Ako je suditi prema statističkim podacima o turističkom prometu, a interes gostiju za neku destinaciju i dalje je uz prihod najmjerljiviji pokazatelj uspješnosti, čini se da Hrvatska i ovog ljeta izvlači najbolje što može, u skladu s onim što pruža. Brojke pokazuju da srpanjska rupa nije baš duboka kao što se predviđalo, došli su i Nijemci iako su u sto problema, iako smo podigli cijene možda mrvu više od konkurenata, koji su se vratili na scenu svi, uključujući i Tursku nakon razornih potresa. No, u skladu s predviđanjima, podbacio je najveći segment hrvatskog turizma, privatni smještaj koji je na veći broj kreveta imao manji promet nego u srpnju 2019., što znači da je dobar dio apartmana prazan. A kad smo već kod praznih apartmana, brojke nas još jednom podsjećaju na strukturu smještaja čiji razvoj i dalje ne ide u smjeru stvaranja dodane vrijednosti. Zato nam top sezona traje jedva 60 dana, a i tu strepimo od rupa… pa teško da baš možemo govoriti o uspjehu segmenta gospodarstva o kojem prilično ovisimo.
Noćenja manje nego 2019.
Sustav eVisitor kaže da je do kraja srpnja, odnosno tijekom prvih sedam mjeseci u Hrvatskoj ostvareno više od 11,5 milijuna dolazaka i gotovo 57 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 10 posto u dolascima i 4 posto u noćenjima, odnosno imamo izjednačenje rezultata u dolascima i noćenjima u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. Najveći porast noćenja imali su Zagreb, koji se konačno vratio u tračnice nakon pandemije i potresa, te kontinent koji je i dalje na niskim polazišnim brojkama no uz konstantan, pa možda i zdrav rast. Jedino u Šibensko-kninskoj županiji bilo je 3 posto manje noćenja nego lani, sve ostale obalne županije rasle su po prometu, najviše Dubrovačko-neretvanska koja je sjetimo se imala i najveće minuse u pandemiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu