Telekom tvrtke pod pritiskom nepovratnog trenda smanjenja prihoda od pružanja tradicionalnih govornih usluga i usluga prijenosa podataka u mobilnoj mreži suočeni su s nužnošću povećanja operativne efikasnosti i brze tranzicije svojih poslovnih modela prema ponudi usluga za koje su kupci spremni više izdvojiti. To su prije svega razna kreativna rješenja iz segmenta medija i zabave, napredna softverska rješenja poput m-paymenta, zdrastva, školstva, te zahtjevne usluge „u oblaku“ za poslovne korisnike, objasnio na regionalnoj konfereciji Telekom Arena 2013 Branko Žibret, Partner u konzultantskoj kući A.T. Kearney i voditelj aktivnosti te konzultantske kuće za Jugoistočnu Europu.
Jasmina Banda, savjetnica u konzultantskoj kući A.T. Kearney, istaknula je u svojoj prezentaciji u uvodnom dijelu konferencije, da su dominantni trendovi na globalnom telekom tržištu sljedeći: dok s jedne strane rast utrošenih minuta razgovora po korisniku slabi iz godine u godinu (godišnji rast na globalnoj razini iznosi tek 3 posto), cijene minute razgovora nastavljaju nezaustavljivo padati (do čak 17 posto na godišnjoj razini), s druge strane prijenos podataka u mobilnoj mreži nezaustavljivo raste (u 2012. godini rast je iznosio 70 posto, a predviđanja govore da će se rast do 2017. godine nastaviti po stopi od 66 posto godišnje). Istovremeno pak tako snažan tempo rasta prijenosa podataka u mobilnoj mreži ni izbliza ne prati rast prihoda od pružanja te usluge (od 2009. do kraja 2011. godine prihod tog segmenta porastao je tek 14 posto).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu