Sjevernoamerički međunarodni autosajam (NAIAS) u Detroitu koji je otvoren ovog tjedna, a traje do 27. siječnja, pokazuje da je američka autoindustrija napokon izašla iz krize. U tome se slažu svi analitirači automobilskog tržišta, a svoj optimizam temelje na velikom broju premijernih predstavljanja novih modela te koncepata tvrtki iz čitavog svijeta. U 13 dana trajanja sajma biti će ćak 59 premijera, a što je za 17 njih više nego u godini prije.
Redizajnirana Corvette
Iako je si većina od oko 800 tisuća očekivanih posjetitelja neće moći priuštiti, među najposjećenijih štandova ovogodišnjeg NAIAS-a će zasigurno biti Chevrloetov, na kojem se predstavlja sedma verzija američke sprortske ikone i već destljećima najprodavanijeg sportskog automobila u SAD-u – Corvette. Lakša, brža i snažnija, a vjerojatno i skuplja u najkraćim crtama bi se mogla opisati ova jurilica koju su nazvali imenom Stingray. Corvette se proizvodi već 60 godina, a ukupno je prodano 1,36 milijuna primjeraka ovih automobila. Najviše ih je na tžište bilo plasirano 1979. godine, čak 53.807 komada, dok je prošle godine produkcija iznosila skromnih 11.647 vozila. Kako piše portal presretač.com, snagu će joj osiguravati novi 6,2-litreni V8 motor kojeg karakterizira izravno ubrizgavanje, kontinuirano promjenjivo vrijeme otvaranja ventila, Active Fuel Management i omjer kompresije 11,5:1. To će omogućiti 450 KS (336 kW) i 609 Nm okretnog momenta. Snaga će se slati na stražnje kotače putem sedam-stupanjskog Tremec ručnog mjenjača, te šest-stupanjskog automatskog mjenjača. Zahvaljujući smanjenju težine i povećanju performansi, Corvette bi trebao biti u mogućnosti da ubrza do 100 km/h za manje od četiri sekunde. Ono što je još više zanimljivo jest činjenica kako deklarirana potrošnja Corvette iznosi samo 9,1 litara na 100 km/h. To znači da je novi Stingray (2014) najučinkovitija Corvette ikada napravljena. Osim nevjerojatno agresivnog dizajna, Corvette Stingray je napravljen od raznih laganih materijala. Njegova hauba i izmjenjiva krovna ploča izrađeni su od karbonskih vlakana. Tu su i kompozitni branici, vrata, stražnji bočni elementi karoserije i zaštita poda automobila. Chevrolet je izgradio novu Corvettu na novom aluminijskom okviru koji daje automobilu 50/50 raspodjele težine. U unutrašnjosti se mogu naći razni elementi od karbonskih vlakana, aluminija i ručno presvučeni kožni dijelovi. Sjedala su ponuđena u različitim verzijama i izgrađena na laganom magnezijskom okviru.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu