Ona već gotovo dva desetljeća stoji iza jednog od najuspješnijih modnih brendova u Hrvatskoj, kao kreativna direktorica i vlasnica Lei Lou by Alex. Prošle je godine, čak štoviše, ispisala još jednu važnu stranicu u povijesti domaće mode kada je, kao prva iz Hrvatske kojoj je to pošlo za rukom, održala spektakularnu reviju na Paris Fashion Weeku.
Uz sve to, Aleksandra Dojčinović vlasnica je i Le Concepta, jednog od najekskluzivnijih salona vjenčanica u ovom dijelu Europe. Proglašena je i najuspješnijom poslovnom ženom u regiji 2023. godine, u bogatom portfoliju ima i Business Woman Award, prestižno priznanje Veuve Clicquota, a ni njeni planovi za ovu godinu nisu mali.
No, Alex, kako je zovu prijatelji, ispod svega toga je prava zagrebačka cura, vrlo prizemna, skromna i marljiva, kreativka i operativka u jednom, žena koja je naprosto rođena da pomiče granice.
Ostvarim zacrtano i idem dalje
“Poprilično sam stroga prema sebi, zato se vjerojatno niti ne doživljavam kao osobu koja radi nešto revolucionarno. Nisam netko tko će se ubiti samokritikom, ali neću si ni aplaudirati nakon svakog dobro odrađenog posla. Fokusiram se na bitno, ostvarim zacrtano i krenem dalje. Isto tako, kada prođe određeni ciklus i kada prođe uspješno, ne osvrćem se na ono što je bilo i ne razbijam glavu time kako je možda moglo biti.
Greške usvojim kao lekcije i nastojim ih ispraviti idući put. Za mene je važno svaki dan dan moći biti produktivna kako bih predvečer kad idem kući bila bezbrižna jer sam ostvarila sve planirano. Ono u čemu sam s godinama postala bolja, svakako je organizacija vremena jer je to od iznimne važnosti. Ako sam se ja, kao kreativac, mogla dovesti do toga da usmjerim svoje vrijeme – onda to zaista može svatko”, govori nam Aleksandra.
Njeno je poslovno gnijezdo u njenom zagrebačkom uredu u Ilici 15, gdje se smjestilo njezino poslovno carstvo – Lei Lou butik odjeće i dodataka s njezinim potpisom, kao i wedding salon Le Concept, jedinstven kao takav u regiji. Tamo na 850 kvadrata čistog luksuza svaka mladenka može pronaći baš sve što joj za najsretniji dan u životu treba. Imaju, govori nam, nakon Milana, najveću kolekciju vjenčanica Vere Wang, tu su i haljine brenda Bluemarine, kao i limited edition kolekcija Swarovski nakita za mladenke.

Le Concept je tako donio dašak svjetskih metropola u Zagreb, nudeći mladenkama all inclusive pristup, od usluge osobnog stilista, pomoći oko odabira nakita, cipela i svog drugog popratnog accessoiresa, cvijeća, pa čak i poklona. Usred prostora je i lounge bar gdje se gosti mogu opustiti i popiti omiljeno piće. Jer Aleksandra je željela klijentima ponuditi i doživljaj, ne samo kupnju. I sve to u prozračnom interijeru koji potpisuje nagrađivani arhitekt Ante Vrban.
“Dobili smo za Le Concept čak četiri nagrade za najbolji retail prostor u Europi, Ante je moju ideju savršenog prostora za mladenke pretočio u djelo, a struka je to prepoznala i nagradila. Odmah pored Le Concepta, kao u jednoj fuziji, nalazi se i butik mog brenda Lei Lou by Alex.
Sve je na istoj adresu, s tim da se Lei Lou prostire na 270 kvadrata, a u njemu se nalazi i pop up store optike La Vie, s biranom selekcijom naočala najboljih brendova kao što su Celine, Fendi, Guci ili Saint Laurent. Taj cijeli prostor podsjeća, što smo i htjeli postići, na department storeove kakvi su česti u svijetu, jer se u njemu može pronaći sve: odjeća, dodaci, cipele, knjige, svijeće, parfemi, nakit. Sve pomno birano i s potpisom sjajnih kreativaca čije su cijene pristupačne”, priča uspješna dizajnerica i poslovna žena.
Dodaje kako vjenčanice i iznajmljuju, a ne samo prodaju, te se svuda vode idejom da si svaka žena može priuštiti lijepu haljinu. Istom se idejom vodila i jesenas kada je u pariškom Bridge Clubu, ispod mosta Pont Alexandre III, održala fenomenalnu reviju i time dovela hrvatski dizajn na kartu Europe.
“Tijekom ovih dvadeset godina rada skupila sam brojne kontakte i zapravo tako došla i do Pariza. Stavila sam kvačicu na jednu stavku sa svoje ‘wishliste’ jer, budimo realni, to je zaista lijepa prilika i promocija, ne samo mene kao dizajnera, već i naše zemlje općenito. Ove godine radit ću nešto u sasvim drugom smjeru jer uvijek želim ponuditi, ne samo proizvod, nego i magiju koja se događa oko njega. Želim ljudima dati čaroliju.
U Zagrebu smo, primjerice, radili reviju u Meštrovićevom paviljonu, pa smo za reviju na Glavnog kolodvoru goste sa Zapadnog tamo vozili Lei Lou vlakom, davali smo novi život brojnim zaboravljenim lokacijama, koje su nakon naših revija postajale nova IT mjesta. Uvijek se trudim ponuditi nešto više. To je i neka moja poruka mladim dizajnerima ili poduzetnicima, da se uvijek pitaju što još mogu ponuditi? Što je to što nudim svijetu?”, savjetuje Dojčinović, koja se u svom radu sve više okreće održivosti.
Tako ni u Pariz nije stigla s haute couture kolekcijom, već je željela pokazati onu koja će u današnjem svijetu ludovanja cijena biti priuštiva ženama. Zato su u kolekciji predstavljeni komadi u cjenovnom razredu od 99 do 699 eura. Isto tako, kolekcija je krenula u održivom smjeru jer je u izradi korištena super tkanina cupro – vlakno od “regenerirane” celuloze.
Budući da je cupro biljnog porijekla – za razliku od svile koju proizvode dudovi svilci – veganski je i cruelty-free prema životinjama. Osim toga, za razliku od svile, može se prati u perilici, što ima manji ugljični otisak od kemijskog čišćenja potrebnog za osjetljive svilene odjevne predmete.
Aleksandra kaže kako je svjesna da je Hrvatska malo tržište i zato će definitivn nastaviti raditi i vani, iako će joj baza, veli, uvijek biti Zagreb. Njezin tim danas broji 17 ljudi i kaže kako biti na čelu nije nimalo lak zadatak, iako se čini kako je poduzetništvo danas postalo gotovo trend.
Promocija wedding koncepta
“Mladim ljudima treba reći da je poduzetništvo ozbiljna odgovornost i da treba uvijek krenuti od sebe. I što god da se dogodi – ja sam odgovorna, nitko drugi. Rano sam naučila oslanjati se sama na sebe i uvijek sam imala bezrezervnu podršku moje obitelji, što je iznimno važno.
Kada imaš brand ili firmu, to je zaista kao da imaš dijete i svaka faza nosi nešto posebno i ti uvijek želiš da ide naprijed. Firma je živi organ, a ne tvoj osobni bankomat. Ona živi onako kako si joj ti posvećen”, kaže i dodaje kako uvijek ima razrađene planove za budućnost, pa joj je u sadašnjem desetogodišnjem, koji istječe 2030., raditi na promociji wedding koncepta i brenda, a upravo je završila i potpuni rebranding web stranice i web shopa. No, otkriva nam i zanimljivi podatak:
“Jeste li znali da su prošle godine na drugo mjestu najneisplatljivijih businessa stavili upravo modu i retail?! To znači da će dugoročno opstati najkreativniji i najuporniji. To isto tako znači da ćemo trebati znati krajnjem kupcu ponuditi nešto originalnije i kvalitetnije od drugih i dati im doživljaj. Kako preko interneta, tako i putem osobnog kontakta u dućanu”, kaže i poručuje kako je za uspješanost u životu važno znati svoj pravac. Svoj vlastiti od kojeg se ne odustaje.
“Mislim da je glavna poruka da treba imati cilj u životu i znati kako želiš živjeti. Možda ti netko sa strane kaže da to nije kako treba, ali ne treba se obazirati, već imati samo oči na cilju”, kaže Aleksandra Dojčinović.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu