Mađarska energetska grupa MOL procjenjuje da je nova regulacija cijena goriva rizična za održivo funkcioniranje tržišta goriva i ugrožava sigurnost opskrbe.
Kako su napisali u priopćenju za javnost, preispitat će planirana ulaganja i cjelokupno svoje poslovanje u Sloveniji. Nisu naveli nikakve daljnje mjere.
Sporna uredba
“Naš je cilj osigurati dugoročno pouzdanu opskrbu i kvalitetne usluge za slovenske kupce. Međutim, trenutačno nemamo drugog izbora nego preispitati naša planirana ulaganja i cjelokupno svoje poslovanje u Sloveniji”, napisao je MOL Slovenija kao odgovor na novu uredbu o određivanju cijena naftnih derivata, kojom je preispitat će planirana ulaganja i cjelokupno svoje poslovanje u Sloveniji. Dodali su da će se i dalje zauzimati za dijalog kako bi se pronašlo dugoročno rješenje koje će biti prihvatljivo kupcima, donositeljima odluka i akterima na tržištu.
Ovo je prvi odgovor MOL-a na novu uredbu, zbog koje je slovenski Petrol već poduzeo neke mjere. U ponedjeljak je Petrol privremeno zatvorio četiri prodajna mjesta – u Petrinji, Črnom Vrhu nad Idrijom, Solčavi i Podkorenu, a krajem prošlog tjedna zaustavio je sva razvojna ulaganja u Sloveniji, zamrznulo isplate sponzorskih i donacijskih sredstava te najavio reviziju svih ugovora s dobavljačima.
Petrolov odgovor, očekivano, uznemirio je lokalnu zajednicu u kojoj je došlo do privremenog zatvaranja prodajnih mjesta, a Udruga općina Slovenije već je pozvala na dijalog s donositeljima odluka. Petrol želi konstruktivan dijalog s Vladom, unutar kojeg bi se uspostavilo održivo regulatorno okruženje za sve trgovce naftnim derivatima. U međuvremenu, Slovenski državni holding upozorio je tvrtku na nanošenje ekonomske štete i najavio mjere za zaštitu interesa dioničara, dok je Vlada istaknula društvenu odgovornost tvrtke.
Ovakav je razvoj događaja posebno zanimljiv stoga što su posljednjih godina i MOL i Ina Sloveniju smatrali perspektivnim tržištem za širenje cjelokupnog asortimana. Kao kompanija s integriranim procesima, od rafinerijske proizvodnje do maloprodaje, Ina osigurava stabilnu opskrbu hrvatskog, ali i regionalnog tržišta visokokvalitetnim gorivima.
Hrvatska isplativija
Stoga je upravo modernizacija riječke rafinerije, kao jedan od strateških projekata u koji je Ina uložila više od 630 milijuna eura, ključna za povećanje proizvodnje dizela. To će smanjiti regionalnu ovisnost o uvozu, a Ini osigurati održivost rafinerijskog poslovanja. Za razliku od Hrvatske koja je prije godinu dana značajnije zaokrenula prema ponovnom uspostavljanju tržišnih principa, Slovenija ne slijedi taj primjer.
Zato distributeri goriva koji posluju na slovenskom tržištu već tjednima upozoravaju kako je Hrvatska sada znatno povoljnija u kontekstu cijena goriva, a što onda negativno utječe na njihove prihode u Sloveniji. Sad se više isplati točiti gorivo u Hrvatskoj, što posebno dolazi do izražaja tijekom turističke sezone kad su u pravilu prihodi benzinskih crpki najveć
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu