Transformacija hotel ubrzala se tijekom Covida, hotelski biznis dobio novih zamah i veću dobit

Autor: Marija Crnjak , 29. travanj 2022. u 14:12
Foto: pixabay

Tehnologija, nove generacije i pandemija ubrzali transformaciju hotela i faktori su ključni za oporavak sektora.

Transformacija hotela i njihove uloge u ispunjavanju potreba gostiju pokrenuta prije pandemije ubrzala se tijekom Covida na globalnoj razini, otkrivajući nove mogućnosti koje hotelskom biznisu daju novi zamah i donose veću dobit, što će u ovoj i narednim godinama biti ključno u oporavku sektora. Uloga hotela se u zadnjih desetak godina iz temelja promijenila. Hoteli su nekad pružali tek krevet za noćenje s kupaonicom ili mjesto za odmor na tjedan-dva, s dodacima i luksuzima, ovisno o broju zvjezdica. Po pitanju dizajna, imali smo sobe i apartmane, predvorje, ugostiteljske objekte, sobe za sastanke, možda spa i teretanu, te prostor za bazen. Svaki je prostor bio odvojen s definiranom namjenom, goste seleći iz prostora u prostor bez posebnog iskustva. Rezultat je bio mnogo neiskorištenog, praznog prostora koji se mogao bolje iskoristiti za maksimiziranje povrata. Restorani su bili puni samo za doručak, lokalna zajednica nije ni znala kakvi su hoteli u susjedstvu iznutra, iz hotela se bježalo na ručkove i večere te zabavu, a ponekad i vrhunski chefovi tratili su talent u praznim kuhinjama. Situacija se krenula mijenjati s novim tehnologijama, ali i novim generacijama gostiju i menadžmenta. Danas su hoteli multifunkcionalna središta lokalnog života, mjesto za život digitalnim nomadima, hotelske sobe pretvaraju se u blagovaonice i dvorane za sastanke, a barovi su središta radionica izrade koktela ili citiranja poezije.

Ono što smo prije pandemije zvali lifestyle hoteli više i nije izdvojena kategorija, već standard bez kojeg danas ne možemo zamisliti hotelsku ponudu, podsjeća u svom blogu na stranicama WTM turističke burze autorica Gemma Greenwood.

Nema gubitka energije

Za ovaj trend posebno možemo zahvaliti pandemiji, u kojoj su naši domovi preuzeli uloge ureda, teretana, prostora za slobodno vrijeme, a trend se preselio i u interijere hotela. Rad od kuće i iz hotela zadržat će se i nakon pandemije, zbog čega donositelji odluka u hotelijerstvu moraju razmotriti sve mogućnosti osmišljavanja novih prostora za rad, od fleksibilnijih soba za goste koje su udobne i za rad kao i za odmor, dizajnirane da tijekom videokonferencijskih poziva krevet nije vidljiv, do inovativnih coworking prostora.

Multifunkcionalni prostori također su usko povezani s rastućim trendom održivosti u dizajnu hotela, prema analizi trendova dizajna hotela za 2022. OCCA-e, globalne tvrtke iz UK za dizajn interijera za ugostiteljski sektor. Kao najbolji primjer u izvješću se navodi hotel Valo u Helsinkiju u Finskoj, zgrada dvostruke namjene koja spaja hotel i ured. Ne samo da to gostima omogućuje vrhunsko radno okruženje tijekom boravka, već izbjegava i gubitak energije povezan s praznim ili djelomično zauzetim poslovnim prostorima tijekom dana.

Želja za održivim putovanjem i boravkom nikad nije bila tako jaka, prema izvješću platforme Booking.com čak 81% ispitanika želi boraviti u održivom smještaju u 2022., što je znatno više od 62% u 2016. i 74% u 2020. Prema podacima na Statisti, 81% od 29.349 odraslih ispitanih lani u 30 zemalja ustvrdilo je da želi ostati u održivom smještaju barem jednom u sljedećih 12 mjeseci, dok se učestalost pretraživanja pojma “zeleni hotel” na Googlu povećala četverostruko u posljednjih 18 mjeseci. Djelomično se sve to može povezati s novim generacijama, prvenstveno stasanjem milenijaca, koji zasad čine najveći udjel u aktivnoj radnoj snazi. Kako je pokazala studija globalnog lidera za luksuzna putovanja Virtuoso o generacijskim razlikama putnika, koja traje već dvije godine i nastavlja se, milenijci su odgajani “online”, potkovani tehnološkim znanjima, znatiželjni, otvoreni i vole se izraziti, te su skloni poduzetništvu, traže slobodu i u potpunosti su prihvatili filozofiju “rad s bilo kojeg mjesta” koju je stvorila pandemija. Putovanja su ključni dio života milenijaca, obogaćuju im egzistenciju i omogućuju im da istražuju druge kulture. Milenijska putovanja mogu biti inspirirana društvenim medijima, ali održivost je smjernica za njihove odluke o putovanju. Kad je u pitanju održivost u hotelskom segmentu, gotovo svakodnevno niču inicijative za uvođenje standarda i marketing alata za promociju održivih rješenja.

81% posto

ispitanika želi boraviti u održivom smještaju u 2022.

Google će akreditirati hotele sa zelenim eko-amblemom uz njihovo ime tijekom pretraživanja, dodati pojedinosti o specifičnoj politici i postupcima održivosti nekretnine. Da bi se kvalificirali, hoteli moraju imati reviziju svojih postignuća od vjerodostojne treće strane. Svjetsko vijeće za putovanja i turizam (WTTC) pokrenulo je ‘Osnove održivosti hotela’, globalno priznat i koordiniran skup kriterija koje bi svi hoteli trebali provoditi kao minimum da potaknu odgovorna putovanja i turizam. Protokol razvijen od industrije za industriju naglašava 12 radnji temeljnih za održivost hotela i pomoći će u podizanju osnovne razine održivosti u cijeloj ugostiteljskoj industriji, pružajući svakom hotelu početnu točku. Inicijativa je već dobila podršku globalnih grupa, uključujući Radisson Hotel Group, Accor, Meliá Hotels International, kao i ključnih hotelskih udruženja, što zajedno predstavlja više od 50.000 hotela diljem svijeta.

Uz sve veći pritisak na hotele da budu dio rješenja za klimatske promjene, a ne njihov doprinos, ubrzat će se trend prema ekološki osvještenijim elementima dizajna kao što su obnovljeni namještaj, reciklirani materijali i komadi iz lokalnog izvora koji imaju niži ugljični otisak. Brend koji izdvaja Greenwood je Habitas AlUla u Saudijskoj Arabiji, gdje gosti “žive održivo od prijave do odjave” i gdje je sve, od izgradnje hotela, do operacija i inicijativa vođeno prirodom. Dizajnirano da se uklopi u okolinu, cijelo je naselje izgrađeno od etički dobivenih organskih materijala korištenjem održivih metoda gradnje i modularnog procesa izgradnje.

S obzirom na to da se globalna wellness industrija trenutačno procjenjuje na 1,5 bilijuna američkih dolara, prema istraživanju tvrtke Mckinsey&Company, hoteli i resorti su u dobroj poziciji da uzmu veliki dio kolača u biznisu, osmišljavajući nove inovativne koncepte wellnessa i programa za postizanje dobre forme.

Kupaonice kao toplice

Korisnici wellness vide u šest dimenzija – zdravlje, kondicija, prehrana, izgled, san i svjesnost. Hoteli udružuju snage s fitness tvrtkama i trenerima i aplikacijama za svjesnost, kako bi gostima pružili više mogućnosti za treniranje tijela i uma. Mark Arnall, osobni trener i sportski terapeut F1 svjetskog prvaka Kimija Räikkönena, razvio je program održavanja forme tijekom putovanja u hotele TRAVEL F1T, i prije desetak dana objavljeno je da će ga prvi uvesti hotel Zermama u švicarskom Zermattu. Program je osmišljen kako bi pomogao putnicima da ostanu u formi i zdravi tijekom putovanja, uključivanjem vježbanja, prehrane, oporavka, upravljanja jetlagom, prevencije ozljeda i podrške imunološkom sustavu. U budućnosti će inicijative za wellness postati standardna usluga hotela, umjesto da budu rezervirane samo za toplice i teretane, kažu analize. Sobe će imati sadržaj za odmor i vježbanje, kupaonice imati učinke toplica, sastanci i događaji bit će motivirani wellnessom, uz jelovnike koji povećavaju fokus i društvene aktivnosti koje promiču izgradnju tima i produktivnost.

Višenamjenski prostori već se uspješno implementiraju, najčešće u predvorjima, hoteli se pretvaraju u središta zajednice. Primjer je nedavno otvoren 25hours Hotel One Central u Dubaiu čije veliko predvorje ima prostor za coworking, recepciju i concierge, prodajni štand, središnju policu za knjige u stilu fontane koja se udvostručuje kao prostor za sjedenje, dok se caffe salon neprimjetno stapa s ogromnim vanjskim dvorištem za druženje, rad ili objedovanje.

Pandemija je otvorene ugostiteljske prostori učinila jako poželjnima, što je bio izazov posebno na lokacijama s ekstremnim vremenskim prilikama. “Od dizajnerskih grijača i uvlačnih tendi do rustikalnih ložišta i deka od umjetnog krzna inspiriranih hyggeom, mnogi su dizajnirali vanjske prostore otporne na vremenske uvjete koji su jednako poželjni usred zime kao i u jeku ljeta”, zaključuje Kate Mooney, osnivačica OCCA.

Komentirajte prvi

New Report

Close