Ovo je veliko priznanje, klijenti iz EU sve više nas traže

Autor: Marija Crnjak , 14. srpanj 2022. u 10:28
Foto: DESIGN BUREAU IZVORKA JURIĆ

Osnivačica i kreativna direktorica studija Design Bureau Izvorka Jurić predstavila je svoj rad na prestižnoj konferenciji u Amsterdamu.

Da je u Hrvatskoj puno talentiranih poduzetnika i kreativaca koji stvaraju proizvode i priče atraktivne i za razvijena izvozna tržišta, osvijeste nas i dizajneri koji više i ne moraju tražiti klijente, već im oni dolaze sami. Snagu naše dizajnerske pokazuje primjer Izvorke Jurić, osnivačice i kreativne direktorica studija Design Bureau Izvorka Jurić, koja se nedavno vratila iz Amsterdama gdje je svoj način rada predstavila na konferenciji First Round, prestižnom eventu koji okuplja svjetsku kremu u dizajnu. Javnosti poznata po dizajnu ambalaže i brendingu brojnih jakih imena kao što su ulje Brachia, kupinovo vino Kupilek, kozmetika Plasinia, bila je jedan od 12 predavača na konferenciji te ujedno i prvi predstavnik hrvatske dizajn scene pozvan na First Round. Tu su se našli i svoje projekte predstavili vodeći europski studiji poput Dumbar, Thonik, D8, Lava, Beau Colin, Giada Tamborrino, Tarek Atrissi Design, Bedow, Kokoro & Moi, Bond i Eduardo Aires, a Izvorka Jurić na konferenciji je predstavila projekt dizajna identiteta proizvoda i ambalaže za Hrvatsku kovnicu novca.

“Biti jedini iz Hrvatske koji rame uz rame s drugim respektabilnim europskim dizajn-studijima prezentira svoj način rada, veliko je priznanje našem dizajnu. Konferencija First Round održana je u spektakularnoj arhitekturi amsterdamskog Muzeja filma, a organizira ga UnderConsideration, poznati američki dizajn studio koji vodi nekoliko popularnih dizajn-blogova s višemilijunskim pregledima, među kojima je najpoznatiji Brand New. Ovaj nastup u skladu je s rastućom tendencijom zanimanja za rad mojeg dizajn studija među klijentima iz Europe, koji nam pristupaju zbog kvalitete dizajna. Iskustvo je sjajno, jer smo vidjeli kako na različite načine pristupiti istom cilju, a to je dotjerati svoju ideju do kraja. Zanimljivo je da svi mi, neovisno o veličini studija i statusu u industriji, imamo slične teme i izazove u poslovanju, od rada sa startupima do naplate usluga”, ispričala nam je Izvorka Jurić kojoj je europsko tržište otvorio ulazak Hrvatske u EU.

Doduše, na početku su ih klijenti zvali misleći da su kao istok Europe jeftiniji od zapadnih konkurenata. To nije dugo trajalo i sad ih tretiraju kao jednake, što se može zahvaliti kvaliteti rada i brojnim referencama proizvoda koji bilježe značajne rezultate u plasmanu na tržište i prihodima od prodaje.

“Brojni su primjeri proizvoda koji su kvalitetni, ali tek nakon brendiranja i ambalaže koja ih čini prepoznatljivim ti proizvodi mogu iskoristiti pun potencijal. Na hrvatskom tržištu imamo puno primjera poduzetnika koji svoje proizvode žele izvoziti, u čemu im naš rad značajno pomaže”, kaže Izvorka Jurić.

Kuna za kolekcionare

Rad koji je predstavila u Amsterdamu bio je poseban izazov za kreativni tim Design Bureaua Izvorka Jurić, koji je posao dobio na pozivnom natječaju Hrvatske kovnice novca. Uzevši u obzir da hrvatsku kunu kao monetarnu vrijednost uskoro zamjenjuje euro, Hrvatska kovnica novca već se prije par godina usmjerila na razvoj proizvoda koji će postati njezinim primarnim poslovnim usmjerenjem. Design Bureau Izvorka Jurić dizajnirao je seriju medalja i ambalaža kojima one postaju željeni poklon za prigode poput vječanja i vjerskih prigoda. Kako to biva u dizajnu, ono što bismo na prvu gledali kao klišeizirani zadatak pokazao se kao prilika za kreativnost, i pomnim proučavanjem teme timu su se otvorile brojne kreativne mogućnosti, i svaka od dosadašnjih serija rasprodana je u rekordnom roku.

U kolekciji proizvoda posebno se ističe dizajn ambalaže zlatnog i srebrnog kompleta povodom 30. godina neovisnosti RH. Ovi numizmatički kompleti bit će vrijedni kolekcionarski primjerci i uspomena na dugogodišnju hrvatsku valutu kunu. To je limitirana serija 40 potpisanih poklopca kutije s reprodukcijom bakropisa koji je izradila akademska grafičarka Valentian Šuljić.

“Ovom reprodukcijom s ograničenim izdanjem, svaka kutija postaje jedinstven umjetnički primjerak i tako ambalaža sama po sebi postaje eksponat posebne vrijednosti, a ne samo “omotač” za prigodni poklon koji nosi”, pojašnjava dizajnerica.

U Amsterdamu je projekt odjeknuo i u kreativnom smislu i kao promocija Hrvatske i njenog nasljeđa. Ipak, ovo je tek jedna od potvrda uspješnosti dizajna Design Bureau Izvorka Jurić, koji je redovito nagrađivan top međunarodnim nagradama za dizajn, uz objave u stručnim časopisima poput američkog The Dieline i Print, koji je lani objavio članak o dizajnu kataloga za Prostoriju.

Brachia, Lintar, Croatia in a Box, Bite Art, Uje, Aspect, Rustican, Nutris, Plasinia, Draco i Omnivia, samo su neki od brendova čiju je vizualnu komunikaciju dizajnirao Design Bureau Izvorka Jurić. Neki su nastali odmah po plasiranju proizvoda na tržište, a neki poput Kupileka nakon puno godina prodaje, kao osvježenje i poticaj za širenje poslovanja. I njihove inozemne reference sve su ambicioznije. Tu se ističu dva projekta – jedan u Londonu, a drugi u Nizozemskoj.

“Kad je krenula COVID kriza, kontaktirao nas je Ceru London, slow food lanac restorana levantinske kuhinje koji je u lockdownu odlučio dostavljati svoja jela, ali napola pripremljena po konceptu “kuhaj kod kuće”. Međutim njihova je ambalaža bila nezgrapna, puna naknadnog otpada i teško se prilagođavala zakonskoj obvezi da se dostavlja u ledu. Od nas su tražili da osmislimo ambalažu kojom ćemo sve to riješiti, ali i generirati publicitet i ući u Top 10 restorana u Londonu za taj segment dostave hrane. Kako naš dizajn ne ide samo na marketing, već i rješavanje funkcionalnih izazova, to nam je bio zanimljiv zadatak. Design Bureau Izvorka Jurić osmislio je pakiranje omotano dizajniranim maramama s uzorcima geometrijskih pločica Levanta i drugim bliskoistočnim motivima prirode i životinja, dok smo za hranjive sastojke izabrali meki spremnik od bioplastike koja se može reciklirati. Zahvaljujući novom dizajnu ambalaže, Ceru London već je za mjesec dana ostvario svoj cilj u jeku pandemije dok su mnogi restorani propadali”, ispričala nam je Izvorka Jurić.

Rebrending za Nizozemce

Drugi primjer iz poljoprivredne industrije u Nizozemskoj pokazuje kako dizajn rješava poslovne izazove velikih kompanija. Design Bureau dizajnirao je rebrending za globalnu nizozemsku kompaniju Planture, i tu je ušlo sve od nove brend arhitekture, do naziva kompanije i njezinih sastrinskih tvrki, vizualnog identiteta te osmišljavanja novog brenda proizvoda, Next Level Naturals.

“Mnogi misle da je brendiranje proizvoda i dizajn ambalaže samo estetska dekoracija, a zapravo je riječ o osmišljenoj strategiji kojom rješavamo probleme i ciljeve brenda ili samog proizvoda. Danas je nemoguće istaknuti se na tržištu bez dobro osmišljenog brendinga, a mi dizajnom upravo pomažemo malim i srednjim poduzetnicima da ostvare vidljivost i prednost u žestokoj konkurenciji s velikim tvrtkama. Upravo razvijamo brending i dizajn boce za novi hrvatski gin koji dolazi iz Splita, i taj proces traje već skoro dvije godine, što pokazuje ozbiljnost i složenost procesa.”, otkriva Izvorka.

Komentirajte prvi

New Report

Close