Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Generacija X, milenijalci ili generacija Z: Kako se prodaja razlikuje ovisno o generaciji i koje su formule uspjeha

Autor: Ante Mihaljević
05. svibanj 2024. u 09:51
Podijeli članak —
Ante Mihaljević je business comunication coach /PD

Svaka skupina ima svoje vrijednosti, stilove i ponašanja koje treba uzeti u obzir

Na današnjem raznolikom tržištu teško se istaknuti. Ponude nikad nije bilo kao sada što znači da kupci nikad nisu imali više izbora. Kod velikog izbora dolaze i veliki problemi, pa svakako pomaže razumijevanje jedinstvenih karakteristika i preferencija različitih generacija, odnosno ključno je za učinkovitu prodaju i marketinške strategije.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Od “tihe generacije” do “generacije Alpha”, svaka grupa ima različite vrijednosti, komunikacijske stilove i ponašanja pri kupnji koje tvrtke (a i samozaposleni profesionalci) moraju uzeti u obzir kada nude svoje proizvode ili usluge.

Na današnjem raznolikom tržištu teško se istaknuti. Ponude nikad nije bilo kao sada što znači da kupci nikad nisu imali više izbora. Kod velikog izbora dolaze i veliki problemi, pa svakako pomaže razumijevanje jedinstvenih karakteristika i preferencija različitih generacija, odnosno ključno je za učinkovitu prodaju i marketinške strategije.

Od “tihe generacije” do “generacije Alpha”, svaka grupa ima različite vrijednosti, komunikacijske stilove i ponašanja pri kupnji koje tvrtke (a i samozaposleni profesionalci) moraju uzeti u obzir kada nude svoje proizvode ili usluge.

Tiha generacija (1925.-1945.):
Tiha generacija doživjela je značajne povijesne događaje, poput Drugog svjetskog rata. Unatoč njihovoj dobi, nemojte pretpostavljati da su otporni na promjene ili tehnologiju. Mnoge starije osobe su upućene u tehnologiju (barem u osnovama) i otvorene su za nove ideje. Kada komunicirate s ovom generacijom, izbjegavajte korištenje previše neformalnog, opuštenog jezika ili slenga koji bi mogao djelovati kao nepoštovanje. Naglasite pouzdanost, kvalitetu i tradicionalne vrijednosti u svojim proizvodima ili uslugama i koristite osobne interakcije poput telefonskih poziva ili sastanaka licem u lice kako biste izgradili povjerenje i odnos.

Baby Boomer generacija (1946.-1964.):
Baby boomeri cijene iskustvo i mogu ih odbiti prodajne taktike koje izgledaju ulizivački ili snishodljivo. Izbjegavajte podcjenjivanje njihovog znanja ili stručnosti i nemojte stvarati pretpostavke na temelju stereotipa o njihovim preferencijama ili interesima. Umjesto toga, angažirajte ih personaliziranim i autentičnim interakcijama koje pokazuju poštovanje njihove individualnosti. Pružite detaljne informacije i demonstracije kako biste ulili povjerenje u svoje proizvode i upotrijebite izjave i preporuke od usta do usta kako biste ojačali kredibilitet i povjerenje.

Formula osvajanja generacije Z

Izbjegavajte biti previše ‘prodajni’ ili promotivni u porukama, usredotočite se na pružanje vrijednosti.

Generacija X (1965-1979):
Kao prva generacija koja je odrastala uz tehnologiju, generacija X-a je tehnički pismena i preferira kombinaciju online i offline komunikacije. Oni cijene autentičnost i transparentnost, stoga izbjegavajte korištenje prodajnih taktika koje koriste stvaranje pritiska ili agresivno slanje poruka. Umjesto toga, usredotočite se na izgradnju povjerenja kroz iskrene interakcije koje rezoniraju s njihovim vrijednostima i životnim stilom. Uključite tehnologiju u svoje interakcije, ali također pružite opcije za offline komunikaciju i privucite njihovu potrebu za autentičnom i individualnom komunikacijom tako što ćete personalizirati svoj pristup.

Milenijalci (1980.-1994.):
Milenijalci, koji često ostavljaju dojam kao da su rođeni s daljinskim upravljačem u ruci, cijene personalizirane i autentične poruke, online i offline. Izbjegavajte korištenje zastarjelih prodajnih taktika ili lažnih marketinških strategija jer ih to može odbiti od vašeg brenda. Umjesto toga, usredotočite se na izgradnju istinskih veza i pružanje vrijednosti kroz transparentne pristupe usmjerene na klijenta. Povežite se s njima putem društvenih medija i digitalnih kanala, ali osigurajte autentičnost svojih poruka i ponudite personalizirana iskustva i fleksibilne opcije kako biste zadovoljili njihove individualne preferencije.

Generacija Z (1995.-2012.):
Generacija Z vrlo je vizualna i dobro reagira na privlačan, multimedijski sadržaj. Izbjegavajte biti previše “prodajni” ili promotivni u svojim porukama, već se umjesto toga usredotočite na pružanje vrijednosti i izgradnju istinske povezanosti i iskrenih odnosa. Korištenjem vizualnog sadržaja i pripovijedanja možete privući njihovu pozornost i izgraditi trajne odnose koji potiču prodaju i lojalnost. Komunicirajte vrijednosti svoje marke/brenda i predanost raznim društvenim ciljevima ili inicijativama, budući da su oni društveno svjesni potrošači, i pružite im priliku za trenutačno zadovoljavanje njihovih jer im je raspon koncentracije dosta kratak i naviknuti su brzom pristupu podataka. Nisu oni morali čekati da mama završi telefonski razgovor da se spoje na Internet preko modema ni skidati pjesme satima.

6

generacija čini ukupnu sliku tržišta svima koji se bave prodajom

Generacija Alpha (2013.-2025.):
Čak i u mladoj dobi, generacija Alpha dobro se nosi s tehnologijom (pa štogod mi mislili o tome) i očekuje besprijekorno digitalno iskustvo. Izbjegavajte pretjerano složenu komunikaciju ili komunikaciju punu žargona i neka vaše poruke budu jednostavne, jasne i lako razumljive. Usredotočite se na vizualni i interaktivni sadržaj kako biste privukli njihovu pozornost u sve digitalnijem svijetu i stvorili privlačna i obrazovna iskustva koja su u skladu s njihovom znatiželjom i željom za istraživanjem.

Na kraju balade, ako prepoznaju raznolikosti preferencija, navika i ponašanja među različitim generacijama, tvrtke mogu prilagoditi svoje prodajne i marketinške strategije kako bi učinkovito angažirale kupce svih dobi. Nauče li izbjegavati uobičajene zamke i usvajati pristupe usmjerene na kupca, tvrtke mogu poboljšati svoju prodajnu učinkovitost i izgraditi jače odnose s kupcima svih generacija.

Autor: Ante Mihaljević
05. svibanj 2024. u 09:51
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close