Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Kreditne kartice za osobe kojima ne trebaju kreditne kartice

Autor: Poslovni.hr
02. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —

Napravljena od titana, crna kartica izdaje se samo onima koje banka, ili kompanija poput Amexa, odabere između svoje klijentele

Živjeti danas bez barem jedne kreditne kartice jednostavno je nemoguće. Nama smrtnicima one spašavaju egzistenciju prije kraja mjeseca, drugima su one samo jedan od načina da pokažu svijetu koliko su zapravo bogati. U opticaju od 1999. godine American Express Centurion card ili crna kartica pravi je statusni simbol. Prošlogodišnje istraživanje Instituta Luxury pokazalo je da u svijetu ima više od 17.000 vlasnika crne kartice. Napravljena od titana, crna kartica izdaje se samo onima koje banka ili kompanije poput American Expressa odabere između svoje klijentele, a to su svi koji na računu imaju najmanje pet milijuna dolara i godišnji prihod od 200.000 dolara. Korisnik crne kartice godišnje mora potrošiti najmanje 250.000 dolara, tu je i upisnina koja iznosi 5000 dolara i godišnja članarina od 2500 dolara. Godišnje kamate se ne obračunavaju jer banka od vlasnika očekuje da učinjene troškove plati svaki mjesec. Iako se do službenog popisa vlasnika ne može doći, izvori bliski kompaniji kažu da više od polovice vlasnika crne kartice dolazi s Bliskog istoka, manje od deset posto je iz SAD-a, pet posto iz Kanada, a ostali vlasnici su iz Europe. I dok se pitamo što je tu tako dobro kada vlasnik cijele godine plaća enormno velike iznose za jednu takvu “besplatnu” karticu, izdavatelj crne kartice, American Express, i više je nego široke ruke. Korisniku su na raspolaganju individualizirani servisi koji mu osiguravaju rezervacije diljem svijeta, od koncerata, opera preko sportskih natjecanja i slično do planiranja korisnikovih rekreativnih i poslovnih obveza. Najam zrakoplova, automobila, jahti pa i helikoptera briga je kompanije, kao i planiranje šopinga u ekskluzivnim modnim kućama poput Tiffanyja. Korisnici American Express Centurion kartice mogu očekivati i “poziv života”. “Once-in-a-liftime” je događaj koji svojim klijentima crne kartice osigurava American Express. Partija golfa s Tiger Woodsom dan prije US Opena ili vožnja u bestežinskom stanju s Buzzom Aldrinom, samo su neki primjeri. Korisnikove specijalne narudžbe nisu nikakav problem. Tako je između ostalih jedan član naručio za svoga petogodišnjeg sina malu kopiju svog Bentleya. Najveći suparnik Centurionu je Stratus Rewards Visa, poznata i kao bijela kartica, koja se dobiva pozivnicom ili izravnom preporukom člana. Nakon što se uplati godišnja članarina u iznosu od 1500 dolara, vlasnik bijele kartice dobiva popust na privatan avion, osiguranje od nezgode u iznosu višem od milijun dolara, popust za kupnju luksuzne robe i dar od kompanije nalik darovima koji dobivaju slavne osobe. U siječnju 2007. godine Bank of America predstavila je Accolades card koja pruža slične usluge svojim klijentima poput crne kartice. Kreditni limit je 500.000 dolara, a godišnja članarina iznosi 295 dolara.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Accolades kartica između ostaloga omogućava svojim vlasnicima druženje s Michaelom Jordanom na privatnom golferskom terenu. Citigroup lansirao je svoju Chairman American Express karticu za klijente Citi Private banke koja nudi pogodnosti poput 24-satne medicinske pomoći, počasnih ulaznica, aranžmana privatnim avionima, kao i osobnog pomoćnika. Merrill Lynch’s+ card nema godišnje članarine. Korisnici kartice dobivaju avionske karte te osiguranje od nezgode u iznosu većem od milijun dolara. Korisnici koji prekorače godišnju potrošnju na kartici u iznosu od 50.000 dolara dobivaju besplatne letove na jednom od njihovih aviona i asistenta koji će brinuti o klijentovim obvezama. Coutts & Co.’s World card, kartica iz Velike Britanije, bila je prva kartica debitna kartica za počasne klijente banke, čak i prije rođenja crne kartice. Coutts & Co.’s World card namijenjena je samo Couttsovim klijentima od kojih je najpoznatija kraljica Elizabeta. Ako se na kartici potroši više od 100.000 dolara godišnje, za karticu se ne naplaćuje članarina, a nagradni bodovi mogu se prenijeti na neku od dobrotvornih organizacija. MasterCard VIP klijenti iz Dubaija rabe bezlimitnu crnu karticu obrubljenu zlatom pod imenom Dubai First’s Royale MasterCard, koja im osigurava ulazak u elitne klubove, čartere, VIP restorane te razne osobne usluge na više od 13 međunarodnih lokacija. Dnevno se proizvodi samo devet takvih kartica, a proizvodnja obuhvaća 36 radnji, od oblikovanja metala do postavljanja dijamanata na karticu. Ugledna aukcijska kuća Sotheby izdala je Sotheby’s MasterCard. Događaji poput besplatnog posjeta muzejima za člana kartice i njegova tri gosta, pretplata na Sothebyev ekskluzivni magazin Preview koji obuhvaća najbolje od sezonskih Sothebyevih aukcija, pa sve do pozivnica na privatne Sothebyeve događaje, samo su neke od pogodnosti korisnika Sotheby’s MasterCarda. Od GK Power Card, više od pet milijuna vrijedne Holiday Dream card, Hello Kitty zlatne poslovne kartice, Mitsubishi Materials Fine zlatne kartice i drugih ekskluzivnih kartica, oni koji imaju sve, bez njih kao da nemaju ništa. Počasne kartice i dalje su najželjeniji i najcjenjeniji dar. Samo u Americi od prodaje svih poklon-kartica samo za vrijeme božićnih blagdana utrženo je 26,3 milijarde dolara. Za neke još luksuz, za neke luksuz bez kojeg se ne može, zlatne, dijamantne, crne i bijele, cilj su kojemu teže čak i kraljevi.
(Vesna Sesvečan)

Živjeti danas bez barem jedne kreditne kartice jednostavno je nemoguće. Nama smrtnicima one spašavaju egzistenciju prije kraja mjeseca, drugima su one samo jedan od načina da pokažu svijetu koliko su zapravo bogati. U opticaju od 1999. godine American Express Centurion card ili crna kartica pravi je statusni simbol. Prošlogodišnje istraživanje Instituta Luxury pokazalo je da u svijetu ima više od 17.000 vlasnika crne kartice. Napravljena od titana, crna kartica izdaje se samo onima koje banka ili kompanije poput American Expressa odabere između svoje klijentele, a to su svi koji na računu imaju najmanje pet milijuna dolara i godišnji prihod od 200.000 dolara. Korisnik crne kartice godišnje mora potrošiti najmanje 250.000 dolara, tu je i upisnina koja iznosi 5000 dolara i godišnja članarina od 2500 dolara. Godišnje kamate se ne obračunavaju jer banka od vlasnika očekuje da učinjene troškove plati svaki mjesec. Iako se do službenog popisa vlasnika ne može doći, izvori bliski kompaniji kažu da više od polovice vlasnika crne kartice dolazi s Bliskog istoka, manje od deset posto je iz SAD-a, pet posto iz Kanada, a ostali vlasnici su iz Europe. I dok se pitamo što je tu tako dobro kada vlasnik cijele godine plaća enormno velike iznose za jednu takvu “besplatnu” karticu, izdavatelj crne kartice, American Express, i više je nego široke ruke. Korisniku su na raspolaganju individualizirani servisi koji mu osiguravaju rezervacije diljem svijeta, od koncerata, opera preko sportskih natjecanja i slično do planiranja korisnikovih rekreativnih i poslovnih obveza. Najam zrakoplova, automobila, jahti pa i helikoptera briga je kompanije, kao i planiranje šopinga u ekskluzivnim modnim kućama poput Tiffanyja. Korisnici American Express Centurion kartice mogu očekivati i “poziv života”. “Once-in-a-liftime” je događaj koji svojim klijentima crne kartice osigurava American Express. Partija golfa s Tiger Woodsom dan prije US Opena ili vožnja u bestežinskom stanju s Buzzom Aldrinom, samo su neki primjeri. Korisnikove specijalne narudžbe nisu nikakav problem. Tako je između ostalih jedan član naručio za svoga petogodišnjeg sina malu kopiju svog Bentleya. Najveći suparnik Centurionu je Stratus Rewards Visa, poznata i kao bijela kartica, koja se dobiva pozivnicom ili izravnom preporukom člana. Nakon što se uplati godišnja članarina u iznosu od 1500 dolara, vlasnik bijele kartice dobiva popust na privatan avion, osiguranje od nezgode u iznosu višem od milijun dolara, popust za kupnju luksuzne robe i dar od kompanije nalik darovima koji dobivaju slavne osobe. U siječnju 2007. godine Bank of America predstavila je Accolades card koja pruža slične usluge svojim klijentima poput crne kartice. Kreditni limit je 500.000 dolara, a godišnja članarina iznosi 295 dolara.

