Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Friendly Fire ulazi u UK: To je najbolja odskočna daska za Ameriku

Autor: Lucija Špiljak
28. veljača 2021. u 22:00
Podijeli članak —
Franšiza nudi kompletno osmišljeni i dokazani koncept e-sports arene/PD

U 2021. očekujemo probiti brojku od 20 franšiza, lansirati 3. generaciju naše opreme i dovršiti novu verziju softvera, kaže osnivač.

Friendly Fire nova je hrvatska franšiza Esports Arena, svojevrsnih računalnih igraonica s dodatkom e-sporta, koja postaje mjesto zabave, druženja i natjecanja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Franšiza nudi kompletno osmišljeni i dokazani koncept e-sports arene, a franšizerima olakšava odabir lokacije, nabavku opreme, uređenje prostora, kompletni softver, financiranje, sve potrebne licence uz obuku kako voditi operativno posao, promociju…

Friendly Fire nova je hrvatska franšiza Esports Arena, svojevrsnih računalnih igraonica s dodatkom e-sporta, koja postaje mjesto zabave, druženja i natjecanja.

Franšiza nudi kompletno osmišljeni i dokazani koncept e-sports arene, a franšizerima olakšava odabir lokacije, nabavku opreme, uređenje prostora, kompletni softver, financiranje, sve potrebne licence uz obuku kako voditi operativno posao, promociju…

Koncept je trenutno prisutan u tri zemlje – BiH, Hrvatskoj i Austriji, ima osam lokacija od kojih je pet u vlasništvu principala i tri su franšizirane, a interes su ovih dana pokazali franšizeri iz UK-a i Japana.

“Od početka smo znali smo da želimo postati franšiza. U BiH imamo Master Franchise partnera koji trenutno ima četiri lokacije i otvara još dvije uskoro.

U Austriji se kroz par mjeseci otvara naša druga franšiza. U Zagrebu su trenutno tri franšize i jedna u izgradnji. U Splitu bismo trebali dobiti prvu franšizu kroz pola godine.

Osim toga, kroz softver franšize Gamebay prisutni smo u Španjolskoj, Italiji i Švedskoj na više od 15 lokacija pod brendom partnera”, navodi David Kosir, osnivač tvrtke Friendly Fire koja osim franšize nudi i gaming opremu.

Otvaranje prve poslovnice

Prvu poslovnicu FF je otvorio 2017. u Avenue Mallu u Zagrebu pod imenom eSport Arena. Njihove suradnje su uglavnom bile fokusirane na male projekte koji bi se realizirali u nekoj od franšiza, ovisno o interesu partnera među kojima su bili Red Bull, AMD, Nova TV, Coca-Cola i KFC.

“Naši ključni partneri su naši franšizeri. To su uglavnom mladi poduzetnici koji su prepoznali priliku i perspektivu Friendly Fire brenda te uložili svoje vrijeme i novac. Naš lanac nabave je opsežan i uključuje bitna partnerstva s dobavljačima hardvera kao što su AMD i Nvidia ili tvornice iz Kine koji proizvode našu opremu”, pojašnjava Kosir.

Najnovija franšiza odvela je FF u Ujedinjeno Kraljevstvo gdje je, pojašnjava, franšizno poslovanje puno razvijenije i, uz manje administracije i otvorenost prema novim konceptima. U FF gledaju na UK i kao najbolju odskočnu dasku za američko tržište.

Čolak

Vjerujem da bi Friendly Fire u 10 godina mogao narasti na više od 100 franšiza i postati vodeći brend ovog tržišnog segmenta.

Paralelno s franšiziranjem u UK rade i na drugim franšizama u drugim državama. “U 2021. očekujemo probiti brojku od 20 franšiza, lansirati treću generaciju naše opreme i dovršiti novu verziju softvera”, najavljuje osnivač FF-a koji je otkrio kako imaju buduće franšizere u Nizozemskoj, Belgiji te Dubaiju.

Osim FF franšize, u Hrvatskoj, kaže Kosir, postoji 20-ak malih računalnih igraonica. “To je nekada bila tržišna niša, a danas postaje mainstream. Prije pandemije u našim franšizama su se nekoliko puta tjedno organizirali razni događaji, od ležernih druženja do turnira. Rijetko smo organizirali velike turnire u Hrvatskoj jer to još nema financijskog smisla”, kaže naš sugovornik u čijoj su igraonici gejmeri prosječne dobi od 22 godina, a najstariji 63.

Kod njih ne postoji koncept cijene igranja po satu, već svaki igrač ima svoj korisnički račun na kojem skuplja razne bonuse, popuste i experience koji mu daju rabat na osnovnu cijenu.

Ukupni popusti za redovite igrače iznose i više od 70%, a Kosir smatra kako to franšizerima omogućava visoku popunjenost kapaciteta iz čega maksimalne prihode, dok nagrađuju redovite posjetitelje.

Tvrtki je pomogla i CFCG – Colak Franchise Consulting Group, vodeća konzalting kuća za franšiziranje u Hrvatskoj.

Pomoć ‘velikana’

Osnivač grupe Andrija Čolak, čija je franšiza Surf’n’Fries danas prisutna u više od 20 zemalja, istaknuo je procjene kumulativnog rasta esports industrije od gotovo 25% do 2027.

Kada je njegova konzultantska grupa stupila u kontakt s brendom FF, shvatili su kako koncept može biti profitabilan u malim mjestima, ali i velikim gradovima što otvara mogućnosti za puno lokacija.

“Inače je teško pronaći takve koncepte. FF ima višegodišnji dokazani ‘traction’ na tržištu, uz razvijene vlastite sustave i softver što ih čini vrlo ‘franšizabilnim’ i nama zanimljivim.

U svijetu franšiza konstantno se traže svježi koncepti dokazani na tržištu”, zaključuje Čolak čija je tvrtka za FF radila projektiranje franšize, u fazi su recruitinga i brokeriranja, a premda je rano za procjene, vjeruje da bi FF mogao narasti u 10 godina na više od 100 franšiza i postati vodeći brend ovog tržišnog segmenta.

Autor: Lucija Špiljak
28. veljača 2021. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close