Najskuplje su sekunde američkog nogometa

Autor: Majda Žujo , 24. listopad 2012. u 22:00
Svi programi se izmjenjuju na popisu najskupljih prema reklamnom prostoru, no američki nogomet čvrsto se drži na prvom mjestu

Nogometu se po cijeni televizijske sekunde ne može približiti nijedna druga emisija jer fanovi žele utakmice gledati uživo, a to je prilika koja se ne propušta.

Američki zabavni show "American Idol" posljednjih je pet godina slovio kao najskuplji show za oglašivače, što je pokazalo i istraživanje Advertising agea. No, cijena 30 sekundnog spota u tom Foxovom pjevačkom šou srozala se munjevitom brzinom, a primat na tržištu preuzela je NBC-jeva sportska emisija "Sunday Night Football". Prošle godine te dvije emisije bile su podjednake u cijeni reklame, no prosječna reklama u trajanju od 30-ak sekundi u sezoni 2012.- 2013. napumpat će budžet emisije Sunday Night Football s 545.142 dolara, za razliku od 512.367 iz prošle sezone.

Pada cijena spotova

U međuvremenu, prosječna cijena 30 sekundi spota u emisiji American Idol koja ide srijedom pala je s lanjskih 502.900 na "tek" 340.825 dolara. Značajno smanjenje doživjela je i cijena reklame u emisiji četvrtkom kad se objavljuju rezultati natjecanja: toga dana za 30 sekundi reklame valja platiti 296.002 dolara, dok je prošle godine za to valjalo izdvojiti 468.100 dolara. Cijene oglašivanja "Američkim idolu" značajno rastu kako se emisije približavaju finalu, a stručnjaci upućeni u podatke tvrde da cijena, u određenom dijelu emisije, doseže 550.00 dolara tijekom sezone te milijun dolara u finalu.No, i kad se sve brojke zbroje, show ostaje na drugom mjestu, iza nogometa, a razlika postaje sve veća kako gledanost Idola pada, a mediji se više počinju baviti sucima nego natjecateljima. Nogomet, pak, ima tu sreću što ga gledatelji vole gledati u realnom vremenu jer snimke utakmica kad se već zna rezultat zanimaju mali broj ljudi, a to je velika prednost na bilo kojim drugim tipom emisije.Na turbulentnom američkom televizijskom tržištu ima još iznenađenja. Foxova seija "New Girl" na četvrtom je mjestu po cijeni reklama, a ispred nje je popularna "Modern Family". Ono što je zanimljivo jest da se na popisu emisija s najskupljim reklamama u prvih deset mjesta našlo sedam komedija što zorno pokazuje da gledatelji u ciljnoj skupini od 18 do 49 godina žele smijeh.  A nalaze ga i uz Barta and Stewiea, veterane Foxove serije Simpsoni i "Family Guy" koji zauzimaju šesto i sedmo mjesto. Prosječan trošak 30 sekundi reklame u Simpsonima skočio je na 286.131 dolar sa 254.260 dolara lani. Prosječna reklama u seriji "Family Guy", prema procjenama Ad Agea, popela se pak na 276.690 dolara sa 264.912 dolara.

Komedije u Top 10

Među top 10 najskupljih emisija po prvi puta našle su se i dvije CBS-ove uspješnice. "The Big bang Theory", koja još uvijek kotira dobro bez obzira na promjenu termina emitiranja i "2 Broke Girls". Cijena reklame za vrijeme "Teorije velikog praska" popela se na 275.573 dolara, što je priličan skok sa 198.348 dolara lani, dok je serija "2 Broke Girls" potukla seriju "Two and a Half Men" s prosječnom cijenom reklame od 269.235 dolara za 30 sekundni spot i našla se na devetom mjestu.Ipak, "Dva i pol muškarca" se i bez Charlia Sheena uspio ugurati u top 10 najskupljih. U komediji u kojoj sada glumi Ashton Kutcher prosječna cijena reklame lagano je pala, a sada iznosi 247.261 dolar za razliku od 252.418 dolara prošle sezone.

Hrvatske prilike

Cijene pale, oglašivači došli

Za razliku od američkih reklama koje se plaćaju u stotinama tisuća dolara za tridesetak sekundi, u Hrvatskoj ni u prime timeu nisu ni blizu takvih brojki. Jasno, ni gledanost nije približna. Na HRT-u cijena reklame ne ovisi o emisiji već o vremenu emitiranja, a računa se prema ciljnoj gledanosti, odnosno TRP-u (Target Rating Points). Tako će oglašivač u prime timeu za 30 sekundi spota i deset posto gledanosti platiti 17.900 kuna. No, takve cijene, doznajemo, poprilično su "nabrijane", jer HRT oglašivačima daje ogrome popuste i snižava cijene. I dok na Novoj TV ne žele uopće komentirati cijene reklama, na RTL-u kažu kako je trenutno jedan od najplaćenijih termina onaj za vrijeme serije Sulejman Veličanstveni u kojem za tridesetak sekundi oglašivač treba platiti dvadesetak tisuća kuna. Unatoč tome, odaziv oglašivača je, kažu na RTL-u, fantastičan, a i sponzorstva serije zaključena su do kraja godine. Ipak, to je daleko od cijene koju je RTL nekada dobivao za reality show Big Brother u kojem je sekunda spota koštala i tri tisuće kuna. Je li to bila i najveća cijena oglašavanja na RTL-u, s te televizije nisu potvrdili.

Komentirajte prvi

New Report

Close