Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Cortina Design otvorila novi pogon i najavila širenje

Autor: Promo
24. studeni 2025. u 10:32
Podijeli članak —

Tvrtka iz Nove Gradiške modernizirala je pogon, proširila proizvodnju i uvela nove proizvode te bilježi snažan rast prihoda.

Kada bismo na temelju samo dva pojma, sunce i domaći poduzetnik, pokušali pogoditi gdje bi se mogla odvijati ova priča, većina bi nas vjerojatno pomislila na neki jadranski otok. Ako bismo dodali još i element u kojem tvrtka za poslovna savjetovanja u ekspresnom roku osigurava proizvođaču bankarski kredit dovoljan za izgradnju nove hale i kupovinu najmodernijih strojeva, mnogi bi zaključili da se radi o Njemačkoj. Možda i o Švicarskoj.

Upravo zato je posebno zadovoljstvo reći da se ova priča odvija u Novoj Gradiški, u Slavoniji. Ondje je tvrtka Cortina Design, u vlasništvu Zorana Krizmanića, nedavno sagradila svoj novi proizvodni pogon vrijedan 1,1 milijun eura. Iako je poslovni rast bio konstantan još od osnivanja obrta Roloplast 2009. godine, a posebno od 2016. kada je obrt prerastao u tvrtku, Cortina Design, Krizmanić je shvatio da je za sljedeći iskorak potrebno potražiti stručnu podršku. Tu počinje suradnja sa zagrebačkom tvrtkom 3D Poslovne financije, koja je omogućila da se projekt HBOR-ovog financiranja pripremi i provede bez zastoja.

Ključni partner

Ostalo je, kako se kaže, povijest. Ili bolje rečeno – temelj još uspješnije budućnosti.

– Financiranje investicije osigurali smo putem kreditne linije HBOR-a. U pripremi projekta angažirali smo tvrtku 3D Poslovne financije, čija je uloga bila iznimno važna. Njihova stručnost, preciznost i razumijevanje financijskih modela uvelike su nam olakšali cijeli proces – od izrade poslovnog plana do prikupljanja sve potrebne dokumentacije. U praksi, 3D Poslovne financije bili su ključni partner koji je omogućio da projekt bude kvalitetno pripremljen i uspješno realiziran – objašnjava Krizmanić.

Nakon razdoblja u kojem je proizvodnja funkcionirala u unajmljenim prostorima, Cortina Design sada ima vlastiti, moderno opremljen proizvodni pogon u Novoj Gradiški. Novi prostor omogućuje veće kapacitete i razvoj dodatnih proizvodnih linija.

Brzi rast prihoda

Investicija u novi pogon nije tek tehnički iskorak, nego važan strateški trenutak za tvrtku. Osuvremenjena oprema i dodatni kapaciteti omogućuju im brži rad, precizniju izradu i stabilniju organizaciju proizvodnje. Time postaju konkurentniji u segmentima u kojima se danas traži pouzdana, brza i tehnološki napredna isporuka, a za koje se i domaći i strani investitori sve više odlučuju. U okruženju u kojem kupci očekuju energetsku učinkovitost, automatizaciju i proizvode rađene po mjeri, ovakva ulaganja značajno jačaju tržišnu poziciju tvrtke. Uz modernizirani pogon i jasnu razvojnu strategiju, Cortini Design otvara se prostor za širenje i u domaćem i u inozemnom segmentu tržišta.

U prilog tome govore i poslovni rezultati: prihodi su od 2020. do 2024. narasli s 286 tisuća eura na 1.28 milijuna, što je prosječni godišnji rast od oko 45 posto, ritam koji jasno pokazuje da je širenje kapaciteta došlo u pravom trenutku.

Glavni proizvodi tvrtke danas su zavjese od poliesterskog platna koje se najčešće koriste u poslovnim, ali i privatnim prostorima. U ponudi su i unutrašnje i vanjske rolete, žaluzine, pergole, zimski vrtovi, nadstrešnice i komarnici – sve po mjeri i uz mogućnost potpunog automatiziranog upravljanja.

U novim pogonima i s novom opremom danas mogu proizvoditi i ‘ZIP screen’ sustave te drvene žaluzine koje posvuda ubrzano zamjenjuju plastične ‘venecijanere’. Riječ je o rješenjima koja su već standard u zapadnim zemljama, a sada su dostupna i kao domaći proizvod.

Dugačka referentna lista

Cortinini počeci bili su temeljeni na montaži i poslovanju s privatnim klijentima. No sada je to tvrtka koja osim proizvodnje i inovacija, svojim klijentima nudi i rješenja skrojena po mjeri te je sve više okrenuta B2B segmentu. Svi koji znaju i mare o izgledu svojih kuća, ureda, vrtova ili institucija u kojima rade svjesni su koliko ljepota i ugođaj korištenjem ovih proizvoda oplemenjuje svakodnevicu. Referentna lista Cortine Design stoga je ne samo dugačka već i istinski impresivna. Hoteli, državne tvrtke, škole, vrtići, bolnice, starački domovi….

  • Naši su proizvodi ugrađeni u različite javne, poslovne i privatne objekte diljem države. Dio poslova dobivamo putem javnih natječaja, a surađujemo i s nizom velikih građevinskih tvrtki. Naša velika prednost je to što u odnosu na druge tvrtke u branši možemo osigurati veće količine u kratkom roku i stoga brzo reagirati na zahtjeve klijenata – navodi Krizmanić.

Prema njegovim riječima u dosadašnjem poslovanju tvrtka je pretežito bila fokusirana na hrvatsko tržište, iako su radili na nekim projektima i u Austriji, Mađarskoj i Sloveniji. S daljnjim rastom tvrtke otvara se prostor i za širenje na inozemna tržišta, pri čemu se posebna pažnja posvećuje prodaji putem web shopa. Online platforma Cortine Design kupcima omogućuje jednostavno kreiranje i naručivanje različitih proizvoda po mjeri, što je jedna od ključnih sastavnica njihova poslovnog modela.

Krizmanić posebno ističe digitalizaciju koju su proveli uz potporu EU fondova.

– Sredstva iz programa Next Generation EU iskoristili smo za implementaciju ERP sustava kako bismo unaprijedili interne procese i dodatno ojačali performanse web platforme. Web shop smo pokrenuli u vrijeme COVID-a, kao odgovor na novu potražnju i promijenjene navike kupaca. Riječ je o prvom web shopu u Hrvatskoj koji krajnjim kupcima omogućuje naručivanje različitih vrsta zavjesa po mjeri: potpuno custom made, prilagođeno svakom pojedinom klijentu. To je bio važan iskorak prema digitalizaciji poslovanja i približavanju naše proizvodnje krajnjim korisnicima – kaže vlasnik Cortina Designa.

Od montaže do vlastite proizvodnje

Kao i svakog osnivača tvrtke, posebno u trenucima kada je rezultat višegodišnjeg rada vidljiv i u novim pogonima u Novoj Gradiški i u njegovoj tržišnoj poziciji, zanimljivo ga je slušati dok priča o počecima i nekim zanimljivim detaljima poslovnog puta kojim je koračao.

  • Ključni trenutak je bio prijelaz tvrtke iz montažnog posla u ozbiljnu, specijaliziranu proizvodnju. Danas zapošljavamo 13 ljudi i namjeravamo dodatno rasti i širiti se. Kada su ljudi u pitanju, zanima nas stabilnost, budućnost i stručnost kadrova u koje smo spremni ulagati i koje želimo zadržati dugoročno. Bavimo se i inovacijama, pa i sada radimo na nečemu potpuno novom. No o tome neću govoriti dok novi proizvod ne završimo. Tijekom godina imali smo i različitih izazova, primjerice montažu 2500 m² za samo četiri dana u Pošti u Velikoj Gorici ili radove na obnovi rive u Rogoznici, gdje su instalirali pergole. Zanimljivo je i da godišnje isporučujemo oko 15.000 m² zavjesa i sjenila – kaže Krizmanić.

Zamislimo na trenutak tu površinu pomnoženu sa svim godinama rada tvrtke. Koliko je to samo, recimo, nogometnih igrališta? Pa, recimo, više nego što je stadiona klubova u Prvoj hrvatskoj nogometnoj ligi.

Nakon investicije od 1,1 milijun eura u nove pogone i zbog brzorastuće potražnje za njegovim proizvodima, Krizmanić kaže da je tvrtka spremna za nove iskorake i daljnji rast. Proizvodnja je danas učinkovitija, brža i organiziranija, a iskustvo pripreme investicije pokazalo mu je koliko je u takvim procesima korisno imati stručnu financijsku podršku. Suradnja s 3D Poslovnim financijama, kaže, olakšala je složene pripremne korake. To iskustvo može biti pouka i drugim poduzetnicima koji imaju dobre ideje, ali ponekad pogrešno misle da sve moraju sami. U praksi često postoji učinkovitiji put – što potvrđuje i primjer Zorana Krizmanića, vlasnika slavonske tvrtke Cortina Design d.o.o.

Autor: Promo
24. studeni 2025. u 10:32
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close