Fiat Chrysler opet zaustavio proizvodnju u Kragujevcu

Autor: Poslovni dnevnik , 21. srpanj 2020. u 22:00
Prodaja automobila u Italiji, trećem najvećem gospodarstvu eurozone, mogla bi pasti 15 posto/SHUTTERSTOCK

Inače, najveći europski proizvođači automobila i dijelova već u ožujku ove godine su u Italiji užurbano počeli zatvarati tvornice i smanjivati proizvodnju.

Kako je za srpsku televiziju potvrdio zamjenik predsjednika Samostalnog sindikata “Fiat Chrysler automobila” Nebojša Mandarić razlog za prekid proizvodnje je usklađivanje sa potrebama tržišta.

Nakon tog razdoblja, od 3. do 21. kolovoza radnici će biti na redovnom trotjednom kolektivnom godišnji odmor za tekuću godinu, što je, kako je rekao Mandarić kao i svake godinu u tom razdoblju.

Dodao je da će radnici od 24. do 28. kolovoza biti ponovo na plaćenom godišnjem odmoru, što je također usklađivanje s potrebama tržišta jer Fiat ne pravi zalihe.

Plan daljnjeg razvoja

Mandarić je propćio i da od poslovodstva i menadžmenta tvornice nakon 28. kolovoza očekuju i informaciju o planu daljeg rada i proizvodnje u toj kompaniji. Tvornica i do sada nije radila od 16. ožujka, a 7. lipnja, ponovo je pokrenuta proizvodnja.

28.

kolovoza sindikati očekuju obavijest o daljnjoj sudbini tvornice u Kragujevcu koja ne radi još od mjeseca ožujka i korona krize

Inače, najveći europski proizvođači automobila i dijelova u ožujku su u Italiji užurbano počeli zatvarati tvornice i smanjivati proizvodnju a razmišljaju i o tome da radnike u drugim zemljama pošalju kućama, što je prvi znak da koronavirus remeti i posrnulu europsku automobilsku industriju. Fiat Chrysler je izvijestio o privremenom prekidu proizvodnje u nekim talijanskim tvornicama, najavivši smanjenje proizvodnje u uvjetima najveće epidemije koronavirusa u Europi.

Talijansko-američki proizvođač pojačao je mjere zaštite u svim postrojenjima, uključujući intenzivno čišćenje svih radnih i prostora za odmor, čime je podržao direktive talijanske vlade za suzbijanje epidemije.

Talijanski proizvođač guma Pirelli poručio je da smanjuje proizvodnju na nekoliko dana u tvornici u Settimo Torineseu na sjeveru zemlje nakon što je kod jednog radnika potvrđena zaraza koronavirusom.

Italija je najteže pogođena epidemijom koronavirusa, nakon Kine, a nezapamćena karantena u cijeloj zemlji stvorila je dodatne pritiske automobilskoj proizvodnji.

I kompanije u drugim zemljama, uključujući najvećeg britanskog proizvođača automobila Jaguar Land Rovera i vlasnika Peugeota PSA, nastoje suzbiti infekciju među zaposlenicima, što ističe rizike za poslovanje koji nadilaze okvire nabavnih lanaca i granice Italije.

Tvornica s 5000 radnika

Francuski proizvođač pojačao je mjere sigurnosti u tvornici s 5000 tisuća zaposlenih u Mulhouseu, u istočnoj Francuskoj, nakon što je jednom zaposleniku potvrđena zaraza koronavirusom, izjavila je glasnogovornica. Iz Seata, španjolskog ogranka njemačkog Volkswagena, poručili su da razmatraju opciju da radnike iz tvornica na području Barcelone privremeno pošalju kućama zbog problema s nabavom.

“Tvornica u Martorellu trenutno normalno radi. Međutim, postoji nekoliko rizika povezanih s koronavirusom koji je pogodio nabavne lance”, rekao je glasnogovornik. Dodaje da će Seat privremeno otpustiti radnike bude li prisiljen smanjiti proizvodnju zbog problema s nabavom. U slučaju privremenih otkaza španjolski radnici obično dobiju dio plaće.

Ti poremećaji najnoviji su u nizu udaraca europskoj automobilskoj industriji, kojoj dugo već glavobolje zadaju slaba globalna potražnja i visoki troškovi usklađivanja sa strogim pravilima o emisijama štetnih plinova.

Virus je već uzeo danak u Kini, najvećem svjetskom tržištu automobila, gdje je prošlog mjeseca prodaja automobila naglo pala jer kupci zbog epidemije nisu izlazili iz kuća. Jedno udruženje automobilske industrije je upozorilo da bi prodaja automobila u Italiji, trećem najvećem gospodarstvu eurozone, mogla pasti 15 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close