Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

‘Splitski Marriott kontinuirano drži prvo mjesto kao najbolje ocijenjen AC by Marriott Hotel u Europi’

Autor: Ana Roksandić
23. lipanj 2025. u 12:12
Podijeli članak —
Foto: pd

Direktor hotela AC Hotel by Marriott Split.

U ozračju globalne nesigurnosti koja može utjecati na buking i suočeni s operativnim troškovima koji u hotelskom segmentu iz godine u godinu rastu mnogi su hrvatski hoteli pred jedinstvenim izazovima. Ipak, usprkos teškoćama, neki, poput splitskog AC Hotela by Marriott, bilježe sjajne rezultate. U povodu toga razgovarali smo s Damirom Lukićem, direktorom hotela AC Hotel by Marriott Split.

Kakvi su pokazatelji potražnje ove godine u odnosu na prošlu?

U prvih šest mjeseci bilježimo sjajne rezultate. Broj prodanih soba u odnosu na isti period prošle godine veći je za 27 posto, uz također dvoznamenkastu stopu porasta prosječne cijene smještaja. Iako smo u drugoj punoj godini poslovanja, možemo reći da smo uspješno pozicionirali hotel na tržištu. Bili smo domaćin nogometnim reprezentacijama Portugala i Francuske, kao i vodećim euroligaškim vaterpolo ekipama. Već drugu godinu zaredom službeni smo hotel ULTRA Europe Music festivala, čime potvrđujemo svoju sposobnost operativne podrške događanjima svjetske razine. Ponosni smo sponzori splitskih sportskih velikana HNK Hajduk, VK Jadran i KK Split. Kao dio najvećega međunarodnog hotelskog portfelja Marriott International, ističemo da naš hotel kontinuirano drži prvo mjesto kao najbolje ocijenjen AC by Marriott Hotel u Europi od ukupno 90 hotela, što zasigurno dodatno pridonosi boljoj popunjenosti kapaciteta, jačajući našu poziciju na konkurentnom tržištu.

Primjećujete li promjene u dinamici bukinga ili duljini boravka?

Trend bukinga će i u ovoj godini dobrim dijelom biti tzv. last minute. Na globalnoj razini trenutačno je nekoliko žarišta koje izazivaju određenu dozu nesigurnosti i gosti odgađaju svoju odluku o putovanjima za zadnji trenutak. Taj trend osobito se odražava na daleka tržišta poput američkog koje je nama od iznimne važnosti u glavnoj sezoni, ali ne samo nama, već i Splitu u cjelini.

Glede duljine boravka u našem hotelu bilježimo pozitivan trend produljenja prosječnog broja dana boravka gostiju, što ohrabruje, ali u tom dijelu postoji još dosta prostora za napredak na razini cijele destinacije. Split je jedna od rijetkih destinacija u Hrvatskoj koje u svom okruženju nudi toliko toga – od bogate povijesne i kulturne baštine, očaravajućih otoka i zaleđa pogodnog za aktivan odmor do blizine nacionalnih parkova i slično. Kako bi se ti potencijali maksimalno iskoristili nužna je snažnija suradnja privatnog i javnog sektora. Samo zajedničkim djelovanjem možemo stvoriti održivu i cjelogodišnju turističku ponudu.

Prilagođavate li cijene smještaja konkurenciji, troškovima ili nečemu drugom? Kakve cijene gosti mogu očekivati ove godine, u usporedbi s 2024.?

Tržišni mehanizmi u najvećoj mjeri definiraju cijenu. Kod svake cijene ključno je da odražava ispravnu vrijednost za novac. Međutim, cijenu ne određuje isključivo kvaliteta samog hotela i usluge koju taj hotel pruža, već i atraktivnost destinacije u kojoj hotel djeluje. Hrvatska se u hotelskom segmentu cjenovno pozicionirala kao visoko kvalitetna i potrebno je kvalitetom usluge i kontinuiranim ulaganjima opravdati cijene i očekivanja gostiju. Činjenica je da su operativni troškovi unatrag dvije do tri godine jako rasli, međutim, nije realno očekivati da se taj porast može u potpunosti pokriti dizanjem cijena, a bez ulaganja u kvalitetu. Naše cijene u odnosu na 2024. godinu rastu sukladno našem pozicioniranju na tržištu i povećanom potražnjom, međutim, umjereno, unutar prosjeka hotelske industrije u RH.

