Inovativne kineske kompanije brzo su otvorile nove prodajne kanale

Autor: Siniša Malus , 07. travanj 2020. u 22:00
Najveće tržište Kine postala je Kina sama/Reuters

Kozmetička tvrtka Lin Qingxuan zatvorila je 40% trgovina, ali je sve svoje savjetnike za uljepšavanje ‘pretvorila’ u internetske influencere za uljepšavanje, koristeći digitalne alate.

Nakon veljače koju je obilježio zastoj, ožujak je donio lagani početak novog zahuktavanja kineske ekonomije.

Zauzdavanje epidemije koronavirusa vratilo je u život prekinute ekonomske tokove. No, ponajviše se to odnosi na samu Kinu i na prostor Azije dok su izvozni poslovi prema Europi i SAD-u zasad još uvijek manje ili više prekinuti.

No, upravo taj prekid tokova velika je prilika za željeznički prijevoz, a poznato je da je kina lider u tom segmentu ekonomije. Interkontinentalni teretni vlakovi su postali nužno sredstvo za održavanje robne razmjene između Kine i brojnih europskih zemalja u vrijeme pandemije, uz porast od čak 38 posto.

Veliki problemi u zračnom i pomorskom prometu stavili su naglasak na pojačavanje željezničkog prometa kao sredstvo robne razmjene, prenosi China Daily. Sinotrans Ltd, podružnica China Merchants Grupe, tako je u prva tri mjeseca ove godine već organizirao 54 polaska teretnih vlakova iz kineskog Shenyanga prema Hamburgu i Duisburgu u Njemačkoj, Ennsu u Austriji, te poljskoj Varšavi.

Roba ide željeznicama

SInotrans je proteklog tjedna pokrenuo i liniju koja povezuje kineski Changsha i Moskvu, a prvi teretni vlak je prevezao medicinske zalihe, elektromehaničku opremu, cipele, igračke, odjeću te proizvode od plastike. Izvješća govore kako je teretni željeznički promet između Kine i Europe porastao čak 38 posto u prva tri mjeseca ove godine, u odnosu na 2019.

Kineske vlasti tvrde da su gotovo svi krupni poduzetnici i čak 72% malih i srednjih poduzetnika ponovo pokrenuli poslovanja. Prema podacima Ministarstva industrije i informacija, stanovnici svih većih kineskih gradova su nakon ukidanja blokada počeli trošiti više na usluge i proizvede u kategoriji «zdravlje i ljepota».

Online prodaje stomatoloških i kozmetičkih usluga porasle u prvoj polovici ožujka za nevjerojatnih 3000% u usporedbi s krajem veljače. Potrošnja ugljena te prodaja nekretnina u Kini već sada su na 90 posto pretkriznih razina, dok je i radna aktivnost sve veća. Oni ističu kako je kinesko tržište kapitala većinom vezano za tehnologiju, a taj sektor je manje ranjiv na trenutnu krizu.

Goldman Sachs se osvrće na riječi kineskog predsjednika koji je pustio snažne pozitivne signale, a za kineske mjere ocjenjuju kako stimuliraju domaću potrošnju, stabiliziraju zaposlenost, trgovinu te financijska tržišta. Najveće tržište Kine je postala Kina sama. Kao priliku za investiranje vide infrastrukturne projekte, prvenstveno vezane za razvoj i instalaciju 5G mreža.

U Nomuri vjeruju kako će kineski yuan postati možda i najvažnija pričuvna valuta. Bank of China je iznijela plan za stvaranje svoje digitalne valute, kao prva centralna banka koja će se odlučiti na taj potez.

Kina, usprkos trenutnoj globalnoj krizi, postavlja svoje ciljeve rasta BDP-a vrlo visoko. Iako je domaća potrošnja u prva dva mjeseca ove godine pala 20,5 posto u odnosu na prethodnu godinu, a industrijska aktivnost se smanjila 13,5 posto, kineski analitičari i dalje smatraju da će godišnji rast BDP-a biti na razini prošlogodišnjeg.

Kina je na odličnom putu da se oporavi od šoka. Iako je nastala kriza rezultirala smanjenom potražnjom u određenim sektorima, istovremeno je porasla potražnja u nekim drugim sektorima, uključujući društvene medije, usluge virtualne komunikacije, e-trgovinu između poslovnih subjekata (B2B), higijenske proizvode i zdravstveno osiguranje. Kao odgovor na novu korisničku potražnju, neke su kineske tvrtke reagirale vrlo brzo i iznimno inovativno, s obzirom na novonastale poslovne prilike.

Nove potrošačke navike

S obzirom na to da su tradicionalni maloprodajni kanali ograničeni ili čak i u potpunosti onemogućeni, agilne kineske tvrtke vrlo brzo su doskočile i tom problemu, otvarajući nove prodajne kanale.

Primjerice, kozmetička tvrtka Lin Qingxuan bila je prisiljena zatvoriti 40 posto svojih trgovina, uključujući i sve svoje trgovine u Wuhanu. Tvrtka je stoga sve svoje savjetnike za uljepšavanje iz zatvorenih trgovina «pretvorila» u internetske influencere za uljepšavanje, koristeći digitalne alate, kao što je kineska društvena mreža WeChat.

Tako su virtualno angažirali svoje korisnike i potaknuli ih na internetsku kupnju, a rezultat su tri puta veći prihodi od prodaje u Wuhanu, u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine.

Neke nove potrošačke navike vjerojatno će se ustaliti i ostati i nakon kriznih vremena, zbog čega će se brojni sektori morati prilagoditi novom svijetu, nakon krize. Primjerice, epidemija SARS-a iz 2003. godine često se spominje kao uzrok ubrzanog širenja e-trgovine u Kini.

Još je rano govoriti o tome koje će se nove navike dugoročno udomaćiti, no među njima će se najvjerojatnije naći obrazovanje preko interneta, transformacija zdravstvene skrbi i rast digitalnih B2B kanala.

Otprilike sedam tjedana nakon izbijanja epidemije, Kina je već bila u ranoj fazi oporavka. Trenutno indeks zagušenja prometa u Kini iznosi 73 posto razine zabilježene u 2019. godini, što upućuje na kretanje ljudi i dobara. I povjerenje se polako vraća, ako je suditi prema rastućem broju sklopljenih nekretninskih poslova.

Iako je nemoguće predvidjeti jačinu i trajanje utjecaja aktualne krize na gospodarstvo u drugim zemljama, iskustvo Kine ukazuje na scenarij za koji bi se sve tvrtke trebale pripremiti. S obzirom na vrijeme potrebno za formuliranje, širenje i provedbu novih politika u velikim tvrtkama, s planovima za oporavak treba početi dok se još uvijek reagira na kriznu situaciju.

Komentirajte prvi

New Report

Close