Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kako objašnavate činjenicu da su među najuspješnijim izvoznicima svake godine gotovo iste tvrtke?

Autor: Darko Bičak
02. lipanj 2014. u 22:00
Podijeli članak —
Stjepan Sever, Metalac Sever

Stjepan Sever razloge tome vidi u činjenici da vrlo malo poduzetnika ulazi na strana tržišta.

Iako mnogi govore da je posao u izvozu nešto "super" jako malo poduzetnika se usudi u to ući. To je "kruh sa sedam kora".

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Naravno da može biti profitabilan ako imate kvalitetu i kvantitetu, a koja pak onda znači nisku cijenu. S druge strane, ako kvaliteta nije europska, lako vam se može dogoditi da vam naručitelj vrati robu i da vaša suradnja bude ugrožena. Sve je to veliki rizik. 

Iako mnogi govore da je posao u izvozu nešto "super" jako malo poduzetnika se usudi u to ući. To je "kruh sa sedam kora".

Naravno da može biti profitabilan ako imate kvalitetu i kvantitetu, a koja pak onda znači nisku cijenu. S druge strane, ako kvaliteta nije europska, lako vam se može dogoditi da vam naručitelj vrati robu i da vaša suradnja bude ugrožena. Sve je to veliki rizik. 

Smatrate li da je lakše poslovati u Hrvatskoj ili u izvozu?
Ako imate konkurentan proizvod, europsko tržište će vas prihvatiti. Činjenica je da vi za većinu proizvoda možete u izvozu postići manju cijenu nego ovdje. No, Hrvatska je tržište od nešto više od četiri milijuna ljudi i teško samo tu možete poslovati. S druge strane, mnogi poduzetnici se boje rizika koje donosi izvoz. Kao što se mnogi, iako nezadovoljni svojim poslom, ne mogu odvažiti u kretanje u privatne vode, tako i poduzetnici koji rade samo u Hrvatskoj često nemaju snage napraviti korak prema izvozu.    

Koje su glavne razlike između poslovanja na domaćem tržištu i onom u EU?
U Hrvatskoj se mnogi poslovi dobivaju na način da kvaliteta i cijena nisu ključni za izbor. To dijelu gospodarstva odgovara. Ponekad je teško naplatiti robu ili usluge u našoj zemlji. Tu opet na vidjelo dolazi kreativnost naših menadžera. U Europskoj uniji je to nezamislivo i znaju se jasni kriteriji.  

Autor: Darko Bičak
02. lipanj 2014. u 22:00
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close