Hrvoje Smolić i Jasmin Hodžić, osnivači zagrebačke tvrtke Qualia koja je razvila vlastiti softver za poslovnu inteligenciju BusinessQ, uspostavili su prvo partnerstvo u inozemstvu, i to nakon samo deset dana otkako su pokrenuli partnersku mrežu. Preko prijatelja koji živi u Kolumbiji u nju su učlanili Capital Park Group. Prethodno su u Hrvatskoj svoj softver prodali Kolektivi, B.netu i hotelu Esplanada. Hrvoje Smolić, direktor Qualije, kaže da žele ostati proizvodna tvrtka koja će softver prodavati preko partnera. "Nudimo im ne samo prihod od licencije, koja je višestruko povoljnija od razvikane međunarodne konkurencije, već i mogućnost da na našem softveru ponude brojne usluge, i to se prema prvim reakcijama čini kao vrlo primamljiv model širenja", kaže Smolić.
Veterani izvoza
Qualia se ubraja među manje hrvatske proizvođače softvera koji svoj put na svjetsko tržište grade posve drukčije od najvećih igrača poput IN2 grupe, GDI Gisdate i Infodoma, koji su ondje prisutni kroz vlastita zastupstva, specijalizirane sajmove i preko partnera. Jedan od najiskusnijih domaćih izvoznika softvera Stanislav Prusac, vlasnik Polar softwarea, kaže da softver nije samo softver. "Potpuno je drukčije prodavati paketni softver koji preuzmete i instalirate na računalo od softverske usluge, mobilne aplikacije, proizvoda koji kombiniraju hardver i softver do softvera po narudžbi, a onda još ovisi i koliko to što prodajete stoji i kome je namijenjeno i zato nema jedinstvenog recepta za uspješan izvoz softvera", pojašnjava Prusac. Danas, nakon svojih dvadeset godina iskustva u proizvodnji i izvozu softvera, uspješno živi od softvera za korisničku podršku Polar Help Desk Softwarea koji je do sada kupilo više od tisuću tvrtki iz cijelog svijeta. "Prodaja paketnog softvera, koji je cjenovno vrlo povoljan, nije se bitno izmijenila za to vrijeme. Morate imati web-stranicu na kojoj se može skinuti probna verzija, mogućnost plaćanja karticama, stalno pojednostavljivati prodajni proces i oglašavati se na Google Adwordsima", kaže Prusac. Inače, on je u domaćoj javnosti prije tri godine zainteresirao marketingaše izjavom da je od 2002. do 2009. na oglase na Googleu potrošio 150.000 dolara. Prusac danas kaže da je razvoj vlastitog softvera i njegov izvoz najbolji put kojim informatičari u Hrvatskoj mogu ući u poduzetništvo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu