Retro ambalažom svojih proizvoda žele privući stare, ali i nove kupce. Tvrtke poput Procter&Gamblea, Pepsija ili Coca-Cole plasirale su stari dizajn ambalaže svojih proizvoda, ali i manje, novije kompanije su počele koristiti fontove, boje i retro dizajn koji podsjeća na pakiranja nekad. Tako su se od poruka na etiketama o tome kako je neki proizvod bolji!, noviji!, ukusniji!… proizvođači okrenuli pakiranjima koja kod potrošača izazivaju emocije. Naime, s obzirom na razvoj tehnologije, etikete su vremenom postale pretrpane porukama proizvođača koji proizvod pokušali učiniti uočljivijim na policama, no sada je došlo do prezasićenja takvim porukama pa se moraju izdvojiti nečim drugim. ‘Retro pokret’ je dijelom pokrenuti iz razloga što proizvođači robe široke potrošnje osjećaju veliki pritisak od proizvođača jeftinijih robnih marki. “Brendovi poručuju: ‘Čekajte malo, pa mi smo izmislili taj proizvod!’, te na to žele podsjetiti i potrošače”, izjavio je za Wall Street Journal Steve McGowan, kreativni direktor tvrtke koja je radila na retro dizajnu deterdženta Tide.
Kraš se retro-re-dizajnirao
Iako val retro ambalaže nije pogodio i hrvatske proizvođače, lagani utjecaj osjeća se i kod nas. Kako kaže Iva Babaja, grafička dizajnerica i kreativna direktorica agencije Euro RSCG Zagreb, logično je da se retro ambalažom ljude želi vratiti u djetinjstvo i kod njih potaknuti nostalgiju za dobrim, starim vremenima, no kod nas se do sada bježalo od toga u velikom luku. “Mi još uvijek imamo kompleks da je to stari, socijalistički dizajn i da sve što je staro nikako ne valja, za razliku od zapada gdje se to vrednuje”, ističe Babaja dodajući kako su se dizajneri ambalaža kod nas vodili mišlju da dizajn mora biti inovativan i moderan pa su izgubljeni fenomenalni stari dizajni. Sada se opet pojavio taj trend otkrivanja čari starog dizajna, a neke domaće tvrtke poput Kraša već su redizajnirale stara pakiranja. “Neke ambalaže su redizajnirane, modernizirane ali se vežu na stari dizajn, a neke se ni kroz vrijeme nisu puno promijenile”, dodaje Babaja. Neke kompanije nikada ne mijenjaju svoje etikete i to smatraju svojevrsnom medaljom časti, jer takav brend je sinonim dugogodišnje kvalitete.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu