Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Crowdfunding – “brza” lova uz minimalni rizik

Autor: Poslovni.hr
24. lipanj 2015. u 15:43
Podijeli članak —
Foto: BizIT

Kako uvjeriti internet zajednicu da je baš ono što vi nudite upravo ono što njima treba, a pritom i dobro zaraditi.

Tradicionalni put financiranja u startup svijetu obično kreće iscrpljivanjem vlastitih sredstava – jer tko će vjerovati u vašu ideju više od vas samih. Odmah nakon toga slijede velikodušni prilozi obitelji i prijatelja, a pokažete li ozbiljan potencijal neće proći dugo do prve ponude takozvanih “anđela” i inih investitora, čije financijske injekcije ponekad zadovolje sve vaše potrebe, a nekad su samo uvod u skupljanje papirologije za bankovne kredite. U svakom slučaju, što više sredstava se skupi u ranim fazama, tim bolje. Zato ako nemate dobrostojeće roditelje i rodbinu, vrijeme je da proširite krug prijatelja – i to hitno.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

U proteklih 10 godina brojke se na crowdfunding platformama vrte u milijardama. Iako platformi ima mnogo, nisu sve za svakoga, piše BizIT.

Tradicionalni put financiranja u startup svijetu obično kreće iscrpljivanjem vlastitih sredstava – jer tko će vjerovati u vašu ideju više od vas samih. Odmah nakon toga slijede velikodušni prilozi obitelji i prijatelja, a pokažete li ozbiljan potencijal neće proći dugo do prve ponude takozvanih “anđela” i inih investitora, čije financijske injekcije ponekad zadovolje sve vaše potrebe, a nekad su samo uvod u skupljanje papirologije za bankovne kredite. U svakom slučaju, što više sredstava se skupi u ranim fazama, tim bolje. Zato ako nemate dobrostojeće roditelje i rodbinu, vrijeme je da proširite krug prijatelja – i to hitno.

U proteklih 10 godina brojke se na crowdfunding platformama vrte u milijardama. Iako platformi ima mnogo, nisu sve za svakoga, piše BizIT.

Prvi korak: odabrati pravu platformu

Tri najpopularnije stranice kriju se iza imena Kickstarter, Indiegogo i Crowdrise. Svi služe istoj svrsi, a koliko su slične, toliko su i različite.

Kickstarter je najveća platforma od svih, a pomogla je prikupiti preko milijardu dolara za svoje korisnike. Njihova najveća kampanja utržila je čak 13 milijuna dolara. Svoje mjesto ovdje mogu pronaći filmovi, igrice, glazba, umjetnost, dizajn i tehnologija, dok se financiranje osobnih i humanitarnih potreba ne podržava, kao ni takozvani equity model u kojem donatori dobivaju dio tvrtke kojoj doniraju.

Indiegogo je s druge strane otvoren za sve vrste projekata, a jedini model koji nude je onaj zasnovan na nagradama. U prijevodu to znači da svi donatori dobiju nešto za svoje ulaganje, a nagrada je proporcionalna danom iznosu. Za razliku od Kickstartera, ovdje su dopuštene ama baš sve ideje.

Cijeli članak pročitajte ovdje.

Autor: Poslovni.hr
24. lipanj 2015. u 15:43
Podijeli članak —
Komentari (1)
Pogledajte sve

Lovu je puno teže dobiti nego što to ovaki članci predstavljaju

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close