorku od tisuću ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. Ispitivanje javnosti je za Hakom provela agencija 4 Market Research.

Komentirajte prvi

New Report

Close