Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Brodband penetracija: Čile 42 posto, Hrvatska 5 posto

Autor: Damir Grund
11. listopad 2006. u 06:30
Podijeli članak —

Hrvatska kao turistička zemlja treba moderne prometnice, pruge i aerodrome. No kada ih već gradite, zašto ih ne učiniti inteligentnima?

Računa se da bi dostizanjem 500 tisuća širokopojasnih priključaka do kraja 2008. godine Hrvatska mogla sudjelovati u ostvarenju europskih projekcija o razvoju broadbanda u nekoliko narednih godina. Kako platformu na kojoj će se graditi Vladin akcijski plan razvoja širokopojasnog pristupa Internetu predstavlja IT mreža, u Hrvatsku je ovih dana stigao Paul Mountford, predstavnik odjela za tržišta brzog gospodarskog rasta Cisco Systemsa, najjače svjetske korporacije koja se bavi mrežama. Iskoristili smo priliku i stručnjaku koji je odgovoran za poslovanje korporacije u 130 zemalja, postavili nekoliko pitanja.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Kako ocjenjujete broadband tržište u Hrvatskoj i možete li ga usporediti s drugim tržištima brzog gospodarskog rasta?
– Hrvatska ima 2,5 priključaka na sto stanovnika, a prosjek 25 zemalja Europske unije je 11,5, tako da sada u zemljama EU-a ima oko 53 milijuna priključaka, a u Hrvatskoj oko 100 tisuća. Država koja je do jučer imala diktaturu, Čile, danas ima penetraciju brodbanda od 42 posto, a Hrvatska između 2 i 5 posto! No Hrvatska trenutno ima relativno brzi rast i mogućnost za njegovo dodatno povećanje u godinama koje dolaze. Upravo je to ono što karakterizira tržišta brzog gospodarskog rasta. Visoka stopa rasta GDP-a, relativno nerazvijena infrastruktura, slaba povezanost javnih institucija s građanima, pravne, financijske i socijalne reforme te velika potencijalna mogućnost za povećanje standarda života građana.

Računa se da bi dostizanjem 500 tisuća širokopojasnih priključaka do kraja 2008. godine Hrvatska mogla sudjelovati u ostvarenju europskih projekcija o razvoju broadbanda u nekoliko narednih godina. Kako platformu na kojoj će se graditi Vladin akcijski plan razvoja širokopojasnog pristupa Internetu predstavlja IT mreža, u Hrvatsku je ovih dana stigao Paul Mountford, predstavnik odjela za tržišta brzog gospodarskog rasta Cisco Systemsa, najjače svjetske korporacije koja se bavi mrežama. Iskoristili smo priliku i stručnjaku koji je odgovoran za poslovanje korporacije u 130 zemalja, postavili nekoliko pitanja.

Kako ocjenjujete broadband tržište u Hrvatskoj i možete li ga usporediti s drugim tržištima brzog gospodarskog rasta?
– Hrvatska ima 2,5 priključaka na sto stanovnika, a prosjek 25 zemalja Europske unije je 11,5, tako da sada u zemljama EU-a ima oko 53 milijuna priključaka, a u Hrvatskoj oko 100 tisuća. Država koja je do jučer imala diktaturu, Čile, danas ima penetraciju brodbanda od 42 posto, a Hrvatska između 2 i 5 posto! No Hrvatska trenutno ima relativno brzi rast i mogućnost za njegovo dodatno povećanje u godinama koje dolaze. Upravo je to ono što karakterizira tržišta brzog gospodarskog rasta. Visoka stopa rasta GDP-a, relativno nerazvijena infrastruktura, slaba povezanost javnih institucija s građanima, pravne, financijske i socijalne reforme te velika potencijalna mogućnost za povećanje standarda života građana.

Kako im pritom može pomoći broadband?
– Brodband sam po sebi nije odgovor. On donosi povezanost. Širokopojasni Internet, višestruko je brži od klasične dial-up veze i ne naplaćuje se po vremenu provedenom on line već po količini razmijenjenih podataka. Zbog velikih internetskih kapaciteta pogodan je za razmjenu multimedijskih sadržaja, za što je klasična Internet veza nedostatna. No, ne možete osobi na ulici reći: mi vam možemo pružiti broadband. Ono što ljude zanima je kako im može biti koristan. Poslovni čovjek će ga koristiti samo ako pomoću njega može bolje poslovati, brže osnovati poduzeće, jeftinije prodavati. Hrvatska Vlada ima jedinstvenu mogućnost napraviti značajne stvari na tom polju. Zamislite da imate malu tvrtku i proizvode imate dostupne na webu. Proširili ste tržište. Posao vam se razvije i vi morate zaposliti još ljudi. Ako imate tisuću novih tvrtki godišnje i svaka zaposli samo pet ljudi na nivou države počinjete rješavati problem nezaposlenosti. A to je interes svake vlade.
Koji je interes lokalnih zajednica i običnih građana?
– Dva ili tri grada proizvode većinu bogatstva u svakoj zemlji. Međutim u većini gradova različite zajednice nisu povezane. Imate poslovne zajednice, vladu, institucije, turizam i odvojen pristup svakoj od njih. Sada zamislite grad, nazovimo ga digitalnim, u kojem su svi povezani putem broadbanda. I svemu imate pristup s jednog mjesta. Grad postaje sjajno mjesto za poslovanje. U grad dolazi sve više ljudi i stranih kompanija koje investiraju u njega. Grad postaje kompetitivan. Dobivate snažan turizam, uspješne poslovne ljude, a to je ono što Hrvatskoj treba.
Kako broadband može poboljšati životni standard?
– Podaci govore da ukoliko povećate produktivnost u zemlji za 1 posto to će svakih 72 godine udvostručiti životni standard njenih građana. Ako povećate produktivnost za 5 posto, to će udvostručiti i standard života svakih 12 godina. Da bi ste to napravili trebate tehnologiju. I vodstvo odlučno da poveća produktivnost.
Koliko u tome Hrvatskoj mogu pomoći pretpristupni fondovi EU i u što treba utrošiti taj novac?
– Hrvatska kao turistička zemlja treba moderne prometnice, pruge i aerodrome. No kada ih već gradite zašto ih ne učiniti inteligentnima? Zašto uz suvremene prometnice ne biste imali informacijske točke na kojima bi bili dostupni podaci o vremenskim uvjetima na cesti, gustoći prometa, podaci o nesrećama, zastojima. A to omogućuje broadband. Automobili postaju sve inteligentniji, imaju satelitsku navigaciju i slično. Zašto i prometnice ne bio bile inteligentne?

Nova specijalizacija

Master Security Specialization nova je specijalizacija za Cisco partnere koja predstavlja najviši stupanj partnerske specijalizacije i stručnosti. Ciscovi partneri mogu je steći za dokazana napredna stručna znanja u području integriranja tehnoloških rješenja i pružanja usluga tijekom čitavog životnog vijeka proizvoda. Za status Master Security Specialized Partner, Ciscovi partneri moraju već posjedovati Advanced Security specijalizaciju koju Ciscovi partneri stiču ispunjavanjem sljedećih poslovnih funkcija: account manager, pre-sales engineer (inženjer postprodajnih aktivnosti) i post-sales engineer (inženjer predprodajnih aktivnosti).

Autor: Damir Grund
11. listopad 2006. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close