Istraživanje tržišta, bilo u poslovne, političke ili pak opće društvene svrhe, postalo je danas nezaobilazni alat svake društvene akcije. Svakodnevno smo bombardirani putem masovnih medija s nizom anketa, od popularnosti političara, preferencija političkih stranaka, prepoznatljivosti brendova do izbora mobilnog operatera ili pružatelja TV usluge. No, situacije poput brexita ili predviđane sigurne pobjede bivšeg predsjednika Ive Josipovića u drugom mandatu pokazuju da ankete ne moraju nužno odražavati stavove građana ili čak ni trendove u društvu.
S druge strane, različite ankete isti događaj prikazuju u manje ili više različitom svjetlu. Zašto je to tako, koliko na rezultate anketa utječu želje naručitelja, koliko stručnost same tvrtke za istraživanje tržišta i kvaliteta ljudi koji u njoj rade, a koliko je, pak, to stvar postojeće metodologije ili društvenog okruženja, govori Marijana Plovanić, direktorice Hendala, jedne od vodećih nezavisna agencija za istraživanje tržišta u Hrvatskoj koja je osnovana 1993. godine. Trenutačno imaju 20 zaposlenih, nekoliko stotina aktivnih anketara i više od 12 tisuća kontakata u HrNation online poolu. Agencija ove godine slavi 25 godina, a u svojem radu su dosad prikupili impresivnih 25 milijuna odgovora građana raznim metodama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu