Doživljaj prostora ureda ili trgovina sada se drastično mijenja

Autor: Marta Duić , 12. studeni 2020. u 21:59

Damjan Geber, direktor agencije Brigada, jedine u RH s nagradom za dizajn interijera na Bigsee Interior Designu.

Zagrebačka agencija Brigada nedavno je osvojila prvu Grand Prix za Hrvatsku u kategoriji Dizajna interijera. Radi se o BigSEE Interior Design Award za dizajn izložbe Jedna hrvatska priča, o 20 godina kreativne suradnje kompanije Adris i agencije Bruketa&Žinić&Grey. Inače, Brigada ove godine obilježava deset godina poslovanja, a postav nagrađene izložbe oblikovali su promatrajući suradnju kao zajednički put dviju kompanija, putovanje kroz kreativnu priču u koju poziva i posjetitelje.

“Brigada je nastala kao odgovor na tadašnje potrebe tržišta. U to vrijeme radio sam kao vanjski suradnik agencije Bruketa&Žinić na projektima vezanim uz osmišljavanje koncepata uređenja prodajnih prostora i prostornog doživljaja. Ubrzo smo prepoznali novu tržišnu nišu, jer nije bilo agencija koje cjelovito pokrivaju ovaj segment te smo odlučili ujediniti znanja, iskustva i reference i osnovati Brigadu. Prvi projekti za klijente vrlo brzo su se izdvojili na tržištu kao drugačiji, inovativni i kreativni, a ono što je najvažnije jest da ih je prepoznala i nagradila struka. Tako smo nakon samo nekoliko mjeseci rada osvojili i prvu nagrade za projekt Sobe koja svijetli u mraku za Adris, i to Golden Drum i nagradu Ideja X. Već tad se pokazalo da mi, osim što kreiramo koncept prostora, tvaramo i doživljaj te komuniciramo njegov sadržaj. Tako smo počeli pomicati granice i mijenjati shvaćanje dizajna prostora, posebno kad govorimo o prodajnim prostorima”, objašnjava Damjan Geber, osnivač i direktor agencije Brigada.

Tajne i zamke kompleksnog zanimanja

Krenuli su od dvoje ljudi, Srđana Alač kao dizajner namještaja i Geber, arhitekt, bili su prvi mikro tim kojim su razvijali full-service projekte interijera. Tako se zadržalo i do danas, uz znatno veći broj timova, ali i pojačanja u segmentima analitike i poslovnog planiranja.

˝Od početaka karijere sam uvidio potencijal osnivanja multidisciplinarne agencije koja razvija inovativne procedure, analitičke i kreativne metode čime ne ovisimo isključivo o vanjskim suradnicima tijekom razvoja najbitnijih segmenata novih koncepata i dizajna prostora. S tako jakim vlastitim timom održavamo kvalitetu i konstantu te možemo stalno raditi na usavršavanju kvalitete i proširivanju usluga, uz usku suradnju sa stručnim partnerima u usko specijaliziranim segmentima razvoja”, ističe Geber. Kao i na sve grane gospodarstva, pandemija se negativno odrazila i na poslovanje Brigade. Tijekom proljetnog lockdowna bili su prisiljeni već ugovorene i započete projekte staviti na čekanje.

“Sreća je bila činjenica da je Brigada bila stabilna i profitabilna tvrtka i da smo imali dovoljnu financijsku snagu izdržati taj period bez potrebe za otpuštanjem i smanjenjem plaća. Ponosni smo što smo zadržali povjerenje klijenata, koji su, čim su okolnosti dozvolile, nastavili s planiranim projektima pa se i naš posao vratio ubrzo u normalu. S obzirom na pad poslova od gotovo 80% u tom periodu, odlučili smo višak vremena i resursa usmjeriti na rast i inovaciju te realizirali bitne interne projekte. Izradili smo detaljnu knjigu vlastitih praktičnih iskustava i znanja te okupili sve bitne segmente procedura, pravila za projektiranje trgovina ili ureda, saznanja koja smo stekli tijekom rada, neke greške na kojima smo učili te restrukturirali svaki aspekt operativnog poslovanja kako bismo olakšali i ubrzali procese realizacije. Jednog dana vjerujem da će taj manual postati i knjiga koju bih volio objaviti te pomoći novim kolegama da na jednom mjestu mogu saznati sve tajne i zamke ovog kompleksnog zanimanja”, pohvalio se Geber.

10 godina

djeluje agencija brigada kojoj je geber i osnivač

Kao i većina tvrtki, koje po prirodi posla mogu raditi od kuće, i Brigada je u periodu lockdowna funkcionirala na taj način. Kako kaže Geber, uz preslagivanje planova i financija, fokusirali su se na promišljanje novih ideja, predviđanja što će u poslu donijeti budućnost i kako to vrijeme dočekati spremni. Veliki pad prihoda tijekom tri mjeseca karantene uspjeli su potom nadoknaditi te će godinu izgleda uspjeti završiti u skladu s planiranim prihodima.

“Iako ne volim govoriti o trendovima u dizajnu, jer ih je teško jasno definirati zbog stalne promjene pod utjecajem Instagrama i Pinteresta, činjenica je da će se pandemija odraziti na promišljanje prostora, prije svega uredskog i prodajnog. Mnoge tvrtke uspješno funkcioniraju i sada kada većina radi od kuće te se logično kao poslovna odluka nameće i smanjenje uredskog prostora. Upravo zato smo razvili i nove usluge kojima ćemo pokriti potrebe tržišta u novim uvjetima poslovanja, prvenstveno u aspektu osmišljavanja uredskih prostora”, najavljuje Geber. U Brigadi su proteklih mjeseci proveli istraživanje ponašanja zaposlenika tijekom i nakon karantene te stvorili smjernice za prilagodbu radnih prostora novim željama i potrebama kako bi ured današnjice prostorno i funkcionalno odgovorio na te potrebe. Napominje da osim izmjena ureda, očekuje promjene i u izgledu trgovina.

“Ono što će se morati izmijeniti u dizajnu trgovina, a što je već krenulo i prije pandemije koja je procese samo ubrzala, jest napuštanje razmišljanja o trgovini kao prostoru za kupovinu te okretanje stvaranju jedinstvenog doživljaja za kupce, ali i zaposlenike. Takvi maloprodajni koncepti praktički preuzimaju primat na tržištu, a to su prepoznale i online tvrtke koje sve više ulaze u fizičke prostore te otvaraju stotine novih prodajnih prostora”, kaže Geber.

Hibrid trgovine i restorana

S obzirom na ovu, ističe, čudnu godinu, većina projekata koje su trebali realizirati dosad se pomakla na kraj godine ili sljedeću, a jedan od koncepata koje su osmišljavali tijekom proljetne karantene i koji je nedavno otvoren u centru Zagreba je Rougemarin Doma.

“Radi se o pilot konceptu hibrida trgovine i restorana kojim smo kroz zajednički rad s Marinom Medakom pokušali dati odgovor na tmurnu budućnost koja se predviđa za klasične restorane, pogotovo one u centru potresom pogođenog Zagreba. Taj prostor bismo mogli nazvati ‘Gastro marketom’ u kojem se prodaje doživljaj kvalitetne hrane neovisno o tom priprema li se kod kuće ili gotova odnosi na posao. Trenutačno je trgovina u testnoj fazi tijekom koje prikupljamo informacije od kupaca, interakciju s prostorom, osvrte na proizvode i ostale parametre te se u stvarnom vremenu prostor i ponuda proizvoda prilagođavaju. S druge strane, također nedavno, otvoren je ‘51000 Balthzargrad’, izložba u Rijeci posvećena slavnom Profesoru Baltazaru u sklopu Rijeka2020 koja ravnopravno tretira eksponate i prostorni doživljaj. Željeli smo posjetiteljima, prvenstveno djeci, ali i roditeljima koji su odrastali uz kultni crtić pružiti bijeg od korona svakodnevice te barem na neko vrijeme ih preseliti u šareni grad pun pozitivnih emocija. S obzirom na rezultate posjećenosti čini se da smo i više nego uspjeli”, poručuje Geber.

Komentirajte prvi

New Report

Close