SBB ulaskom na tržište Crne Gore mijenja snage

Autor: Marta Duić , 11. studeni 2014. u 22:00
Glavni konkurent je veliki crnogorski telekom/FOTOLIA

Američki kabelski operater već je uzeo dio srpskog tržišta, a sada nastavlja širenje.

Moćni regionalni kabelski operator SBB-u nedavno je postao većinski vlasnik crnogorske mreže BBM, pišu crnogorske Vijesti.

Srpska kompanija je nedavno povećala svoj udio u BBM-u na 64 posto, za što je kompanija izdvojila gotovo 2,5 milijuna eura. Manjinski vlasnik je ostala tvrtka Comersa kojoj je preostalo 35,7 posto BBM-a. Za ostvarenje njihovog plana da postanu vodeći na tom tržištu, trebat će im mnogo truda i investicija kako bi utjecali na status trenutnog vodećeg igrača, Crnogorskog Telekoma.Ulaskom na crnogorsko tržište, SBB bi mogla utjecati na odnos snaga među postojećim operatorima koji zajedno pružaju usluge za više od 155.000 domaćinstava u Crnoj Gori. Prema statistici Agencije za elektronske komunikacije, najveći kablovski TV operater je Crnogorski Telekom, koji sa svojim Extra TV-om pokriva 41 posto tržišta, a slijede ga BBM i Total TV, koji zajedno imaju 32 posto tržišta.

SBB, koji kontrolira američka kompanija Kohlberg Kravis Roberts & Co, na srpskom tržištu vodi bitku s Telekomom Srbija. Iako SBB pokriva polovinu tržišta, prošlu je godinu završio s milijunskim gubicima. Osim bitke za povećanje tržišnog udjela, SBB i Telekom Srbija su glavni konkurenti i za TV sadržaj. Čak su podijelili i najgledanije sportske kanale  pa tako Sportklub ekskluzivno ima SBB dok je Arena sport rezervirana za korisnike Telekoma Srbija. Također borba se vodi i za ekskluzivnost zabavnih sadržaja I na crnogorskom tržištu suočeni su s velikom kompanijom kao glavnim konkurentom. Naime  Crnogorski Telekom je član moćne Deutsche Telekom grupe te ako imaju ozbiljnije namjere  morat će investirati u infrastrukturu i usluge BBM-a, kako bi se približili Telekomu. "BBM mreža, s aspekta tehničke opremljenosti, inovativnosti i praćenja trenda u telekomunikacijskim i informacijskim tehnologijama, nije kvalitetna da bi bilo kom igraču osigurala atribute za ozbiljniju tržišnu utakmicu", kaže Predrag Boljević, savjetnik za telekomunikacije u Centru za zaštitu potrošača.

Prema broju korisnika i prihodima kompanija vidljivo je da je Crnogorsko telekomunikacijsko i informacijsko tržište visokoprofitabilno."To tržište karakterizira oligopol kao najrigidniji vid monopola. Trenutno stanje je jako dobro za postojeće operatore, nema ulaganja, borbe, noviteta, kolač je raspodijeljen, svakom svoje. Korisnici se moraju prilagoditi jer trećih ponuđača nema", navodi Boljević.Ipak, i na takvom tržištu ulazi SBB se ne zadovoljava mrvicama, pa se očekuje da donese nove trendove.U trenutnoj situaciji moraju biti spremni na ozbiljnu tržišnu utakmicu s postojećim igračima u Crnoj Gori. "Za SBB je crnogorsko tržište prirodno, dok je za Telenor i T-mobile samo dio kolača na svjetskoj pozornici koji će držati samo do određene mjere. To znači da se nisu spremni previše žrtvovati za opstanak", tvrdi Boljević. 

Komentirajte prvi

New Report

Close