Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Nakon rebrendiranja prihodi riječkog Duhana porasli 20 posto

Autor: Tanja Čorak
16. srpanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —

Projekt Studija Conex i Predikata, koji su u velikom širenju, proglašen je jednim od pet najboljih na svijetu

Mladi stručnjaci riječkog Studija Conex napravili su tako dobro rebrendiranje riječke tvrtke Duhan d.d. da ih je nedavno žiri na Rhode Islandu (SAD), valorizirajući tisuće pristiglih radova na natječaj “Rebrending 100” proglasio njihov projekt rebrendinga Duhana jednim od pet najboljih na svijetu. Uspjeh je već biti svrstan među 100 najboljih, no unutar 100 najboljih projekata postoje još i tri kategorije u kojima se valoriziraju radovi, te potom i Top 5 projekata, u koji je na kraju svrstan i projekt Studio Conexa za Duhan, objašnjava Boris Lešić, osnivač Studia Conex te Predikata, povezane tvrtki koje ideje pretvaraju u novac.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi

Istražiteljski um
“Public relation – moda ili potreba” bio je naslov predavanja što ga je studentima riječkog Ekonomskog fakulteta nedavno održao Lešić. A možda najtočniji odgovor na dvojbe što je PR danas – samo mondeni uvozni detalj ili doista potreba zbog oštrog tržišnog nadmetanja – daje upravo efekt iz Duhana d.d. Naime, nakon rebrendiranja tvrtke, prije pola godine, prihodi iz maloprodaje ovoj su se kompaniji povisili za 20 posto. “Rebrend je više od promjene samog znaka. Brend inače podrazumijeva percepciju usluga tvrtke u kupčevoj glavi. Mnogo stvari mora se posložiti da bi se neka kompanija percipirala na željeni način”, tumači Lešić. Na projektu izmjene vizualnog identiteta, odnosno prepoznatljivosti Duhana radio je tim stručnjaka Studia Conex otprilike godinu dana. Nakon istraživanja stanja na terenu, odnosno skiciranja zatečene slike u tvrtki, što zahtijeva oštro oko odnosno istražiteljski um, napravljen je poslovni plan i komunikacijska strategija te je dalje sve bilo lakše, tumači Lešić. Rebrendiranje riječkoga Duhana zahtijevalo je intervenciju u logotip, boje, edukaciju zaposlenika, a kroza sve to bilo je nužno ugraditi i komunikacijski most do javnosti do koje je trebala stići i informacija o gradnjih novih vrijednosti koje zastupa Duhan. Naglasak je na osmijehu, što se vidi i iz znaka tvrtke. Finalni rezultat je redizajn prodajnih punktova, voznog parka, educirano osoblje i vidljiv pomak u vertikalnoj i horizontalnoj komunikaciji, kako eksternoj tako i internoj, a sve je to u konačnici utjecalo i na konkretne rezultate poslovanja i povišenje prihoda Duhana.

Mladi stručnjaci riječkog Studija Conex napravili su tako dobro rebrendiranje riječke tvrtke Duhan d.d. da ih je nedavno žiri na Rhode Islandu (SAD), valorizirajući tisuće pristiglih radova na natječaj “Rebrending 100” proglasio njihov projekt rebrendinga Duhana jednim od pet najboljih na svijetu. Uspjeh je već biti svrstan među 100 najboljih, no unutar 100 najboljih projekata postoje još i tri kategorije u kojima se valoriziraju radovi, te potom i Top 5 projekata, u koji je na kraju svrstan i projekt Studio Conexa za Duhan, objašnjava Boris Lešić, osnivač Studia Conex te Predikata, povezane tvrtki koje ideje pretvaraju u novac.

Istražiteljski um
“Public relation – moda ili potreba” bio je naslov predavanja što ga je studentima riječkog Ekonomskog fakulteta nedavno održao Lešić. A možda najtočniji odgovor na dvojbe što je PR danas – samo mondeni uvozni detalj ili doista potreba zbog oštrog tržišnog nadmetanja – daje upravo efekt iz Duhana d.d. Naime, nakon rebrendiranja tvrtke, prije pola godine, prihodi iz maloprodaje ovoj su se kompaniji povisili za 20 posto. “Rebrend je više od promjene samog znaka. Brend inače podrazumijeva percepciju usluga tvrtke u kupčevoj glavi. Mnogo stvari mora se posložiti da bi se neka kompanija percipirala na željeni način”, tumači Lešić. Na projektu izmjene vizualnog identiteta, odnosno prepoznatljivosti Duhana radio je tim stručnjaka Studia Conex otprilike godinu dana. Nakon istraživanja stanja na terenu, odnosno skiciranja zatečene slike u tvrtki, što zahtijeva oštro oko odnosno istražiteljski um, napravljen je poslovni plan i komunikacijska strategija te je dalje sve bilo lakše, tumači Lešić. Rebrendiranje riječkoga Duhana zahtijevalo je intervenciju u logotip, boje, edukaciju zaposlenika, a kroza sve to bilo je nužno ugraditi i komunikacijski most do javnosti do koje je trebala stići i informacija o gradnjih novih vrijednosti koje zastupa Duhan. Naglasak je na osmijehu, što se vidi i iz znaka tvrtke. Finalni rezultat je redizajn prodajnih punktova, voznog parka, educirano osoblje i vidljiv pomak u vertikalnoj i horizontalnoj komunikaciji, kako eksternoj tako i internoj, a sve je to u konačnici utjecalo i na konkretne rezultate poslovanja i povišenje prihoda Duhana.

Treći ured
Studio Conex, osnovan još 1990. godine, aktivnije je profunkcionirao na tržištu nekoliko godina kasnije, a posebice 2004. osnivanjem tvrtke Predikat, koja se bavi PR aktivnostima, odnosno komunikacijskim menadžmentom, dok je kreativni dio posla ostao u Studiju Conex. Projekt rebrendiranja Duhana radio je dizajner Alen Matovina, koji je i napravio nagrađeno rješenje, dok su na konzultacijskim poslovima bili angažirani Iva Dizdarević i Mile Kušić iz Predikata vodeći projekt s komunikacijske strane. Direktor Studija Conex Goran Ušljebrka bio je također angažiran na kooridanciji cijelog posla. U Conexu je zaposleno pet ljudi, dok u Predikatu radi jedanaestero djelatnika, i to u uredima u Rijeci te Splitu. Lešić kaže kako upravo traju intervjui za nove djelatnike ureda Predikata u Puli koji bi trebao početi s radom ovog tjedna. Osim 16 stalno zaposlenih, Predikat i Conex angažirali su i vanjske konzultante u Dubrovniku, Zadru i Sisku gdje će se u dogledno vrijeme sukladno poslovnim planovima vjerojatno otvoriti i uredi ovih dviju povezanih tvrtki. Naime, ambicija je Borisa Lešića napraviti mrežu ureda po Hrvatskoj motiviranu vjerom u uspjeh lokalnih ekspertiza, u provjereno iskustvo ljudi s terena koji poznaju bolje prilike areala za kvalitetno određivanje poslova koje naručuju multinacionalni klijenti Predikata i Studija Conex.

Autor: Tanja Čorak
16. srpanj 2007. u 06:30
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close