Ovo bi trebala biti dobra godina za industriju pametnih telefona, najjaču industriju potrošačke elektronike na svijetu. Posljednje preliminarno izvješće International Data Corporationa (IDC) pokazuje da su svjetske isporuke pametnih telefona u trećem kvartalu ove godine rasle 3,5 posto na godišnjoj razini dosegnuvši isporuku od 325,7 milijuna uređaja.
Analitičari IDC-a predviđaju da će pozitivni trendovi biti nastavljeni i u posljednjem kvartalu 2025. Proizvođači telefona, koji u nove modele ubrzano ugrađuju AI značajke, svakako mogu biti zadovoljni jer ovo je bilo itekako izazovno razdoblje. U godini u kojoj mnoge države bilježe gospodarski pad ili usporavanje, što sigurno ne ulijeva tržišni optimizam – dodatno narušen trgovinskim “prepucavanjima” svjetskih moćnika – potrošače je trebalo “namamiti” da izdvoje za najnovije modele pametnih telefona.
Proizvođači su u 2025., očigledno, pronašli dobitnu kombinaciju. Prema analitičarima IDC-a ona je spoj inovacija (u hardveru i softveru) te modelima financiranja koji odluku o zamjeni starog za novo čine jednostavnom i priuštivijom.
Ulaganja u inovacije
Kako će se svjetski trendovi, u kojima trenutačno dominiraju Samsung, Apple i Xiaomi, odraziti na relativno mladi brend, kineski Honor, nismo uspjeli saznati prilikom nedavnog boravka u njihov sjedištu u Shenzhenu (kineskoj Silicijskoj dolini, kako je zovu) jer je predstavljanje kompanije bilo usmjereno na tehničke aspekte proizvoda, a ne na strategiju poslovanja. No, sigurno je da kineski brend, nastao još 2013. kao podružnica Huaweija, koji od prodaje 2020. posluje samostalno pod većinskim vlasništvom Shenzhen Zhixin New Information Technology Co. Ltd., ima vrlo ambiciozne planove.

Kompanija, uz iznimna ulaganja u inovacije, istraživanje i razvoj, radi na većoj prepoznatljivosti na europskim tržištima, na kojima su još uvijek relativno slabo poznati, iako po performansama njihovi pametni telefoni itekako mogu konkurirati etabliranim proizvođačima, kažu dobri poznavatelji industrije. Također, početkom godine na Svjetskom kongresu pokretnih komunikacijama (BWC) u Barceloni, predstavili su Honor Alpha Plan, strategiju transformacije tvrtke iz proizvođača pametnih telefona u svjetskog lidera u ekosustavu AI uređaja.

“AI revolucija će preoblikovati paradigmu industrije uređaja kompletno transformirajući, više nego ikada prije, našu produktivnost, društvo, pa čak i kulturu. Pozivam stoga sve da se ujedinimo kako bismo zajednički definirali izazove, ali i prilike, koje donosi AI tehnologija. Pozivam i industriju na iskrenu otvorenost kako bismo u potpunosti prihvatili uzbudljivu AI budućnost”, poručio je James Li, glavni izvršni direktor Honora, s BWC-a u Barceloni.
Strategija Honora, koja bi trebala biti provedena u tri koraka, a čiji je cilj stvoriti AI ekosustav koji će maksimizirati ljudski potencijal te općenito donijeti pozitivne pomake čovječanstvu, ocrtava se u njihovoj nedavno otvorenoj prvoj Alpha Global Flagship trgovini u Shenzhenu, gradu nebodera koji je prije samo četiri desetljeća bio malo ribarsko selo s manje od 30 tisuća stanovnika.
Danas je Shenzhen, zahvaljujući reformi Deng Xiaopinga kojom je grad postao prva “specijalna ekonomska zona” u Kini (u kojoj su bile dopuštene direktne strane investicije i privatno poslovanje) sjedište visokotehnološke industrije koju predvodi sektor informacijske elektronike i u kojem svoja sjedišta, uz Honor, imaju neke od najvećih kineskih tehnoloških kompanija poput Tencenta (u čijem je vlasništvu društvena platforma WeChat), Huaweija, proizvođač automobila BYD, DJI, najveći svjetski proizvođač dronova…
Dok se u neboderima Shenzhena razvijaju strategije, očigledno vrlo marljivo jer su ulice grada koji broji gotovo 18 milijuna stanovnika gotovo prazne tijekom dana, na njegovim rubovima (do kojih se autobusom putuje sat vremena) počinje industrijska zona. Sve što se proizvede u tvornicama, koje se u arhitekturi od centra grada razlikuju po manjem broju katova i stakla, demonstrira se u moderno uređenim trgovinama u trgovačkim centrima kojih ne nedostaje u gradu za koji se kaže da dočarava Kinu budućnosti.

Takva je i Honor Alpha Global Flagship trgovina otvorena krajem rujna ove godine, a koju smo imali prilike nedavno posjetiti sa skupinom novinara iz srednje i istočne Europe te nordijskih zemalja. U njoj kineski proizvođač demonstrira najnoviju tehnologiju koju razvija, a koja se ne odnosi samo na pametne telefone, već niz tehnoloških proizvoda i “gadgeta”, od laptopa i tableta, slušalica, pametnih naočala… Njome žele pokazati svoje viđenje inteligentnog načina života, odnosno kako tehnologija, upotpunjena AI značajkama, olakšava svakodnevni život.
Pamti ranije razgovore
Posjetitelji trgovine, u All-scenario Experience zoni, mogu isprobati niz uređaja, a u YOYO zoni testirati Honorovog AI asistenta nove generacije. Kako je objašnjeno ekipi novinara, YOYO se temelji na naprednim sposobnostima vizualne percepcije, pamćenja i izvršavanja zadataka. Ovaj asistent, primjerice, pamti detalje iz prethodnih razgovora te ih kasnije primjenjuje u različitim životnim situacijama kako bi olakšao život korisnicima.
Na razvoju boljih AI značajki, Honor već surađuje s Google Cloudom i Qualcomm Technologiesom (na razvoju mobilnih AI agenata), te francuskim i španjolskim teleoperatorima Orangeom i Telefonicom kako bi “stvorili novu paradigmu za AI uređaje u eri AI agenata”, poručio je Li iz Barcelone, dodavši da će Honor u AI u sljedećih pet godina uložiti deset milijardi dolara.
Povezanost pametnih telefona i svakodnevnog života dobro ilustrira i njihova suradnja s BYD-om, proizvođačem električnih automobila, s kojim su nedavno sklopili strateško partnerstvo. Dvije kineske tehnološke kompanije, koje surađuju od 2023., radit će na razvoju AI inteligentne mobilnosti, i to u tri područja: temeljnoj tehnologiji i značajkama, ekosustavu kanala i korisničke pogodnosti te zajedničkoj komunikaciji i angažmanu korisnika. Kratku demonstraciju ove tehnologije imali smo priliku vidjeti u BYD-ovom salonu u Shenzhenu.
S obzirom na to na čemu sve rade i što razvijaju u Honoru bit će zanimljivo pratiti kako će se realizirati njihov Alpha Plan.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu