Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

ChatGPT slavi treći rođendan, iz tvrtke otkrili zanimljive podatke

Autor: Poslovni.hr
30. studeni 2025. u 12:16
Podijeli članak —
FOTO: Image generator

ChatGPT je krajem 2022. lansiran kao relativno nepoznati „research preview“, a danas je globalno najkorišteniji chatbot.

ChatGPT danas navršava tri godine, a povodom obljetnice OpenAI je odlučio otkriti neke statistike koje je dosad čuvao, osobito o tome kako ljudi zapravo koriste najpopularniji AI alat na svijetu.

ChatGPT je krajem 2022. lansiran kao relativno nepoznati „research preview“, a danas je globalno najkorišteniji chatbot, koji odgovara na oko 29.000 poruka u sekundi.

Prema podacima OpenAI-ja, tjedno ga koristi 800 milijuna ljudi. Za sve, od planiranja puta do odabira najzrelijeg voća u trgovini, prenosi Tech Radar.

OpenAI navodi da se tri četvrtine svih razgovora odnosi na praktične upute, traženje informacija i pisanje.

Korištenje u Ujedinjenom Kraljevstvu

Ako gledamo UK posebno, slika se blago mijenja. Najčešće upotrebe su:

  • pisanje, sastavljanje i uređivanje tekstova
  • praktične upute i savjeti
  • traženje informacija
  • savjeti o zdravlju, kondiciji i ljepoti
  • učenje, podučavanje i pomoć oko obrazovanja
  • coaching i podrška pri postizanju osobnih ciljeva
  • kupovina i istraživanje proizvoda
  • brainstorming, kreativnost i generiranje slika
  • programiranje
  • analiza i izračuni

Ovi podaci pokazuju da se ChatGPT u Britaniji najviše koristi za svakodnevne praktične zadatke, a ne samo kao tehnološka zanimljivost. Dok su poslovne primjene poput kodiranja i analize i dalje prisutne, one su manje važne od općih zadataka produktivnosti i organizacije života.

Globalno najčešći načini korištenja

OpenAI navodi šest najčešćih radnji:

  1. učitavanje slike
  2. pretraživanje interneta
  3. korištenje „reasoning“ modela (naprednog modela zaključivanja)
  4. generiranje slike
  5. analiza podataka
  6. diktiranje

Zanimljiv je podatak da je „učitavanje slike“ češće nego „generiranje slike“. Kao i kod tekstualne upotrebe, korisnici radije šalju vlastite fotografije i traže poboljšanja nego da kreiraju potpuno nove vizuale.

Tri godine nakon lansiranja, ChatGPT je postao uobičajen poput svake druge digitalne usluge.

Kupovina je trenutačno niže rangirana, ali to bi se moglo brzo promijeniti, osobito nakon što je OpenAI lansirao vlastiti alat za istraživanje proizvoda. Amazon i Google prate situaciju.

AI „balon“ možda pukne, a možda i ne, ali jedno je jasno: alati poput ChatGPT-ja već su postali sastavni dio svakodnevice.

Autor: Poslovni.hr
30. studeni 2025. u 12:16
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close