Objasnili zašto vam ‘pištolj’ na benzinskoj često ‘izbacuje’ prilikom točenja goriva

Autor: Poslovni.hr , 06. ožujak 2020. u 12:36
Foto: Getty Images

Na vrhu svakoga „pištolja“ postoji otvor pomoću kojega se odvodi zrak iz rezervoara te se tako lakše ulijeva gorivo u isti.

Vlasnici starijih automobila, prilikom točenja goriva na benzinskoj pumpi, često se zapitaju zašto „pištolj“ redovito klikne i prestaje ulijevati gorivo, iako rezervoar nije napunjen do vrha. Mnogi se zabrinu da nešto ne rade dobro ili da je na automobilu nastao neki kvar, ali u većini slučajeva to zapravo nije do njih, piše Autoklub.

Benzinske crpke dizajnirane su da se automatski zaustave kad senzor učita da je došlo do promjene tlaka od benzinskih para. Naime, na vrhu svakoga „pištolja“ postoji otvor pomoću kojega se odvodi zrak iz rezervoara te se tako lakše ulijeva gorivo u isti.

U tome otvoru nalazi se senzor koji učitava promjene tlaka u spremniku te kad se prekine dovod zraka, jednostavno „pištolj“ klikne i prestaje daljnje ulijevanje goriva.
Moderni automobili opremljeni su sustavom za isparavanje goriva i imaju malo drugačije otvore spremnika pa se u njih lakše ulijeva gorivo. No automobili starijih godišta ili nemaju takav sustav ili je on jednostavno već zaštopan pa se stvaraju lagani problemi.

Gorivo se, prilikom točenja, može slijevati niz stijenku crijeva, koje vodi do rezervoara, pa se na trenutak začepljuje senzor tlaka na pištolju. On automatski klika i prestaje točiti gorivo iako ne bi trebao.

Naime, vrlo često nije problem u samom otvoru spremnika na automobilu nego upravo u „pištolju“ benzinske crpke. Bio to stariji ili noviji automobil, „pištolj“ bi svakako trebao ravnomjerno utakati gorivo i izbacivati zrak.

No nerijetko benzinske postaje štede na „pištoljima“, koji imaju svoj rok trajanja, pa se zbog prekomjernih utakanja goriva oni jednostavno oštećuju!

Tada počinju lošije točiti gorivo i sliniti na vrhu pa se češće začepi otvor senzora tlaka. Taj problem može se i vrlo lako riješiti. Naime, ako „pištolj“ izbacuje prilikom točenja, potrebno ga je malo usmjeriti prema gore kako bi otvor za odvod zraka zapravo mogao doći „do zraka“.

Preporučuje se i smanjiti pritisak te polakše utakati gorivo kako bi se ono ravnomjernije rasporedilo i spriječilo „slinjenje“ na vrhu.

Nažalost ako ništa od toga ne pomaže, vjerojatno je riječ o starijim „pištoljima“ pa je najbolje probati sve to primijeniti na nekoj drugoj benzinskoj postaji.

Komentirajte prvi

New Report

Close