Nemojte dopustiti da vas klijent ‘zaboravi’, jer ćete ga kasnije teže zainteresirati

Autor: Tomislav Hrastovčak , 30. siječanj 2014. u 15:38
Marina Mihoković (Foto: Video screenshot / Neuralab)

Goran Blagus pozdravlja što u tvrtki Mihoković redovito vode evidencije poslanih i realiziranih, odnosno nerealiziranih ponuda.

Projekt 'Poslovanje na kvadrat' se odvija po planu, a business coach Goran Blagus i financijski savjetnik Filip Jelić redovito surađuju s kandidatima, među kojima je i obiteljska tvrtka Mihoković d.o.o. 

Podsjetimo, Mihoković je mala proizvodna tvrtka sa sjedištem u zagrebačkoj Svetoj Klari koja posluje već više od 20 godina, a bavi se  proizvodnjom metalnih proizvoda kao što su zidni sistemi polica, skladišno arhivski regali i police, spojni okovi za drvene konstrukcije, metalni stalci, konstrukcije za uređenje interijera itd. Poduzeće također pruža usluge plastifikacije metala, CNC savijanja i rezanja lima te obrade metala. U sklopu projekta naši stručnjaci surađuju s direktoricom tvrtke Anom Mihoković i njenom kćeri Marinom, zaduženom za prodaju i marketing.

Na prvom sastanku održanom krajem prošle godine Blagus i Jelić su predstavnicama tvrtke bili savjetovali kako bi trebale utvrditi nerealizirane ponude u zadnjih nekoliko mjeseci. Što se dogodilo u međuvremenu?  "Radili smo i prije evidenciju nerealiziranih ponuda, samo se zbog gužve koja je nastala krajem godine, evidencije nisu vodile na vrijeme", kazala nam je Marina Mihoković. "Stručnjaci su nam savjetovali da analiziramo što nam je bitnije u takvim situacijama. Odredili smo financijsku vrijednost ponude koja je bitna za dobivanje povratnih informacija", dodaje.

 

Marina Mihoković

Odlučili smo više raditi i isticati ono u čemu smo bolji

Goran Blagus pozdravlja što u tvrtki redovito vode evidencije poslanih i realiziranih, odnosno nerealiziranih ponuda. Smatra kako im to daje jasnu sliku koliko prilika propuštaju ili koliko su uspješni u prodaji. "Ono na što sam malo više apelirao je da na neki način moraju naći vremena za redovitu kontrolu popisa nerealiziranih ponuda i aktivno provoditi follow-up. Naime, jednom kada klijent 'zaboravi na nas', puno je teže zainteresirati ga da nastavimo suradnju", prokomentirao nam je business coach.

"Također je dobro što su izvukli sve postojeće klijente i izračunali koliko svaki od njih ima udjela u prihodima, što je pokazalo određene opasnosti na kojima treba poraditi. Posebno se to odnosi na dosta veliku koncentraciju prihoda, ali jako malog broja klijenata. Pareto pravilo (80 posto prihoda generira 20 posto klijenata) ovdje nikako "ne drži vodu" i svakako trebamo poraditi da ove odnose pokušamo dovesti u sličan omjer", zaključuje Blagus.

Kao što smo već pisali, na prvom susretu je na vidjelo izbilo kako se u tvrtki svakodnevno isprepliću obiteljski i poslovni odnosi između Ane i Marine. Blagus im je tada savjetovao kako se za vrijeme radnog vremena ne bi trebale ponašati kao majka i kći nego 'navući kute' i definirati međusobne odgovornosti, odnosno uloge u poslu. 

Marina tvrdi kako sada to imaju češće na umu. "Imali smo i ranije podijeljene uloge, ali s vremenom se to zaboravlja, tako da smo odlučile češće se podsjećati na to tko što  radi i koje su nam odgovornosti", kaže mlađa predstavnica tvrtke. Marina Mihoković među ostalim ističe i kako su, sukladno savjetima stručnjaka, detaljnije definirali konkurenciju i proanalizirali statistike o tržištu. "Također, odlučili smo više raditi i isticati ono u čemu smo bolji", odlučno zaključuje.

Komentirajte prvi

New Report

Close