Koja su očekivanja od ostatka sezone?

Preostali dio sezone zasad izgleda odlično. Stanje bukinga u usporedbi s istim periodom prošle godine bilježi značajan rast. Izvrsni rezultati ostvareni u prvoj polovici godine daju nam razlog za optimizam. Nadamo se da na globalnoj razini neće biti dodatnih poremećaja koji bi ugrozili trenutačne trendove.

Sve je više komentara kako visoke cijene u trgovinama i restoranima izvan hotela narušavaju ukupni dojam turista o Hrvatskoj. Imate li povratne informacije gostiju na tu temu?

Kroz svakodnevne razgovore s gostima uglavnom dobivam pozitivne povratne informacije o destinaciji. Gosti iznimno cijene čistoću mora, ulica, ali i visoku razinu osjećaja sigurnosti – aspekt koji mi kao lokalci često ne percipiramo na taj način. Malo je svjetskih destinacija gdje noću možete bezbrižno hodati kao kod nas, bez straha da će vam se nešto dogoditi.

Glede cijena u trgovinama, restoranima, ali i ostalim uslugama u destinaciji, vjerujem da bi se svi pri njihovu kreiranju trebali voditi načelom vrijednost za novac. Gosta možete prevariti samo jednom, a onda će on to putem društvenih mreža podijeliti i svoje iskustvo učiniti dostupnim milijunima ljudi. To nam kao destinaciji koja u najvećoj mjeri živi od turizma ne treba.

Što je najbitnije pri vođenju hotela?

Upravljanje hotelom zahtijeva istodobno zadovoljavanje triju ključnih dionika: zaposlenika, gostiju i vlasnika. Ako ijedna od tih skupina nije zadovoljna, uspjeh hotela postaje upitan. Upravo zato ključno je uspostaviti stabilan balans među njihovim interesima. U suvremenom hotelijerstvu, više nego ikada, u prvi plan dolaze liderske vještine – sposobnost motiviranja tima, brige za goste i ostvarivanja poslovnih ciljeva. U svom svakodnevnom radu nastojim biti aktivno prisutan na terenu – ne samo među gostima, već i među svojim kolegama. Smatram iznimno važnim razumjeti njihove potrebe, izazove i svakodnevne procese kako bih im mogao pružiti adekvatnu podršku. Hotelijerstvo je radno intenzivna djelatnost u kojoj su ljudi ključni faktor uspjeha. Kao direktor hotela svjestan sam odgovornosti da svojim ponašanjem budem primjer, uzor i motivator. Izuzetno je važno pravilno usmjeravati zaposlenike, prepoznavati njihove individualne potencijale te ih sustavno razvijati kroz mentorstvo i kontinuiranu podršku. Učinkovita i transparentna komunikacija temelj je uspješnog vođenja, a međusobno povjerenje, uvažavanje i poštovanje grade zdravu organizacijsku strukturu. Strategija hotela, ciljevi i ostvareni rezultati moraju se jasno komunicirati, a važno je prepoznati i adekvatno vrednovati doprinos svakog zaposlenika u postizanju tih rezultata. Upravo angažiranost i predanost ljudi čine temelj održivog uspjeha svakog hotela. U hotelijerstvu su zadovoljni i motivirani zaposlenici temelj uspjeha te ključni faktor u pružanju vrhunske usluge gostima. Zadovoljiti visoka očekivanja gostiju zahtijeva izniman trud, predanost i timsku usklađenost. Dovoljan je tek trenutak nepažnje – pogrešna riječ, gesta ili izraz lica da se naruši dojam i smanji zadovoljstvo gosta.

Autor: Ana Roksandić
23. lipanj 2025. u 12:12
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close