Accolades kartica između ostaloga omogućava svojim vlasnicima druženje s Michaelom Jordanom na privatnom golferskom terenu. Citigroup lansirao je svoju Chairman American Express karticu za klijente Citi Private banke koja nudi pogodnosti poput 24-satne medicinske pomoći, počasnih ulaznica, aranžmana privatnim avionima, kao i osobnog pomoćnika. Merrill Lynch’s+ card nema godišnje članarine. Korisnici kartice dobivaju avionske karte te osiguranje od nezgode u iznosu većem od milijun dolara. Korisnici koji prekorače godišnju potrošnju na kartici u iznosu od 50.000 dolara dobivaju besplatne letove na jednom od njihovih aviona i asistenta koji će brinuti o klijentovim obvezama. Coutts & Co.’s World card, kartica iz Velike Britanije, bila je prva kartica debitna kartica za počasne klijente banke, čak i prije rođenja crne kartice. Coutts & Co.’s World card namijenjena je samo Couttsovim klijentima od kojih je najpoznatija kraljica Elizabeta. Ako se na kartici potroši više od 100.000 dolara godišnje, za karticu se ne naplaćuje članarina, a nagradni bodovi mogu se prenijeti na neku od dobrotvornih organizacija. MasterCard VIP klijenti iz Dubaija rabe bezlimitnu crnu karticu obrubljenu zlatom pod imenom Dubai First’s Royale MasterCard, koja im osigurava ulazak u elitne klubove, čartere, VIP restorane te razne osobne usluge na više od 13 međunarodnih lokacija. Dnevno se proizvodi samo devet takvih kartica, a proizvodnja obuhvaća 36 radnji, od oblikovanja metala do postavljanja dijamanata na karticu. Ugledna aukcijska kuća Sotheby izdala je Sotheby’s MasterCard. Događaji poput besplatnog posjeta muzejima za člana kartice i njegova tri gosta, pretplata na Sothebyev ekskluzivni magazin Preview koji obuhvaća najbolje od sezonskih Sothebyevih aukcija, pa sve do pozivnica na privatne Sothebyeve događaje, samo su neke od pogodnosti korisnika Sotheby’s MasterCarda. Od GK Power Card, više od pet milijuna vrijedne Holiday Dream card, Hello Kitty zlatne poslovne kartice, Mitsubishi Materials Fine zlatne kartice i drugih ekskluzivnih kartica, oni koji imaju sve, bez njih kao da nemaju ništa. Počasne kartice i dalje su najželjeniji i najcjenjeniji dar. Samo u Americi od prodaje svih poklon-kartica samo za vrijeme božićnih blagdana utrženo je 26,3 milijarde dolara. Za neke još luksuz, za neke luksuz bez kojeg se ne može, zlatne, dijamantne, crne i bijele, cilj su kojemu teže čak i kraljevi.
(Vesna Sesvečan)

Autor: Poslovni.hr
02. svibanj 2008. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close